Ruidianren Skrivet februari 11, 2014 AnmĂ€l Share Skrivet februari 11, 2014 Första gĂ„ngen jag lyssnade pĂ„ det hĂ€r, sammanfattar följande kommentar min upplevelse vĂ€ldigt bra:  What...Just happened?   Tjejen som sjunger (Su-Metal) Ă€r just nu 16 och de andra tvĂ„ (Moametal, Yuimetal) Ă€r 14. Dom har Ă€ven nyligen spelat live med Taiwanesiska melo/black-metal bandet ChthoniC.    SĂ„, vad tycker anime.se? Ăr det en hĂ€delse för metal att göra det sĂ„ otroligt gulligt, eller Ă€r det bara bra att grĂ€nserna för metal/j-pop böjs? Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
savepoint Skrivet februari 11, 2014 AnmÀl Share Skrivet februari 11, 2014 Det finns vÀl inga grÀnser inom musiken förutom sitt eget sinne? :) Jag Àr en gammal hÄrdrockslyssnare, thrash/death-metal, och Àven om det kÀnns lite ovant med rösterna och gulligheten hÀr sÄ Àr det en del sköna riff. Kan lÀtt lyssna pÄ mer. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Filmcell Skrivet februari 15, 2014 AnmÀl Share Skrivet februari 15, 2014 Baybmetal Àr lika mycket metal som . Men tack vare det sÀtter in j-pop c i det metal soundet sÄ skapar det nÄgot som Àr ganska svÄrt att sÀtt i en del av musik grenen. Men metal som musik still Àr ganska stor att sÀga vad som Àr metal eller inte, Àr svÄrt. Medan jag rÀnkar hair-metal som metal sÄ finns det andra som inte rÀknar det som det. Det Àr för popist eller för mainsteam för deras öron. Jag tror vad man har för musik smak kort sakt. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Snok3n Skrivet februari 16, 2014 AnmÀl Share Skrivet februari 16, 2014 Stör mig en del pÄ de tvÄ yngre tjejernas röster faktiskt, lite för gÀlla för min smak, men annars tycker jag att ledsÄngerskan har en ganska fin röst och musiken Àr rÀtt okey. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 16, 2014 AnmÀl Share Skrivet februari 16, 2014 Babymetal tycker jag mest kÀnns som en idolgrupp dÀr producenterna satsar pÄ att ge dem en nisch som Àr mindre överbefolkad Àn de vanliga "söta rosaklÀdda smÄtjejer sjunger trallvÀnlig J-pop". Och det finns nog inte sÄ mÄnga grupper dÀr poÀngen Àr "söta svart-och-rödklÀdda smÄtjejer sjunger J-popmetal"!  Jag brukar inte lyssna pÄ japanska idolpopgrupper i stort, men jag har inget emot dem, och Babymetal Àr vÀl ungefÀr samma nivÄ. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 26, 2014 AnmÀl Share Skrivet februari 26, 2014 Haha, gissa vilka som toppar metaltopplistan i amerikanska Itunes? Babymetal, that's who. 1 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
guruguru Skrivet april 19, 2014 AnmÀl Share Skrivet april 19, 2014 Babymetal kommer att spela pÄ Sonispere under sommaren om nÄgon vill se dem live i Europa. http://sonisphere.co.uk/news/uk-brace-for-babymetal/ Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mishee Skrivet april 20, 2014 AnmÀl Share Skrivet april 20, 2014 Fann deras musikstil rolig, med tanke pÄ hur de byter stilar i lÄten "Line" sÄ kunde man inte lÄta bli att fÄ ett gott skratt över deras framtrÀdande. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Komichi3 Skrivet april 21, 2014 AnmÀl Share Skrivet april 21, 2014 Megitsune blev jag tipsad om frÄn @Soleher och den Àr min nya favorit ! ^^ Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet oktober 29, 2014 AnmÀl Share Skrivet oktober 29, 2014 http://www.dailymotion.com/video/x28je5g_babymetal-akatsuki-unfinished-version_music  Pianoversion av Akatsuki. Fick gÄshud nÀr jag lyssnade pÄ den. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet oktober 29, 2014 AnmÀl Share Skrivet oktober 29, 2014  Babymetal - Gimme chocolate frÄn Sonisphere 2014  https://www.youtube.com/watch?v=TlRcWqp4UYE  Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
ă·ă§ăŒă Sujou Skrivet november 18, 2014 AnmĂ€l Share Skrivet november 18, 2014 Söta tjejer med frĂ€ck stil, unik musik och ska tydligen vara bra live, vad mer kan man begĂ€ra? :) En av mina vĂ€nners vĂ€n har en farsa som Ă€r 45, trogen metal fan och han Ă€lskar baby metal Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gillis Skrivet november 26, 2014 AnmÀl Share Skrivet november 26, 2014 Japan... <3 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mew Skrivet december 24, 2014 AnmÀl Share Skrivet december 24, 2014 AlltsÄ, jag har vÀldigt blandad musikstil, men jag tycker att Baby Metal kan va rÀtt ösigt att lyssna pÄ ibland :3 <3 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 6, 2015 AnmÀl Share Skrivet januari 6, 2015 Det verkar lite som att Momoiro Clover Z vill ha en liten del av popidolmetal-tÄrtan.  Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet januari 7, 2015 AnmÀl Share Skrivet januari 7, 2015  För den som missat :) Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet april 10, 2020 AnmĂ€l Share Skrivet april 10, 2020 *anfaller med dammsugare, dammvippa och hjĂ€rtstartare* đ Har ju sĂ„klart hittat de hĂ€r fenomenet jag med och det har blivit lite en "guilty pleasure". đ Fascinerande och roliga att se och en jĂ€vla energikick. De har ju hĂ„llit pĂ„ nu i 10 Ă„r och mycket har hĂ€nt. De har fĂ„tt lira med mĂ€ngder av storheter inom rock- och metalvĂ€rlden och stĂ„tt pĂ„ de största festivalerna och totalt Ă€gt publiken. Kul med banbrytande och lite galna grejer och det ska ju vara Japan som de kommer ifrĂ„n sĂ„klart... Vad annars? För er som vill kolla in dem lite mer sĂ„ streamar de nu sĂ„hĂ€r i Coronatider tvĂ„ konserter frĂ„n 2016 till alla. Riktigt snyggt gjort faktiskt och det Ă€r mĂ„nga andra artister som ocksĂ„ streamar antingen Ă€ldre material eller spelar live till folk som sitter hemma i karantĂ€n. TvĂ„ tummar upp för de initiativen. De tvĂ„ konserter Babymetal kör nu Ă€r nog frĂ„n vad som var höjden av deras karriĂ€r enligt min gissning. En vĂ€rldsturnĂ© avslutas pĂ„ hemmaplan med tvĂ„ kvĂ€llar pĂ„ raken dĂ„ de fyller Tokyo Dome (som Ă€r STOR!). Totalt 110 000 fans fick rocka loss med dem hĂ€r och jag sĂ„g första konserten idag. "Red Night" som den heter och i morgon lördag kör de "Black Night". Passa pĂ„ att kolla nu i pĂ„skhelgen för de kommer nog inte ligga ute pĂ„ Youtube sĂ„ lĂ€nge till sen. đ đ€ Stay Home Stay Metal! đ€    Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlÀgg