Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Söker efter en anime som liknar mirai nikki (future diray) gillade hela battle royale konceptet och Yuno Gasai som är en av de bästa yandere karaktärarna jag sett. Så yanderetips anyone?

 

Har också kikat lite efter liknande serier på mitt favorithäng Anime-Planet men tyvärr så finns det inga taggade Yandereserier där vilket är synd. Men de finns ju, bara det att man ska leta lite. :)

 

De jag hittade som skulle kunna vara funkis är Deadman Wonderland (http://www.anime-pla...dman-wonderland) och Higurashi no Naku Koro ni (http://www.anime-pla...no-naku-koro-ni)

Båda har potential men jag har inte sett någon av dem än själv, tänkte jaga rätt på den senare av dem nu för den intresserade mig mest.

 

Personligen gillar jag Tsundere-karaktärer mer, för de är mer underhållande när de försöker undanhålla sin gulliga och mjuka sida. (Toradora säger jag bara!) ;) hehe...

 

Sen så heter det inte Yandere numera, det heter Yuno-dere! :rolleyes: (av uppenbara skäl...) hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också kikat lite efter liknande serier på mitt favorithäng Anime-Planet men tyvärr så finns det inga taggade Yandereserier där vilket är synd. Men de finns ju, bara det att man ska leta lite. :)

 

De jag hittade som skulle kunna vara funkis är Deadman Wonderland (http://www.anime-pla...dman-wonderland) och Higurashi no Naku Koro ni (http://www.anime-pla...no-naku-koro-ni)

Båda har potential men jag har inte sett någon av dem än själv, tänkte jaga rätt på den senare av dem nu för den intresserade mig mest.

 

Personligen gillar jag Tsundere-karaktärer mer, för de är mer underhållande när de försöker undanhålla sin gulliga och mjuka sida. (Toradora säger jag bara!) ;) hehe...

 

Sen så heter det inte Yandere numera, det heter Yuno-dere! :rolleyes: (av uppenbara skäl...) hehe...

Har tyär redan sett både Higurashi och Deadman men de är bra exempel och jag gillade båda. Däremot har jag inte sett toradora, är den sevär och hur många avsnitt är det?

Sen borde man ju döpa om det till Yuno-dere, Gasai yuno toppar ju skalan trots allt. thederescaleec0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hahaha! Schysst skala! :)

Skulle tro att Taiga i Toradora hamnar i högerkanten av skalan hon med...

 

Se Toradora tycker jag, det är en kul serie med en mycket välgjord och kul story i skolmiljö. En hel del sköna karaktärer och skratt bjuds det på men även kärleksångest, funderingar på livet och en jävligt irriterande papegoja. :angry:

 

Av alla serier jag sett så ligger denna ohotad på topp 5, och den toppar lätt listan över romantiska komedier. JC Staff vet vad de pysslar med helt klart.

Läs den här recensionen så förstår du utan att få en massa spoilers: http://www.anime-pla...views/a641.html

 

Serien är i 25 delar.

 

tumblr_lcmfyqcpTL1qa96zko1_500_large.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror att du skulle gilla Phantom Requiem for the phantom är ganska lik Darker Than Black och Black Lagoon.

FMA Brotherhood, jag har inte sett FMA men tycker att Brotherhood faktiskt var mycket bättre än alla ''måste besegra alla fiender i världen anime'', tycker att du ska ta och kolla på den för att det som händer är inte baserat på ren styrka (Naruto,Bleach,One Piece).

Zero No Tsukaima är massa drama, romance, action och galen humor!

 

Tack för tipset om Phantom, föll mig bra i smaken!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dagens gott folk!

Ny som medlem här på forumet. Fast har ju kännt till sidan sedan en tid tillbaka och läst om en massa bra tips :jhappy:

 

Jag var sugen på att se en romantisk serie och Toradora verkar ju vara en ganska skön serie. Ska nog ta min en titt på den.

 

Rolig skala som postades ovan, men ganska bra ändå :) Undrar nämligen om någon skulle kunna rekommendera en serie som hamnar omkring "Deep Love" på skalan. Har inte sett så många romance serier så alla förslag är välkomna. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte själv sett så jättemånga på yandere-skalan får jag erkänna då jag mer gillar Tsundere-serier. Men en av mina absoluta favoriter tror jag borde hamna där iofs när jag tänker efter. Det är Sola, en romantisk och tragisk historia som verkligen griper tag i en. Den är inte taggad som Yandere A-P men den platsar nog där när jag tänker efter. Ska inte avslöja för mycket men serien är i mina ögon mycket underskattad och förtjänar att lyftas fram lite mer. Musiken är bland de mest känslosamma jag hört i nån animeserie.

http://www.anime-planet.com/anime/sola

 

Toradora ska du se helt klart, den är också en av mina favoriter. :konata: Den har allt man kan önska egentligen. Härliga karaktärer, romantik, lite ångest, lagom doser av våld och humor samt en irriterande föggel som borde ha barmhärtighetsavlivats för länge sen. :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Någon som kan ge mig ett tips på en anime likande Ghost Hunt och Psychic detective Yaukumo? Gillade verkligen båda dessa serier, men tyvärr var de aldelles för korta!

Jag skulle väl säga Mushishi och XXXHolic då som tips på liknande serier.

Eller varför inte min favorit för den här säsongen, den just avslutade serien Another som jag tycker är både snygg och creepy och med ett slut som bara eskalerar i våld och ond bråd död! :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det mest uppenbara tipset är ju Please Teacher som är en lättsam och underhållande romantisk komedi som har fått ett par uppföljare senare men då med lite andra teman (Onegai Twins ochAno Natsu de Matteru).

En annan som jag sett är Okusama wa Joshikousei. Inte lika bra som Please Teacher, men okej. Det var väl de tips jag hade. :jhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hardan, här får du några tips av mig.

 

Denpa Onna to Seishun Otoko - Skruvat, roligt och sött. :) Shaft kan sina saker.

K-on!! - mer av det goda och bättre. En bra feelgood serie.

Another - En av vinterns bättre och snyggare serier. Lite kuslig och spännande.

Ben-To - Gängslagsmål vid kyldisken på ICA efter extrapris-bento. Kul parodi.

Gunslinger Girl - Små flickor med automatvapen. Tänkvärd undermening i snygg förpackning.

Hanasaku Iroha - Förra årets bästa drama/slice of life. Trovärdig, snygg och mycket välgjord.

My-HIME - En av mina favoriter. School life, en kamp för både det goda och överlevnad. En bitvis glättig men också mörk serie som överraskar och är betydligt djupare än man tror i början. Sothis säger det bäst här: http://www.anime-pla...views/a221.html

Stellvia of the Universe - En väldigt bra rymdserie korsad med school life. Förvånansvärt bra och underskattad.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar för tipsen, har sett det mesta men inte uppdaterat, ska ta mig en titt på Stellvia of the Universe samt Mononoke.

Dags för lite uppdatering då kanske. ;) Jag försöker hålla min lista uppdaterad hela tiden, annars glömmer jag vad jag sett. Har ju min på A-P dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dags för lite uppdatering då kanske. ;) Jag försöker hålla min lista uppdaterad hela tiden, annars glömmer jag vad jag sett. Har ju min på A-P dock.

Svårt att hålla reda på allt, men men...

 

Ni som inte rekommendera något än, om ni orkar ta och kika på listan och kom med flera förslag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...