Hoppa till innehåll
Anime.se

Strömmande anime


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Om jag bara kan få lägga in en flik så tycker jag denna tråd är awesome =)

för det andra vill jag ge förslag på min favorit sida [LÄNK] där du kan streama många Anime serier och även läsa Manga.

Dock inte bästa kvalitén på alla serier men många finns =)

 

P.S Serier ni gillar är fördelaktigt att ni även köper! :heart: D.S

Redigerad av Sceleris
Piratsajt.
  • Uppröstad 1
  • Nedröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för det andra vill jag ge förslag på min favorit sida [LÄNK] där du kan streama många Anime serier och även läsa Manga.
När jag läser informationen på den sidan låter det som att personerna bakom sidan har försökt utforma sidan så att den ska innehålla piratkopior utan att sidans ansvariga ska behöva begå några lagbrott. Av den anledningen har jag också ersatt adressen i citatet ovan med texten "[LÄNK]".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var medveten om att jag med tråden i princip ber om att få tips om olagliga sajter, så jag tänkte att det var bättre att ta det som det kommer, som nu. Bättre med en länk för mycket än för få.

 

Jag ber därför om att få tacka Shadow.D-Crakling för tipset, även om det i detta fall handlar om en piratsajt. (^_~)

 

(Eller mer riktigt är det en aggregatsajt som länkar till illegalt uppladdade videor. Aggregatsajterna är inte nödvändigtvis olagliga i sig, men då videorna är olagligt uppladdade så vill vi inte prata om dem här på forumet.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hur permanent är permanent? Ingenting varar ju för evigt. Men ett par år till kanske?

 

Mja, tänker mig ungefär lika permanent som en tillsvidareanställning, att de ligger kvar tillsvidare och förhoppningsvis i ett par år. Nu har ju serien varit på YouTube i över ett halvår, så det finns ju gott hopp :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nu sidor kan inehålla länkar till olagliga videor varför görs ingen lag om detta? Vet att dailymotion har hållt på i många år med att ha länkar till videor som antagligen inte borde vara gratis. Sen vet jag att animecrazy har hållt på åtminstånde 2 år med att ha länkar till anime, megavideo likaså.

 

Att bl.a. dessa sajter finns är för mig en guldgruva, jag har nog aldrig sett så mycket bra anime under den här tiden, eller kanske över huvud taget om det inte vore för dessa sidor. Jag har inte fått fast anställning sen jag slutade plugget och det är längesedan nu. Jag tänker inte grina om sveriges olika system och synpunkter här och nu, det jag vill säga är bara att jag inte vill ha med olagliga sajter att göra, men älskar dem för att dom finns. Gör jag mig förståelig? ;P

 

Är det någon som kan på rak arm säga att dessa sidor ÄR inom din egen åsikt olaglig, grundat på den fakta som tillkommer dig själv (dvs. så länge du har kunskap om sajterna i fråga)?

 

Jag vill, har gjort och kommer alltid köpa manga böcker, anime och allt annat jag vill ha till den mån jag kan. Jag prioriterar väldigt lite (i förhållande till den "normala" efterlängtan) före manga och anime.

 

DESSVÄRRE- finner jag inte mycket av det jag vill ha i bokform eller filmform här i sverige. Väldigt mycket som jag ser är fansubbat och går inte få tag på. Jag vill inte ge upp animetittandet p.g.a. språkbarriärer som jag antagligen inte skulle kunna lägga tid att bemästra.

 

Det här inlägget var till en början menat at vara två meningar långt, men jag kom av mig och började skriva något som liknar en förlåtelse för något jag gjort och tycker är fel. Om ni upfattar det så, så vet nu att det inte är det jag vill säga, och jag är defenetivt inte ledsen för något som har med japanskt tecknat att göra förutom att jag läste sista boken av dragonball (vol 42 dbz) och såg sista avsnittet av deathnote - vilket bara har att göra med mina kännslomässiga förhållanden till serierna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Swiff Det är emot reglerna på forumet här att länka till fansubbingsidor och illegala källor för materialet i fråga. Visst är vissa delar en legal gråzon, men detta gäller bara torrentsajter (gråzon på grund av att det första riktiga fallet ännu inte är avslutat, men det lutar mot att det är olagligt). Streamingsajter är grovt olagliga då de själva tillhandahåller materialet, inte länkar till utan tillhandahåller, och sprider det utan tillstånd från upphovsmannen.

 

Jag satt och ögnade igenom upphovsrättslagen lite tidigare, och hela den är ett enda stort virrvarv ostrukturering. Kom dock på att lagen rimligt nog inte nödvändigtvis går att applicera på streamingsajter, då dessa verkar i sina egna olika länder.

 

Något som däremot brukar gälla i varenda upphovsrättslag är att man icke får sprida verket till allmänheten utan upphovsmannens tillstånd, då detta är ett brott mot den ekonomiska upphovsrätten. Streamingsajter är således grovt olagliga då de fysiskt tillhandahåller filerna i fråga, torrentsajter är som tidigare nämnt en gråzon då man ännu inte kunnat avgöra vem som sprider vad. Men med tanke på att piratebaymålet (som är tämligen relevant) blivit fällt två gånger av tre så är det inte helt otroligt att även HD har en liknande åsikt.

 

 

 

Jag kan inte säga att något är olagligt baserat på min egen åsikt, klart att jag kan tycka att vissa lagar bör modifieras, ändras och kanske till och med tas bort, men det lagarna gäller ändå tills det att någon börjar ändra i dom.

 

Sist ut kan jag också bara ta upp den lite känsliga biten om ekonomi och arbetslöshet. Allt är en fråga om prioritering av de pengar man har. Har man en liten, liten inkomst varje månad (ex. student) så får man lägga pengarna på det man är i högst behov av (röker man kanske det är dags att sluta?), räcker pengarna inte till får helt enkelt se till att skaffa sig ett jobb... något som påstås vara grovt svårare än det i själva verket är. Visst, sitter man och bara mailar iväg lite ansökningar framför datorn har man nog ingen lycka, men sitter man och aktivt söker jobb åtta timmar om dagen med telefonen som främsta verktyg så kan man se till att ha ett jobb inom väldigt, väldigt kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag ser är saker och ting inte nödvändiga och inte heller fullständiga eller alltid men bara oftast.

 

Om du skulle kunna kopiera en hundratusen från polarn, hans nya bil kanske. Ja, det är få som skulle stå mark och säga att "nej det kan jag inte, det är fel". Och tack vare alla dom som gör det skulle förmodligen en hel del av ekonomin rasa. Det är just därför jag la upp icke fullständiga länkar, utan bara namn på sajter som funnits alltför länge för att jag ska förstå vad som försigår. Det svaret du gav mig Klibbnisse är nog ett av dom rättaste svaren jag kan få.

 

Tack för svaret, var nog bara lite skrivsugen imorse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kan man även se Haruhi "säsong 2" på CR. Sändningen av "säsong 2" innehöll 28 avsnitt varav hälften var redan visade avsnitt från "säsong 1", men eftersom CR redan har dem så består deras "säsong 2" endast av de nya avsnitten.

 

För referens, detta var sändningsordningen 2009.

Spoiler

     
  1. The Melancholy of Haruhi Suzumiya I
  2. The Melancholy of Haruhi Suzumiya II
  3. The Melancholy of Haruhi Suzumiya III
  4. The Melancholy of Haruhi Suzumiya IV
  5. The Melancholy of Haruhi Suzumiya V
  6. The Melancholy of Haruhi Suzumiya VI
  7. The Boredom of Haruhi Suzumiya
  8. Bamboo Leaf Rhapsody
  9. Mysterique Sign
  10. Remote Island Syndrome Part 1
  11. Remote Island Syndrome Part 2
  12. Endless Eight Part 1
  13. Endless Eight Part 2
  14. Endless Eight Part 3
  15. Endless Eight Part 4
  16. Endless Eight Part 5
  17. Endless Eight Part 6
  18. Endless Eight Part 7
  19. Endless Eight Part 8
  20. The Sigh of Haruhi Suzumiya Part 1
  21. The Sigh of Haruhi Suzumiya Part 2
  22. The Sigh of Haruhi Suzumiya Part 3
  23. The Sigh of Haruhi Suzumiya Part 4
  24. The Sigh of Haruhi Suzumiya Part 5
  25. Mikuru Asahina's Adventure Episode 00
  26. Live Alive
  27. The Day Of Sagittarius
  28. Someday In The Rain

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Det är "Internationella Shinkai-dagen" hela helgen på Crunchyroll, och då erbjuds hans verk 10 mars till 14 mars:

Voices of a Distant Star

The Place Promised in Our Early Days

5 Centimeters per Second

Synd att de inte plockar in hans gamla katt-film med, så hade det ju varit full pott <.<

 

Kan också flika in med att Internationella Shinkai-dagen (eller "Global Shinkai Day" om man är modern) inte är en Crunchyroll-specifik högtid, de bara firar den tillsammans med en massa andra <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Puh. Såja. Jag har lagt till säsongens Crunchyroll-länkar (kolla efter "[★]"), samt några äldre verk: CR har visst börjat lägga upp 07 Ghost, och så hittade jag genom en slump att den svenska grenen av ett visst företag som kallar sig "Gong" har lagt upp Ikkitousen och Koikoi 7 på YouTube.

 

Om ni hittar fler (lagligt uppladdade och strömmande) serier får ni gärna tipsa. Kanske finns fler som de här Gong!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har lagt till Pokémon i listan. TV4 strömmar över 150 avsnitt av serien på TV4play.se, dock är deras avsnittslista ganska... bristfälligt sorterad, men vid en kort överblick kan jag konstatera att jag finner avsnitt från både originalserien och nya.

 

Föga förvånande finns dock den senaste säsongen sorterad efter sändning på TV4. Till skillnad från fyrans övriga play-utbud verkar det inte krävas något premium-medlemskap för att kolla på gamla avsnitt, utan varje program är både avgifts- och reklamfritt.

 

Länk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Det är mystiskt hur jag ibland aldrig får någon reklam på CR. Allt som oftast på helgmornarna. Det började när Soranowoto gick förra året någon gång, men försvann på senare tid (kollade iofs inte så mycket på CR då), men nu för en stund sedan var det reklamfritt igen :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Yomiuri TV verkar ha skickat över tre serier åt Crunchyroll (på prov? Vet inte om det är deras första samarbete med CR): 2008 års knäppa komedi-/snuskserie Kemeko Deluxe, 2009 års vardagslivshumorserie GA Geijutsuka Art Design Class, samt... 1992 års dagsstrippsbaserade familjeserie Kobo-chan.

 

Länkar i förstainlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah nice, nu kanske man slipper att kolla på fansubs med lite så halvdan grammatik, Men jag tycker dock att det är lite konstigt att dem visa Gundam 0079 med den engelska dubben (inte för att jag har något i mot det, jag älskar ju den engelska dubben) men visa Zeta Gundam med subs, fast med tanke på hur dålig den engelska dubben till Zeta var kan jag nog förstå det, men jag fattar dock inte varför dem har den engelska dubbens op :sceptic:

 

Nåja, och angående om Gundam UC, så kommer dem nog lägga upp alla eps när hela OVAn är slut.

Fast det lär tar ett tag med tanke på att dem släppte första episoden 2010 och har bara gjort 2 eps hitintills.

 

Annars verkar det finnas några intressanta animes på crunchyroll, som Durarara

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tycker dock att det är lite konstigt att dem visa Gundam 0079 med den engelska dubben (inte för att jag har något i mot det, jag älskar ju den engelska dubben) men visa Zeta Gundam med subs, fast med tanke på hur dålig den engelska dubben till Zeta var kan jag nog förstå det

Finns 0079 ens utgiven på amerikansk DVD med japanskt tal, då? När jag såg Gundam så fanns den bara dubbad (förmodligen samma dubbning som visades på Cartoon Network i början av 00-talet). Det spekulerades i att Bandai inte ville släppa den i USA med japanskt tal på DVD eftersom den fortfarande inte hade kommit ut på DVD i Japan (och ville inte att japaner skulle importera).

 

men jag fattar dock inte varför dem har den engelska dubbens op :sceptic:

Öppnings- och slutlåtarna i Z Gundam använde melodier av amerikanska artisten Neil Sedaka, så de kanske helt enkelt inte fick rättigheterna till dem. De är väl inte på amerikanska DVD:n heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...