Hoppa till innehåll
Anime.se

"Two maidens who govern death..."


ElgeN
 Share

Rekommenderade inlägg

Skulle vilja utbringa en skål för Noir!

 

Haha, jag tycker i vilket fall denna anime är otroligt bra.

Det enda som jag hade svårt att acceptera till en början var att skaparna valde att ta bort blodet... Efter att det hade smält så var det bara underbar anime.

 

Brudar som kickar butt gillar vi väl ;)

 

Nå, har ni sett denna? Några åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

no doubt :)

 

Det är en hel del religösa grejjer i den, och kan va lite knepig att förstå ibland. Men allt klarnar tillslut. Det är en del tänka alltså. Inte allt för mkt, utan aldeles lagom. Iaf för mig. :)

 

 

http://www.animenfo.com/animetitle,290,kjccvj,noir.html

Det går att läsa lite om den där bland annat.

 

Det är mkt action och coola scener. Samtidigt väldigt skön story samt dialoger. Man får ut ngt av denna serie... :)

 

Aja du vet ju själv hur svårt det är att sätta fingret på saker. Jag tycker i vilket fall att du ska se den =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle vilja utbringa en skål för Noir!

 

Haha, jag tycker i vilket fall denna anime är otroligt bra.

Det enda som jag hade svårt att acceptera till en början var att skaparna valde att ta bort blodet... Efter att det hade smält så var det bara underbar anime.

 

Brudar som kickar butt gillar vi väl ;)

 

Nå, har ni sett denna? Några åsikter?

Tagit bort blodet? :P Vad menar du? I verkligheten när någon blir skjuten så sprutar ju det inte direkt blod :)

Jag tycker Noir är helbra, grymt bra soundtrack och story etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag menar? Såg du en droppe blod ens? Det är vid tillfällen där ngn av huvudkaraktärerna blir lite "Scratched" av tex en kula vid kinden, eller en kniv eller dyl.

Annars förekommer faktiskt inte blod. (Förutom i en flashback, men jag tänker inte spoila)

Sedan kan jag säga att om man blir skjuten 10 ggr i kroppen kommer det att sippra blod genom ens hål. ;)

 

I Noir så är hålen tomma. Det känns som att det är pappersdockor som de har skjutit på.

 

Skutty no worries no. Man vänjer sig helt ;) Det är kanske tom ett smart drag eftersom det kanske skulle göra serien osmaklig. Inte för att jag tror att den skulle göra det, men jaja.

Dem kunde även sätta en lägre åldersgräns och det vet vi ju alla. Fler som kollar = Mer cash...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg droppar med blod i Noir...

hur det droppar ut ur sår, eller rinner nedför diverse tillhugg då de gjorde närbild av det hela...

 

i vissa scener, inte i alla nej.

Dessutom om man är tillräckligt skicklig så ska det väll inte rinna något blod? Alltid det uttrycket som jag har fått för mig då det handlar om proffs inom lönnmord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag menar? Såg du en droppe blod ens? Det är vid tillfällen där ngn av huvudkaraktärerna blir lite "Scratched" av tex en kula vid kinden, eller en kniv eller dyl.

Annars förekommer faktiskt inte blod. (Förutom i en flashback, men jag tänker inte spoila)

Sedan kan jag säga att om man blir skjuten 10 ggr i kroppen kommer det att sippra blod genom ens hål. ;)

 

I Noir så är hålen tomma. Det känns som att det är pappersdockor som de har skjutit på.

 

Skutty no worries no. Man vänjer sig helt ;) Det är kanske tom ett smart drag eftersom det kanske skulle göra serien osmaklig. Inte för att jag tror att den skulle göra det, men jaja.

Dem kunde även sätta en lägre åldersgräns och det vet vi ju alla. Fler som kollar = Mer cash...

Jo det är klart :) Men det hade inte gjort någon skillnad med blod eller ej, serien är så himla bra ändå :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det håller nästan helt och hållet med dig om. Men man tycker som man vill.

Det är ju jag som prisar serien här så, tyst med dig och försök inte hitta saker som jag kan klaga på ;);) haha

 

Men det spelar faktiskt, som sagt, ingen roll :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Usch nej, skumma slut e något jag drar mig för, ta tex NGE....alldrig mer att jag ser den serien, lol, den var sådära bra tills halva serien var klar sen fick jag rysningar och mardrömmar, lol. :)

 

Ughh..... Skumma slut kräver ofta eftertanke..... Inte min starka sida...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tagit bort blodet? :P Vad menar du? I verkligheten när någon blir skjuten så sprutar ju det inte direkt blod :)

 

Hoppas det där var menat som ett skämt. Jag betvivlar att skickligheten med vapnet avgör om man börjar blöda. Det är ju förbannde mig en metallkula som på grund av sin höga hastighet (inte sin skarphet) sliter sönder huden, och borrar sig in i kroppen. Ta en vanlig kulspetspenna och hugg den i magen på er själva, så kan ni se själv om det är en sak som får blodet att rinna.

 

Tänk er därefter om kulan genomborrar kroppen. Vi pratar inte snyggt snitt som det blir av en välvässad kniv, vi pratar rund metallsak som bara av ren kraft slitit sig igenom alla muskelvävnader och organ.

 

"sprutar inte direkt blod". Även om det var en skämt var det inte kul. Det lär spruta blod utav bara helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen gillade jag den inte.

 

Känns som att serien skulle bli 4-5 avsnitt om man tog bort alla flashbacks på saker man redan sett 4 gånger. Anars var den väll okej... ska försöka se klart den nån dag.... nån rengnig dag då helvettet frysit till is och grisarna knackar på mitt fönter som är 3 våningar upp för att dom kan då flyga med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...