Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime på tv?


KonnoKoike
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja hejsan för det första, mitt första inlägg här.

Jag är rätt så ny med anime. (14 BAST)

Har kollat på Btooom, highschool of the dead och håller på med bleach och FMA Brotherhood.

 

Men tänkte på om det går något på tv? Har en Dreambox så behöver inte alls vara bara svenska kanaler.

 

Någon som vet något, Har ett minne av att jag såg en anime serie när jag var mindre, men kommer inte ihåg på vilken kanal eller vad den hette. 

 

Arigato! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej och välkommen till Anime.se!

 

Jag är dåligt insatt i vad som är lagligt och vad som är möjligt när det kommer till att få in animekanaler men någon annan kanske kan upplysa om det.

 

Ett spontant tips, om du vill få tillgång till ett stort utbud av anime textad på engelska, är att du reggar dig på Crunchyroll där många serier streamas lagligt i samband med att avsnitten visas på TV i Japan. Utbudet är som sagt stort och serierna ligger kvar även efter att de har gått klart på TV. Om du scrollar ner på förstasidan som jag länkade till så ser du exempelvis en lista över de nu aktuella serierna som "simulcastas" för tillfället.

 

Edit: Här kan du även kika på en alfabetisk summering av de serier som än så länge finns tillgängliga.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För en ännu mer komplett lista över vad man kan se lagligt på nätet så finns tråden Strömmande anime som i nuläget länkar till denna lista. :wink:

 

Vad gäller aktuella säsonger är mycket riktigt Crunchyroll bäst, och då är det "Lineup"-sidan som gäller. Observera att den även listar sådant som vi inte kan se i Sverige.

 

Vad gäller TV så går det säkert ett och annat på italienska, franska och tyska kanaler. oamn.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...