Hoppa till innehåll
Anime.se

Prenumerationstjänst för manga?


Bushi
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har funderat lite kring detta och undrar om det finns något för en sådan tjänst?

 

Det jag tänker mig är att göra en tjänst i form av en prenumeration där man inhandlar engelsk översatt manga och distribuerar till kunder för ett pris så pass nära inköpspriset som möjligt (då jag inte direkt tänker försörja mig på detta... Samt att man själv kan införskaffa saker för sig själv mycket, mycket billigare. :colonthree:), valet av serien ska vara upp till kunden att välja så länge den leverantör jag har den i sitt utbud och att det är en pågående serie.

 

Priset på denna tjänst ska då gå på: Antalet serier* + frakt.

 

* För att lättare uppnå minimum ordern borde gränsen gå vid minst två serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Från min sida är det i nuläget enbart spekulationer, det är för många faktorer som måste undersökas innan något ska kunna påbörjas (t ex. priset per manga, frakt, skatter, lagstiftningar, logistik osv.) någon gång snart.

 

Jag tackar er för länkarna då de ger mig en lite bättre insyn på hur marknaden ser ut just omkring detta, samt att det börja fylla i svar på frågor såsom intresse från konsumenternas sida. Hjälpen uppskattas! :)

 

Något jag borde passa på att fråga; tror ni att det finns något intresse för denna sortens tjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I förlängningen är ju de vanliga bevakningslistorna på Adlibris och Bokus detta, fast man är tvungen att lägga beställningen själv. I teorin skulle ju någon helt enkelt kunna åta sig uppgiften att kort och gott bevaka böckerna på nyss nämnda sajter, och sedan beställa dom åt de som vill ha böckerna och betalat i förväg.

 

Således löser man problemen med logistik och alltsammans, förutsatt att personen som åtar sig uppgiften går att lita på. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...