Hoppa till innehåll
Anime.se

Capcom- bästa spelet


Gemini
 Share

Rekommenderade inlägg

Capcom är med på mitt fyrklöver av favoriter tillsammans med Nintendo, SNK och Konami.

 

Jag tycker att Rockman spelen och Capcom vs. SNK 2 är bland deras bästa verk.

Zelda: Oracle spelen är också helt underbara, speciellt Oracle of Seasons.

 

Fyra Capcom-spel jag ser fram emot just nu är Viewtiful Joe 2, Megaman X: Command Mission, Megaman Battle Network 4 och Megaman Battle Network DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag älskar också Viewtiful Joe.

Fast vad jag har sett av tvåan så verkar det till och med bli mycket bättre!

 

Det ska ju gå att vara flera spelare i det, och ska det ju gå att spela som Joes flickvän Silvia och Dante från Devil May Cry också!

 

Längtar, måste nog ta och förhandsboka det snart...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SP gav Viewtiful Joe 5/10 i betyg, alltså havlfodkänd. vad tycker ni?

Jag tycker att SP är väldigt opålitliga, om jag skulle göra mina spelköp efter recensioner så skulle SP vara de sista jag skulle vända mig till.

 

Vill man se betyg så kollar man http://www.gamerankings.com

 

Viewtiful Joe betyg: http://www.gamerankings.com/htmlpages2/562548.asp?q=viewtiful

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rival School! Det är tyvärr alldeles för många som missat detta oerhört roliga fightingspel med anime-clychor. :)

Det är till Playstation X.

 

Inte jag! inte jag!.. Jag har det faktiskt.. Även om den j***a skivan pajja

 

Ja, jag har en rejäl repa på arkadskivan. Men hemversionen funkar felfritt och det är den bästa.

 

Synd bara att jag nog är världens sämste beat 'em uppare :(. Jag fattar inte hur folk hinner reagera och blocka neråt/uppåt för att undvika slag och sparkar. Min skicklighet sträcker sig till att panikartat trycka på alla knappar samtidigt och bara hålla upp för att hinna trycka in den enda kombinationen jag lärt mig, vanligtvis någon form av eldboll.

 

I slutändan förlorar jag dock alltid. Det enda slagsmålsspel jag faktist överglänser min motståndare i (Bästa polaren) är nog Pocketfighter till PS1.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet inte vad jag tycker om Capcom mer. förrut när jag var mindre älskade jag de, med spel som de gammla gooa Megaman spelen till nes och street fighter 2, men nu tycker jag inte dte kommer så mycket bra ifrån de mer. kanske undantag devil may cry och Vietifull (stava) joe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag gillar inte riktigt Street Fighter-spelen som sådana, men de har framställt en hel arsenal av mycket bra karaktärer :D

 

Jag vill däremot ha en ny snygg Street Fighter i läcker 3D, med alla gamla karaktärer... Men gör de det?...

Nästa SF-spel lanseras som det sista i serien.... ser ut precis som vanligt.. platt 2D med återanvända animationer... igen. :P

De kunde väl åtminstone anstränga sig lite för det sista spelet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...