Hoppa till innehåll
Anime.se

Mirai Nikki


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Och så har ju denna slutat också. Jag vet inte, det var väl okej. Ganska knäppt och ombytligt.

 

Läste att de hade lämnat typ fem sidor av mangaoriginalet från slutet av sista animéavsnittet, så jag kollade upp det. Det som händer är...

Spoiler
...att Yuno 3 bryter igenom Yukiteru 2:s (huvudpersonens) tomrum med en hammare, en brygga genom tid och rum. Hon är tillsammans med Deus 3(?), Murmur 1 och Murmur 3 i 2000-talet. (Hålet är alltså en brygga till framtiden i en annan dimension.) Yuno 3 förklarar att Yuno 1 dog, men att hon, Yuno 3, som blev räddad från Yuno 1 av Yukiteru 2, fick Yuno 1:s minnen av Murmur. Deus 3 säger att de ska få ta över efter honom.

 

Vissa har undrat varför de utelämnade så lite, men det har ju utannonserats ett "NEXT PROJECT" med "animéanknytning", så min gissning är att de ska göra en film som fortsättning, med utökad handling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Kanske de utelämnade de sista fem sidorna av mangan för att det var det enda rätta att göra. Mirai Nikki sällar sig till Elfen Lied (mfl?) i klubben "hur man totalkraschar en annars superb tragisk/mörk manga i de sista fem sidorna genom att klämma in ett osammanhängande och fjantigt lyckligt slut."

 

Jag lämnades för övrigt med ett underligt intryck av Mirai Nikki (animen). Det var så fullt med plot holes att det var omöjligt att inte tänka på det hela tiden, och Yukkis motbjudande personlighet ihop med hans brist på trovärdiga känslor och rationellt tänkande (

jag förlåter dig farsan för att du vill sona dina brott, trots att du dyker upp efter två års frånvaro, säljer mina njurar för en spelskuld och mördar min mamma

) borde egentligen förpassat denna anime till "dropped" listan på nolltid. Trots det kunde jag inte sluta titta, ungefär som att man inte kan låta bli att titta på en trafikolycka. Jag var tvungen att veta vad för vansinniga twists de skulle kasta i ansiktet på oss nästa vecka! Och sedan att de omdefinerade begreppet yandere, det sålde mig så pass att jag lyfter Mirai Nikki till 6/10 i sin helhet och att vissa element (läs: Yuno) förtjänar betydligt högre än så.

 

 

Kan någon lära mig koden för spoilers, tack? Jag skulle behöva editera in en sådan i stycket ovan är jag rädd.

Redigerad av Sceleris
¦3
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, seriens behållning var (1) Yuno och (2) intrigvändningar. I början tänkte jag att det kunde vara något som Code Geass, som också hade vändningar men genom sin närmast teatraliska presentation var mycket mer underhållande. Mirai Nikki var taffligare på i stort sett alla sätt.

 

Angående spoilers så kan man använda [hide]-taggen om man vill dölja mycket text, och

om man bara vill dölja lite text utan att bryta flödet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade stora förhoppningar på serien när det väl begav sig men allt eftersom så föll intresset allt snabbare i takt med att Yuki fortsatte vara en osnuten barnrumpa som inte kunde ta hand om sig själv eller något. Sjukt oinspirerande med en serie där ena MC är helt fantastisk (Yuno) medan den andra bara är en irriterande skit mest hela tiden. Evolutionen borde ju ha tagit hand om honom för länge sen om det inte funnits andra som lekt curlingföräldrar för honom. Poängen med pucko-karaktärer som börjar på minus i allas anseenden är väl att de ska växa in i sin roll, hitta sin väg och göra det som är rätt osv. så att vi tittare faktiskt ska börja känna något för rollen och bli engagerade. Jag satt mest och surade för att idioten överlevde mot alla odds hela tiden för inget var ju hans egen förtjänst... Här har producenterna misslyckats kapitalt. (Om det nu inte var deras mening att reta gallfeber på tittarna och få kassa recensioner)

*Rant-mode off* :happydrop:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Och så har ju denna slutat också. Jag vet inte, det var väl okej. Ganska knäppt och ombytligt.

 

Läste att de hade lämnat typ fem sidor av mangaoriginalet från slutet av sista animéavsnittet, så jag kollade upp det. Det som händer är...

...att Yuno 3 bryter igenom Yukiteru 2:s (huvudpersonens) tomrum med en hammare, en brygga genom tid och rum. Hon är tillsammans med Deus 3(?), Murmur 1 och Murmur 3 i 2000-talet. (Hålet är alltså en brygga till framtiden i en annan dimension.) Yuno 3 förklarar att Yuno 1 dog, men att hon, Yuno 3, som blev räddad från Yuno 1 av Yukiteru 2, fick Yuno 1:s minnen av Murmur. Deus 3 säger att de ska få ta över efter honom.

 

Vissa har undrat varför de utelämnade så lite, men det har ju utannonserats ett "NEXT PROJECT" med "animéanknytning", så min gissning är att de ska göra en film som fortsättning, med utökad handling.

 

Jo det var just detta som gjorde det så skönt när man läste det från mangan. Såg precis klar serien i natt och var för trött för att kolla upp mer efter det. Gick ju knappt och sova för man undrade vad som verkligen hände efter det. Man hoppades ju på att de skulle bli en "Happy Ending" som det också blev vilket var en lättnad när jag läste det idag.

 

Mvh Schiffer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Och nu har de utannonserat sitt "NEXT PROJECT": Det blir en OVA och en ny manga, Mirai Nikki: Re-dial. Det kommer att handla om hur

Yuno återfår sina minnen och träffar Yukiteru

.

 

Intressant nog verkar det vara ett samarbete mellan originalmangatecknaren Sakae Esuno och animeserieförfattaren Katsuhiko Takayama. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...