Hoppa till innehåll
Anime.se

Mus


Voffe
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag håller mig kort: jag överväger att köpa en ny mus till datorn.

 

Vad jag letar efter är en mus i 300-600:- prisklassen, mer än så är jag inte beredd att betala. Jag är ute efter något inte allt för avancerat, men som ändå går att anpassa för gaming etc.

 

Jag har blivit rekommenderat en Logitech (MX518) av två vänner redan, men tänkte utforska mina möjligheter (säkerligen finns det nyare ute på marknaden?). Förutom det är jag pro-Logitech; jag har bra erfarenhet av deras produkter.

 

Jag är öppen för förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Steelseries Diablo 3 mus =D

Razor naga har brorsan, jag gillar inte att ha så mycket knappar men annars har jag bara hört bra om den.

Min förra mus var ett billigare alternativ men har fungerat bra, bör endast för d3 musen är så fin =D

Cyber snipa stinger!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som Dread kan jag varmt rekommendera Mionix naos 5000, den sitter som gjuten i handen. Om du tycker att den är för dyr finns den optiska versionen Mionix naos 3200 som är lite billigare samt att den inte har alternativet att sätta in vikter i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fina förslag. Diablo 3-musen ser stilig ut, men det lutar faktiskt åt en Mionix för tillfället. Jag försöker berättiga att lägga ut mer pengar, men att sätta in vikter känns inte så viktigt för mig, så jag tror 3200 räcker för mig i slutändan.

 

Tack för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om den nu tillverkas längre.

Det görs de inte. De gör möss som heter G300 och G500 och så, men G3 och G5 gör de inte längre.

Någon av de nyare modellerna kanske är en god efterträdare för G5, men G3 har ingen efterföljare...

Men i alla fall så tycker jag att Logitech gör bra möss. :reallyhappy:

Definitivt!

De är allmänt väldigt bra på datortillbehör. Särskilt möss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Om man ska tipsa om en bra mus som ska användas till lite allt möjligt, däribland gaming, så blir det enligt mig Steelseries flaggskepp - Steelseries Sensei - världens mest anpassningsbara mus. Du behöver inte installera någon mjukvara om du inte vill, de inbyggda drivrutinerna kan konfigureras med hjälp av LCD-skärmen på musens undersida. Du kan ställa in allt från rörelsekorrigering till "lift distance", alltså hur långt från underlaget som musen slutar registrera dina rörelser. Beräkningarna sker dessutom direkt i musen istället för att gå via datorn då det under skalet sitter en dedikerad ARM-processor (motsvarande den första Pentium-datorn i processorkraft) som tar hand om detta.

 

Problemet är att den i dagsläget överskrider det angivna priset men bara med 30 - 99 kronor. Jag tänkte att det kan vara värt att ta sig en titt på den ändå. Jag har aldrig sett en mus som en så stor del av recensenterna är överrens om är världens bästa mus. "Bow to the master".

 

http://www.youtube.com/watch?v=JpcG-Lb7vUE&hd=1

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ska tipsa om en bra mus som ska användas till lite allt möjligt, däribland gaming, så blir det enligt mig Steelseries flaggskepp - Steelseries Sensei

Sweet!

Där har vi en värdig efterträdare, till Logitech G3!

Den och SteelSeries Xai, men Sensei är givetvis bättre.

(tråkigt bara att de slutat göra steelkeys 6G. Tja, 6Gv2 och 7G är väl inte dåliga, men designen... Tur att min 6G nog knappast kommer att behöva bytas ut, i den närmaste framtiden)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...