Hoppa till innehåll
Anime.se

Parasyte!


drend
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...

Wow! Ljudet! *Knnnaak-pruuu*

 

Det mesta i första avsnittet var av hög kvalitet, och animationen hade många lysande ögonblick (tyckte mig känna igen några stilar), men ljudet är nog det som imponerade mest. Förvandlingseffekterna och monsterrösterna har en bra blandning av obehag och löjlighet. 

 

Överlag påminner upplägget en del om The Thing. Handlingen kanske inte kommer gå åt det hållet, men monstret skapar obehag på samma kroppsinvaderande sätt.

 

 

Jag har haft ögonen på Parasyte sedan Puppet Revolution gick i Manga Mania, så sisådär tio år alltså.  :happydrop: Ska bli kul att se!

 

Åh, Puppet Revolution! Den hade jag helt glömt bort. Ja, det måste vara i samband med den man hörde talas om Parasyte för första gången. Det finns allt en helt bunt mangaserier med övertagna händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt minne från trailern var att den såg opolerad ut, och när jag läste att Aya Hirano skulle göra rösten till utomjordingen så blev jag lite fundersam hur det skulle funka...

 

...men ja, den var välgjord, välanimerad med gott detaljarbete; vad jag reagerade på i trailern var nog bara de matta, enkla pastellfärgerna som jag brukar associera med mindre bearbetade serier.

 

Och Hirano funkar alldeles utmärkt; jag föreställde mig först en rak Haruhi- eller Konata-röst, vilket inte hade känts så lämpligt i en allvarlig scifiskräckanime, men så var det ju inte heller.

 

Antar att serien kommer att handla om Shinichi och Högern som slåss mot andra utomjordingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Lästa klart mangan för en, två månader sen. Blev väldigt glad när jag såg det här! Har för mig att det var en väldigt gammal manga. Kan personligen säga, som har läst mangan, att den här väl förtjänar att bli en anime. Något att se fram emot!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Det verkar som Parasyte animen är rätt populär.

Har kikat på den lite eftersom mangan är en av mina favoritserier. Min bedömning är dock att de gjort några missar på det psykologiska upplägget när de lagt om saker i animen. I mangan är det mer uppenbart att huvudpersonens personlighet och uppförande förändras och man förstår varför personer reagerar på detta. Medan i animen ställer man sig lite frågande varför plötsligt bland annat tjejen undrar om han är samma person.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Så det kom tydligen ett dubbelavsnitt - 8 och 9?

 

Parasyte verkar ha hamnat i en rytm där ett avsnitt är dåligt producerat, följt av ett riktigt solitt avsnitt. 8 hade till exempel stora problem med animation och tempo, medan jag tyckte att avsnitt 9 var riktigt spännande.

 

Det skulle nog kunna göras en ganska spännande fristående film av händelserna kring avsnitt 9. Lite otäck, paranoid skräck, där SF-elementen inte presenteras fullt ut till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...