Hoppa till innehåll
Anime.se

Bildutmaningen


drend
 Share

Rekommenderade inlägg

BILDSKAPARE, HÖR UPP!

Ur den prestigefyllda Skrivutmaningens återkomst reser sig nu syster Bildutmaning och utsätter era fabulösa skaparhänder för en omgång bildberättande! Liksom sin ämnesbroder är Bildutmaningen ingen regelrätt tävling. Med stöd ur diskussioner och idéutbyten befäster jag nu att det främst är skaparen själv som avgör huruvida bidraget lever upp till uppgiftens kriterier. Att man deltar, skapar och delar med andra är det som vi värdesätter högst! °˖ ✧◝(○ ヮ ○)◜✧˖ °

Den skälvande uppgiften presenteras i morgon, d.v.s 7/5-14, någon gång efter kl. 21. Vi ber deltagare och Nyckelordsnämnare (d.v.s dom två senaste icke-vinnarna av Skrivutmaningen 2.0, ärade  Rainyday och Sceleris!) att med iver och lust ladda inför denna olidligt spännande morgondag!  

 

 

Vi förhåller oss någorlunda till följande: 
 

  • Bidragen postas direkt här i tråden
  • Minst en bild, max 3 sammanhängande bildrutor (d.v.s en strip)
  • Valfritt medium: traditionellt/ digitalt tecknande, kollage, fotografering, video..
  • Vi icke-tävlar om flest   :hiss:
  • 23.59 näst-nästkommande söndag ska alla bidrag vara postade (18/5-14)
  • Icke-vinnaren med flest gröna knapptryck? Du bestämmer nyckelorden för nästa omgång av SKRIVUTMANINGEN! 

 

Och ledorden för Teckningsutmaningen? Drrh-drrh-drrh-drrh-drrh-DRMM!:

 

VATTEN, LJUS, LÄKEKONST och HÄNDER

 

 

Och till er alla modiga (och omodiga) deltagare, ett stort vrålande LYCKA TILL! ヽ༼ ಠ益ಠ ༽ノ ヽ༼ ಠ益ಠ ༽ノ ヽ༼ ಠ益ಠ ༽ノ

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kraftfull skapelse Bera!: D

Mitt egna bidrag är fortfarande i tillverkningsfasen och jag är inte helt säker på om jag hinner färdigt! Ororo.. Men o' ack! Denna (något utdragna) spänning! LYCKA TILL ALLA! : DD 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOONOES SNOK3N! ;u; Jättetråkigt att höra att du kanske inte hinner dela med dig av din snilleblixt i tid! Har du fortfarande ork och lust kvar i kroppen efter tentan så får du jättegärna skapa och posta i efterhand! : D 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OHHH ahh, såg inte ditt inlägg RainyDay! Jag skjuter gärna upp tävlingen ännu en vecka (även om ett sådant uttalande känns lite smaklöst eftersom jag själv är en av dom som bet av ett större projekt än vad som hinns med under snåltimmarna efter jobbet). Vad säger ni andra?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gjorde denna igår men kunde inte logga och lägga upp den då:

 

E455.png

 

Vet inte om den lever upp till kraven, så låt mig förklara:

 

Flickan har en medfödd gåva att läka alla skador förutom hennes egna (men hon kan inte hela det som redan är dött), därav läkekonsten. När hon använder sina krafter så bildas ett ljus i hennes kupade händer, detta syns lite otydligt på bilden. Men eftersom musen redan är död är allt förgäves, och hon gråter utan stopp.

 

Domaren får själv bestämma om bilden lever upp till kraven eller inte, men jag försökte i alla fall! ^-^

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...