Hoppa till innehåll
Anime.se

Liten skrivutmaning


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Såatteh, vi pratade lite om skrivande på chatten.

 

< Vivster> Sceleris!

< Vivster> Vill du läsa en historia som av världens underligaste anledning vann mig en novelltävling i 2a ring?

< Vivster> Vi fick bara nyckelord och skulle göra en novell av det D:

<@Dread> Vivster..

<@Dread> Skriv nåt på, besviken, smärtsam, död.

<&Sceleris> Liten kvällsskrivtävling: alla får skriva en berättelse om "besviken, smärtsam, död", och så postar man på forumet och den som får flest [pil upp] vinner.

< Vivster> Deadline?

<&Sceleris> OM EN MINUT.

<&Sceleris> Nä, jag vet inte.

< Vivster> Helgen?

< Vivster> Sceleris: Gör en tråd om det så fler uppmanas!

< Vivster> Nåväl, en novelltävling fram till helgen då? :o

<&Sceleris> Vivster: Söndag 23:59... säger vi.

 

Såatteh, tävlingen går ut på följande:

  • Skriv en kort berättelse, om det angivna ämnet.
  • Berättelsen ska rymmas i ett (1) inlägg, och postas direkt här i tråden.
  • Man har till och med 23:59 närmaste söndag på sig.
  • Den som får flest :hiss: vinner.
  • Vinnaren vinner... ingenting. Ära? Stolthet?

Det kanske blir typ mer än en engångsgrej? Beror väl på om någon mer än Vivster/Vivi_mage är med. :wink: Nåja, första tre nyckelorden är alltså: besviken, smärtsam, död.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade du läst i chatten så hade du vetat vid det här laget! :psyduck:

 

Äsch! Tänk på dom som inte är i chatten! :o

Jag provade just med 10 000 ord i ett inlägg, och det funkade. Men man bör nog hålla sig en god bit kortare än så om man vill att någon ska orka läsa (och rösta). :shappy:

På så vis, nog inget att oroa sig då. Ska man försöka hålla sig till svenska eller funkar engelska också? :colonthree:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äsch! Tänk på dom som inte är i chatten! :o

 

Dom får väl hoppa in där! :o

 

På så vis, nog inget att oroa sig då. Ska man försöka hålla sig till svenska eller funkar engelska också? :colonthree:

 

Jag hade tänkt tyska så Saya blir tvungen att läsa och döma :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte riktigt min typiska stil och föredrar personligen att skriva på engelska, men nåja!

Inget speciellt heller för den delen, men får duga :3 Blått en 1185 ord!

 

Den gråa dagen

Det var en solig dag i oktober månad, det perfekta vädret tyckte Maria. Hon var positiv till att det skulle gå bra idag eftersom hon hade väntat länge och hade äntligen samlat ihop sitt mod. Idag skulle hon säga sin kärlek till Alfred! Hon hade bett sin killkompis Julian som kände Alfred rätt bra att be honom gå till taket efter skolan. Hon knöt sin hand och tog ett djupt andetag innan hon öppnade dörren som ledde ut till taket. Ute var solen på väg ner och det var bara några få moln på himlen som täckte skenet och vid räcket stod han, Alfred, och tittade ut över horisonten. Hon sträcker på sig så hon står rakt. ”H-hej!” lyckas hon klumpigt kasta ut sig och svär lite åt sig själv att hon borde varit en bättre talare. Alfred vänder sig om och ler. ”Hej, Julian sa att jag skulle gå hit efter skolan, aningen bitter om det, var det du som bad honom?” ”Ah, ja, det är något jag skulle vilja fråga dig…” Marias hjärta slår snabbare än vanligt och hon måste anstränga sig för att inte snubbla på orden. ”Har du någon flickvän… just nu?” Hon tittar ner i marken för att dölja sin rodnad. ”Nope, jag har ingen flickvän” svarar Alfred lättsamt. ”S-skulle du kunna tänka dig att ha mig som flickvän…?” ”visst”. Maria trodde inte på det hon hörde. ”Är du säker?!” ”Ja då”. Alfred ler mot Maria som rodnar upp till öronen. Hon hade aldrig varit så här glad innan. Nu skulle hennes rosfyllda liv börja!

 

Julian förstod direkt att Alfred hade gått med på att vara Marias pojkvän på hennes reaktion dagen efter. Han suckade tungt och tittade ut genom fönstret. Himlen var fullt med moln, precis som hans huvud. Han kunde inte fokusera på något och lärarnas ord gick in i örat och ut genom det andra. Maria, som sitter bredvid honom, kunde inte sluta le och se allmänt glad ut. Visst var Julian glad för Marias skull, han kunde inte vara något annat, men samtidigt störde han sig på de rykten han hade hört om Alfred ifrån andra elever. Alfred rycker på huvudet för att försöka tänka på annat. ”Var glad, var glad” säger han för sig själv och biter lite på sin högra tumnagel.

 

Det hade bara gått någon vecka tills Maria var så pass ”säker” i sin flickväns roll att hon kunde klänga på Alfred, och mer eller mindre alla i skolan visste att det var ett par. Men Julian var fortfarande inte helt glad åt saken. Maria hade börjat förändrats, allt mer till en sådan typisk tjej som alla andra var och Julian var säker på att det var Alfreds fel. Det var hans fel att hon hade börjat ändras på ett sådant onaturligt sätt. Han bet på sin tumnagel igen och kände hur han plötsligt började känna sig besviken, besviken på Maria, som ändrar på sig bara för att hennes så kallade pojkvän vill det, besviken för att Alfred inte lät Maria vara som hon var… men främst besviken på sig själv. Varför tänkte han så mycket på det när han egentligen bara borde ignorera det? Men Julian visste att något var på gång. Något obehagligt. Men han kunde inte placera fingret på vad… och det tog inte särskilt länge innan han fick veta vad.

 

Det var i slutet på oktober, en rätt kylig kväll. Maria var ute med Alfred, de hade varit på en date och Maria var lika glad som alltid. Hon tänkte att Alfred är den enda som finns för henne och gå ut med någon annan skulle aldrig falla henne i tankarna. Däremot hade hon märkt att Alfred hade betet sig lite märkligt, men hon tänkte att det var nog bara det kalla vädret som påverkade honom lite. Medan det var ute och gick så kramade hon hans arm. Första gången hon gjorde det var hon osäker på vad han skulle säga om det – tänk om han blir sur och liknande hade hon oroat sig för. Men han sa inget, inget alls. Han bara log och klappade henne på huvudet. Maria hade inte vågat ta steget att kyssa honom än, men hon var bestämd på att det skulle hända ikväll. ”Det är nu eller aldrig!” hade hon tänkt. När hon funderade på hur och när, timing och liknande över hur det skulle gå till så stannar Alfred plötsligt till. Under en lyktstolpe och det börjar plötsligt snöa. ”Ibland snöar det även i oktober” säger Alfred och vänder sig emot Maria leendes. Hon rodnar och kan inte säga något. Han kramar om henne och hon känner sig alldeles varm inombords, även om det så hade varit snöstorm så hade hon troligen inte känt av det. Alfred släpper taget om henne, och hon vet att om hon vill kyssa honom, så är det nu hon bör göra det. Så hon stänger sina ögon, ställer sig lätt på tå och börjar luta sig fram mot Alfred… och det stack plötsligt till i magen. En smärta hon inte hade känt innan. Hon öppnar sina ögon och tittar ner mot sin mage och ser något sticka ut. ”huh…?”. Maria kan inte riktigt förstå det hon ser, hon drar sig hand emot objektet som sitter fast i hennes mage och drar ut det. I sin hand håller hon nu en blodig kniv. En kniv täckt med hennes eget blod. Maria faller ner på sina knän, på marken där snön hade stillsamt samlat sig. Hennes händer börjar skaka, hennes kropp börjar skrika av smärtan och hon tittar upp mot Alfred. Leende Alfred, som alltid log, och fortfarande ler. ”V… varför…?” lyckas hon hosta ut medan hon känner hur hennes blod lämnar henne. ”Varför inte?” ler Alfred. Och det var först nu Maria kunde se hur galet hans leende är och var. Sakta faller hon framlänges då hon inte längre har styrkan kvar för att sitta upp. Tårarna faller mot snön. Hon önskar att det kunde gått annorlunda till. Hon undrar varför det fick lov att bli som det blev. Hon önskar att hon kunde ha lyssnat på Julian. Sakta faller hon mot en djup sömn. Alfred plockar upp sin kniv och stoppar ner den i fickan igen. Han kastar en blick emot Maria som ligger på marken, på bloden runt henne och ler. Hans jobb var klart. Han skulle lämna skolan och aldrig komma tillbaka och sedan glömmas bort. Det var så det var planerat, så det skulle ske. Inget kunde komma i vägen för honom. ”J… Julian…” var det sista Maria fick ur sig, innan hon stängde ögonen för att aldrig öppna dem igen.

 

Det tog inte lång tid innan nyheterna hade nått skolan. Maria var död, Alfred var spårlöst försvunnen. Julian kunde inget säga. När han hörde nyheterna var det som att hans hjärta höll på att stanna. ”Nej, nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej” var allt han kunde tänka. ”Det får inte vara sant… Hur ska jag kunna leva utan dig… Maria?”. Julian tittar upp på himlen, den gråa himlen som kunde inget annat göra än att låta regnet falla.

 

  • Uppröstad 4
  • Nedröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Återstår att se om Vivi_mage hinner vara med... ;) Adephi verkar inte heller vara på G.

 

Förresten så tänkte jag att man får rösta på mer än en. Rösta upp det du gillar, rösta ner det du inte gillar, låt bli att rösta om du inte känner något alls. :V

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är över sedan 19 timmar. Jag tror att Najica vann. Men det spelar egentligen inte någon roll: tävlingsmomentet var bara menat som en liten löjlig morot. Jag är nästan orolig för att det ska ha motsatt verkan: till exempel Vivi_mage satt ju alldeles för länge och filade på sin berättelse. ;d

 

Så, det var bara något fånigt vi kom på att göra för att få skriva lite, så jag tänker inte låsa tråden eller nåt. Om nån har ett nytt tema eller liknande som denne vill att vi ska skriva något om, så är det bara att säga det här i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Tänkte att vi kunde prova en ny utmaning! Denna gång har jag använt Seventh Sanctum för att slumpa fram specifikationer åt oss:

 

Under berättelsens gång avgår en väletablerad ledare. Berättelsen måste involvera en prostituerad man. Berättelsen måste involvera en dödskalle i slutet. En av karaktärerna är törstig under merparten av berättelsen.

 

Skriv klart och posta i ett inlägg senast onsdag den 13 juni klockan 23:59! Eller inte, det är ingen "tävling"!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

/.../

 

Under berättelsens gång avgår en väletablerad ledare. Berättelsen måste involvera en prostituerad man. Berättelsen måste involvera en dödskalle i slutet. En av karaktärerna är törstig under merparten av berättelsen.

/.../

 

 

Skulle också kunna tänkas vara baksidetexten från vilken sliskig yaoish som helst hö hö! Jag ger utmaningen en chans. UPP TILL SKRIVARKRAMP! (*-`ω´- )人

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, alltså, det här var bara en tråd vi gjorde på ett infall för två år sedan, men om ni är sugna så kan vi ju anordna en ny utmaning. typ nu. drend själv kanske vill hålla i trådarna? :colonthree: Bara att bestämma regler och tid och sånt, helt upp till dig (eller den som vill utlysa en utmaning).

 

Och om man vill kan man följa upp med en tecknarutmaning, typ för att kröna bästa illustrationen till den vinnande berättelsen. :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, alltså, det här var bara en tråd vi gjorde på ett infall för två år sedan, men om ni är sugna så kan vi ju anordna en ny utmaning. typ nu. drend själv kanske vill hålla i trådarna? :colonthree: Bara att bestämma regler och tid och sånt, helt upp till dig (eller den som vill utlysa en utmaning).

 

Och om man vill kan man följa upp med en tecknarutmaning, typ för att kröna bästa illustrationen till den vinnande berättelsen. :O

Jag kan tänka mig vara med och skriva något, rita låter jag någon annan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...