Hoppa till innehåll
Anime.se

Intressekoll för nybörjarlektioner genom Nihongobu


Jackdaw
 Share

Intressekoll: Nybörjarlektioner genom Nihongobu  

12 medlemmar har röstat

  1. 1. Skulle du vilja gå på nybörjarlektioner i att tala japanska?

    • Hai! Yoshaaaa! Ja gärna!
    • Aah, nä.


Rekommenderade inlägg

Som ni kanske känner till finns det möjlighet att öva japanska med oss på Nihongobu genom forumets TeamSpeak server (voice.anime.se). Vi vill nu kolla om det finns några som är intresserade av att gå på en nybörjarkurs hos oss som jag kommer handha och undervisa.

 

Tanken är att vi kommer köra på en fastsatt tid varje vecka med ett bestämt antal lektioner där vi går igenom vanliga fraser och grundläggande grammatik. Utöver det kommer det finnas möjligheten att komma och öva när ni vill med oss inne i övningsrummen. Eventuellt kan vi ju också komma överens om en tid varje vecka för ett gemensamt övningspass eller kanske för en frågestund där jag kan finnas till för att hjälpa er om ni undrar över något eller behöver hjälp.

 

Om intresset finns så ska jag ordna ihop studieplan och undervisningsmaterial inom kort och så får vi komma överens om lämpliga tider då alla kan vara med.

 

Tack för er uppmärksamhet och hjärtligt välkommen!

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer plugga Japanska som distans på universitetet i vår! Skulle kunna vara jätte bra att hänga på detta samtidigt! Verkar ju va en svår kurs också. Är detta tänkt att vara lite socialt, umgänge-ish while du lär ut eller hade du tänkt strikt lära sig liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nihongobu är ju ett studiesällskap vi driver på forumet så givetvis kommer en social komponent in, men lektionerna kommer vara lektioner, så fokus är naturligtvis först och främst på att lära sig japanska under de timmarna. På övrig tid är det dock fritt fram att umgås hur ni vill runt studierna i klubbrummet. Kan t.ex. spela shiritori med varandra!

 

Jag har nu inte planerat det exakta innehållet ännu men strukturen på lektionerna kommer nog se ut så att jag kommer först förklara det vi går igenom, ta frågor om något är oklart och sedan kommer ni få öva på att säga exempelmeningarna sinsemellan. Jag kommer sikta på att så mycket som möjligt av undervisningen också kommer ske på japanska så att ni får chansen att vänja er vid vissa set-meningar som t.ex. "dewa jugyou wo hajimemasu" = "då börjar jag lektionen" eller "kiite kudasai" = "Var vänlig och lyssna", etc.

 

Nu är tyvärr en lektion i veckan inte speciellt mycket om man ska lära sig ett språk, det kräver mycket mer tid och övning (jag personligen har redan ägnat över 1000 timmar totalt), så jag kommer ge ut läxor och övningsmaterial så att ni kan studera mera när det passar er och jag kommer finnas till då jag kan för att hjälpa er ytterligare. Jag uppmuntrar även er att studera på egen hand på valfritt sätt och kommer hjälpa er hitta material och program som passar er, men för lektionerna kommer det inte krävas för att kunna hänga med.

 

Verkar vara ett ganska friskt antal intresserade! Trevligt att se! Då ska jag börja sätta igång så snart som möjligt med förberedelserna. Räknar med att det kan ta några veckor att färdigställa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var kommer detta äga rum och när? mvh

 

Ah, ursäkta för sent svar. Som Stekeblad påpekade kommer det ske inne på Teamspeak servern för anime.se. Tiderna det kommer vara på kommer vi komma överens om tillsammans innan det börjar. Blir det omöjligt att hitta en tid som passar alla och/eller om vi blir för många kan det bli så att klassen kommer få hållas på två tillfällen i veckan istället för ett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...