Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime Madness på ZTV


Marcus
 Share

Rekommenderade inlägg

ZTV kommer från och med den 26 November att visa anime mellan 22-04 Måndag-Fredag. Serierna man har valt att satsa på denna gång är följande:

 

Fullmetal Alchemist

Gungrave

Berserk

Naruto

Paranoia Agent

Samurai Champloo

 

För exakta sändningstider rekommenderas Dagenstv.com

 

Några av serierna känner vi igen från förra gången som ZTV visade anime, nya för denna gång är Fullmetal Alchemist, Gungrave och Paranoia Agent. Den sistnämnda serien beräknas börja sändas 8/12 medans dom andra börjar sändas direkt.

 

Även nu på lördag den 1 december kl 22:00 kommer ZTV visa filmen Appleseedfrån 2004, följt av sex timmar Ergo Proxy. Resterande avsnitt av Ergo Proxy kommer att visas dagen därpå med start vid midnatt.

 

Förra gången ZTV visade anime så visades det med japanskt tal och med svensk text.

 

Källa: ZTV

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har digital tv från comhem och i deras kanalutbud så ingår ZTV.

 

Sedan vill jag uppmärksamma om att det verkar som att alla serier inte visas från första avsnittet. Berserk börjar t.ex. mitt i och Samurai Champloo är 13 avsnitt enligt t.ex. dagenstv.com (men den är väl egentligen på 26 avsnitt?)

 

Fullmetal Alchemist börjar från början, Naruto finns ingen uppgift om, Gungrave börjar från början, Paranoia Agent sänds vid ett senare tillfälle.

 

Det kan vara så att dom vid förra sändning av anime avslutade en del av serierna mitt i för att sedan återuppta dom nu tillsammans med lite nya serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad i...! DagensTv.com skriver att ZTV visar Appleseed-filmen (från 2004) nu på lördag kl. 22:00, följt av sex timmar Ergo Proxy. :surprised: Resterande avsnitt visas från söndag kl. 24:00 (alltså måndag kl. 0:00).

 

Helgen därefter visas hela Paranoia Agent... och sen har de inte mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul med animesatsningar av det här slaget, men det är lite trist att en välskriven serie som Ergo Proxy får så risig sändningstid.

 

Det skulle ju vara kul om de visade anime för att "värva" nya fans till mediet, snarare än att bara visa saker på tider som bara lockar hardcore-fansen som i de flesta fall redan har sett eller till och med äger det som visas.

 

Missförstå mig inte, det är fortfarande kul att något i den här stilen genomförs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan nog se lite av det "live" och sedan ställer jag timern för inspelning.

 

Det som gäller för serierna är följande:

 

Fullmetal Alchemist - 52 avsnitt. Börjar från början, 2 avsnitt per dag.

 

Berserk - 25 avsnitt. Börjar på avsnitt 14, 2 avsnitt per dag.

 

Gungrave - 26 avsnitt. Börjar från början, 2 avdnitt per dag.

 

Naruto - ? avsnitt. Börjar troligtvis från början då avsnitt 11-> sänds Måndag 3/12. Med 2 avsnitt per dag fram tills dess så stämmer det.

 

Samurai Champloo - 26 avsnitt (13 ggr 2). Börjar troligtvis från början då det först sänds 13 avsnitt fram till måndag 3/12. Sedan efter det 13 till avnsitt och 2 per dag.

 

Ergo Proxy - 23 avsnitt. Börjar från början och visas vid två tillfällen. Först del 1-12 vid ett tillfälle. Del 13-23 vid det andra.

 

Paranoia Agent - 13 avsnitt. Börjar från början och visas vid tre tillfällen. Först del 1-7 vid ett tillfälle. Del 8-9 vid det andra och slutligen del 10-13 vid det tredje.

 

Dagenstv.com är alltid bra att ta till för mer exakta sändningstider.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har för mig att det var samma sak med Ninja Scroll, men den skiter de i då?

Vad jag vet så gjorde dem aldrig klart den, den skulle ha blivit ~26 avsnitt från början men det var krångel med licensen eller dylikt så den avslutades abrupt på 13 avsnitt. Det är vad jag har för mig i alla fall, fast du kanske menade att ZTV slutade sända den innan dom sänt klart alla 13 avsnitt?

 

Och för övrigt, även fast jag har ZTV i Viasat paketet så orkar man ju inte sitta och glo på det. Finns ingen anledning när dom finns tillgängliga så lätt med "annan källa", och dessutom är det bara serier som man sett (och som dom flesta här borde ha sett med). Men det är väl bra för den mer casual animetittaren, eller kanske till och med lite ny publik kan lockas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fast du kanske menade att ZTV slutade sända den innan dom sänt klart alla 13 avsnitt?

Nä, det var runt det antalet avsnitt som hann visas. Tror jag.

 

Jag fick tillfälle att se lite grann från Fullmetal Alchemist och lade märke till att Edward i det första avsnittet kallades för "metallalkemisten" och i det andra för... "the fullmetal alchemist". Jösses.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg att Samurai Champloo började från avsnitt 14 men jag tror att dom kommer visa hela serien trots allt fast i en annan ordning. Först 14-26 och sedan 1-13. Så om man spelar in allt kan man sedan se allt i rätt ordning... ;)

 

Stålalkemisten började från början, Gungrave likaså. Samt Naruto.

 

Jag är inte alltför bra på japanska men av det jag såg "live" så verkar det som att dom har gjort den svenska översättningen från engelsk dubb eller sub. Men det är som sagt bara vad jag tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad synd att man inte har ZTV då!

Har Comhem analogt skit som tv-leverantör >:) .

 

Har precis samma sak, men sedan sade någon att man har kanalen ändå.

Och det stämde, behövde inte ens söka efter den.

Bara Zappa lite för min del, du har den. =)

 

Då jag aldrig orkar läsa om det står någonstans.

När går Berserk?

 

~de arimasu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad synd att man inte har ZTV då!

Har Comhem analogt skit som tv-leverantör >:) .

 

Har precis samma sak, men sedan sade någon att man har kanalen ändå.

Och det stämde, behövde inte ens söka efter den.

Bara Zappa lite för min del, du har den. =)

 

Då jag aldrig orkar läsa om det står någonstans.

När går Berserk?

 

~de arimasu.

 

Jag har gjort en kanalsökning men hittade inte kanalen.

Jag gick in på comhem:s hemsida och kollade om jag ska ha kanalen i utbudet.

Där står det att kanalutbudet varierar beroende på var man bor och där jag bor finns inte den kanalen i utbudet.

Mycket tråkigt! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lördag 15/12 och Söndag 16/12 visar ZTV: Black Lagoon.

 

Lördag 22-04, avsnitt 1-11 av 24

 

Söndag 22-04, avsnitt 12-24 av 24

 

Dom måste gjort något samarbete med Noble Entertainment för ZTV visar mycket av det som Noble ger ut/gett ut på DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...