Hoppa till innehåll
Anime.se

Köpa De Mystiska Guldstäderna?


Mr Mustachio
 Share

Rekommenderade inlägg

Jaha, ja men då förstår jag. För att citera lille Viktor.

 

Det ska ju finnas en 7 discs DVD Box till salu, men den är ju på franska =P

 

Så, antingen får man vara lite olaglig (Ungefär lika olaglig som när man kopierar en polares VHS band av en film han spelade in på 80talet när den gick på TV) eller så får man lära sig Franska. Vilket inte är lätt... Alls.

 

Det lustiga är att jag minns att serien gått på trean, men jag kan inte minnas den Svenska dubben. Jag följde serien på The Childrens Channel, och då var den självklart på Engelska =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror ni den gamla svenska versionen finns kvar i något gammalt arkiv någonstans? Jag skulle vara så glad om man på något sätt kunde gräva fram den och återuppliva den. De svenska röstskådisarna var ju så klockrena.

 

Jag är 82:a och när jag fortfarande gick i 3:an i gymnasiet så hade vi någon sorts tema grej och man fick frågan om vad man mest saknade på gamla dagar. Jag sa att jag saknade Guldstäderna och förklarade vad det var. Till min förvåning var det inte någon som kände till den, utom en tjej som senare kom fram till mig och sa att hon visste vilken serie jag pratade om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Troligen så finns den kvar i arkivet hos den studion som dubbade den... Men jag betvivlar på att de eller någon annan har rättigheter för att visa den... Å andra sidan så återupplivade ju trean Diplodo för ett par å sen, så det är ju inte helt omöjligt att de bestämmer sig för att visa guldstäderna igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
Jag har hittat en kille som rippat den franska DVD och lagt till

englskt tal.

Vilket svin, han säljer ju dem! 300 spänn för fyra DVD:er! Det är ju ren och skär bootlegskit! Om han hade varit ett någorlunda "hederligt" fan som bara ville få ut serien till folket hade han sålt skivorna till inköpspris (cirka 10-20 kr för fyra skivor, sätt på lite för frakten), eller åtminstone lagt upp skiten på Internet gratis.

 

Det är inte för att jag är snål (vilket jag säkert är), utan för att jag helt enkelt ogillar människor som skor sig på piratkopiering.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hittade hela serien på en FTP för nåt år sen.

 

Det var en redig nostalgi trip att se allt igen, serien har klarat tidens tand förvånansvärt bra. När man ser Transformers och Turtles så känns det rätt pinsamt i dagsläget, men så är inte fallet med Guldstäderna.

 

Den har åldrats med värdighet o passar så väl gammal som ung.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
Mmm, alla söker vi efter något specielt ;).

 

Men jag försöker framhärda att du borde se den i äldredagar innan du bedömer den så ;).

 

Jag har sett den i äldre dagar oxå - älskade den när jag var liten och gillade den ännu mer nu i vuxen ålder. Den är så detaljrik och storyn är så väl utarbetad ..man kan bara ana sig vilket research och omfattande arbete de måste gjort innan/under produktionen ...många miljöer o städer är rakt ritade från verkligheten med en stor precision ..underbart vältecknad är serien också ..såna här serier görs inte längre!! Det finns mycket mer att säga om den här serien ..men ivf, jag kan utan tvivel säga att det är den bästa tecknade produktionen (serie/film ..alla katergorier tecknat) någonsin ..ever - helt överlägsen!

 

Önskar bara man kunde få tag i de svenska versionerna av avsnitten - skulle va guld värt (vitsig) om nån hade tillgång till dem!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni vet väl om att serien kommer ut på DVD i Februari 2008?

 

Mer info finns att läsa här.

 

Skulle ju va underbart om det fanns ett svensk ljudspår med där med mediadubbs dubbning från 1989 (som sändes på tv3) ..men lär det väl inte finnas med :S

 

Alla solens barn,

nu skall nysta livets garn

Söka äventyr innan morgondagen gryr

 

Och från bergets topp

våga djärva höga hopp

 

Livets lycka kan ju va'

de gåtfulla städerna...

 

Ahhhh-ah-ah-ah-ah... leta efter guldstäderna

Ahhhh-ah-ah-ah-ah... lyckan kan ju va' i guldstäderna

Doo doo doo do doo - Ahh-ah-ah - Doo doo doo do doo... i guldstäderna

Doo doo doo do doo... i guldstäderna

Ahhhh-ah-ah-ah-ah... sök dig nu mot solen och guldstäderna...

 

 

Det hade varit så underbart att få höra det introt igen. Att få se hela serien i svenskt dubb i huvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hade varit så underbart att få höra det introt igen. Att få se hela serien i svenskt dubb i huvudtaget.

 

Mm ..egentligen när man tänker på det - det var ju inte så himla många som hade tv3 när det här gick på tv ..men alla som tittade på serien i slutet av 80-talet, ALLA som jag pratat med skiner upp när de kommer ihåg den!! :) Och av alla få svenskar som såg den då så är det säkert ännu färre som har hittat ut på forum på internet och skriver om den ..ändå söker man idag på serien på internet så är det förvånansvärt många som skriver om den ..och skriver sig varma om den ..det talar verkligen för att guldstäderna var något extra.

 

Mellow: Det finns en svensk dude på ett annat forum (kommer inte ihåg vart) som rippat introt (svenska) i divx och delat ut ..det är en gammal VHS-inspelning från TV3 Nordic ..ååh det va guld att titta kan jag lova ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
  • 4 years later...

Känner att denna tråden inte har varit aktuell på några år, så nu tar jag och livar upp den igen!
Förutom det faktum att just detta gäller att köpa serien, vilket jag redan har gjort (har den franska Limited Edition-boxen, med storyboards, faktabok om anderna, maya/serien och massor mer gött! <3), så skulle jag vilja se veta om någon har några svenska avsnitt och vill dela med sig till omvärlden. Jag ÄR medveten om att flera har skrivit att de har tillgång, men de användarna verkar inte ha varit aktiva på några år...
Well well, finns det någon som har några svenska avsnitt, så vore det GULD om ni delade med er!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...