Hoppa till innehåll
Anime.se

Lagligt mot olagligt


TheOmegaForce70941
 Share

Rekommenderade inlägg

Vad tycker du om olaglig vs: laglig anime?

 

Det är inte svårt och räkna ut att det är lättare och få tag i olaglig anime eftersom det finns äckligt många olagliga fansub grupper och streaming sidor, speciellt i ett land såsom Sverige. Jag är personligen emot all olaglig anime eftersom det finns folk som försöker leva på det och om de inte får pengar att leva på så kommer det tillslut leda till att företag inte har råd och anställa/ha kvar dom vilket bara kommer leda till sämre och sämre produkter ifrån dom företagen (och eventuell konkurs).

 

Dom sätten som jag personligen använder för att få anime lagligt är via Sf bokhandeln, amazon.cu.uk och sedan streamar jag även ifrån Crunchyrolls premium streaming tjänst.

 

 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I dagsläget finns den stora majoriteten av alla aktuella anime tillgängliga via strömning, använder lagliga alternativ i den mån det går. De stora "fansub" grupperna är ändå inte subgrupper utan "rip and edit" grupper eller enbart "rip" grupp. 

 

Anime strömmas från:

 

Crunchyroll.com (Premium medlem)

viewster.com

 

Manga/LNs köps från:

 

viz.com (Prenumererar på WSJ från VIZ)

ComiXology.eu (digital manga att ha i mobilen)

BookDepository.com (Manga/LNs på Engelska)

Honto.jp (Manga/LNs på Japanska)

AmiAmi.com (manga med bonus Figurine/OVA) 

 

Anime köps från:

 

Amazon.co.uk (Engelska utgåvor)

AmiAmi.com (Japanska utgåvor)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I dagsläget finns den stora majoriteten av alla aktuella anime tillgängliga via strömning, använder lagliga alternativ i den mån det går. De stora "fansub" grupperna är ändå inte subgrupper utan "rip and edit" grupper eller enbart "rip" grupp. 

 

Anime strömmas från:

 

Crunchyroll.com (Premium medlem)

viewster.com

 

Manga/LNs köps från:

 

viz.com (Prenumererar på WSJ från VIZ)

ComiXology.eu (digital manga att ha i mobilen)

BookDepository.com (Manga/LNs på Engelska)

Honto.jp (Manga/LNs på Japanska)

AmiAmi.com (manga med bonus Figurine/OVA) 

 

Anime köps från:

 

Amazon.co.uk (Engelska utgåvor)

AmiAmi.com (Japanska utgåvor)

 

Crunchyroll kräver inte premium, det som är premium exklusivt är HD streams, billigare priser ifrån deras store och en funktionen att se anime en vecka innan free users.

 

Btw, crunchyroll har även en manga tjänst. Jag rekommenderar deras manga på mobil eller surfplatta för pc versionen är hemsk. 

 

Anyhow, här är länkarna;

 

Crunchyroll manga; http://www.crunchyroll.com/comics/manga

Crunchyroll anime http://www.crunchyroll.com/videos/anime

Crunchyroll store http://www.crunchyroll.com/store

Crunchyroll Jdrama http://www.crunchyroll.com/videos/drama

 

Har du ett konto där? I såfall, vad heter du på Crunhyroll?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är emot olagligt kopierad/distribuerad anime, men jag tar del av det ändå. Det som jag tycker är värt att se är mer än det som är värt att köpa och ställa i hyllan – jag har hellre få lyxutgåvor än många budgetsläpp.

 

Jag använder förstås de lagliga streamingalternativ som finns tillgängliga i Sverige, och tar piratkopiering som ett komplement. För att bättra på samvetet något har jag dock en regel: jag ser inte om något utan att betala för det. Är det värt att se om så är det värt att köpa, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crunchyroll kräver inte premium, det som är premium exklusivt är HD streams, billigare priser ifrån deras store och en funktionen att se anime en vecka innan free users.

 

Btw, crunchyroll har även en manga tjänst. Jag rekommenderar deras manga på mobil eller surfplatta för pc versionen är hemsk. 

 

Anyhow, här är länkarna;

 

Crunchyroll manga; http://www.crunchyroll.com/comics/manga

Crunchyroll anime http://www.crunchyroll.com/videos/anime

Crunchyroll store http://www.crunchyroll.com/store

Crunchyroll Jdrama http://www.crunchyroll.com/videos/drama

 

Har du ett konto där? I såfall, vad heter du på Crunhyroll?

Vet att det inte krävs premium för att se men betalar för HD strömning + backlog av deras manga katalog.

 

http://www.crunchyroll.com/user/Indekkusu 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är emot olagligt kopierad/distribuerad anime, men jag tar del av det ändå. Det som jag tycker är värt att se är mer än det som är värt att köpa och ställa i hyllan – jag har hellre få lyxutgåvor än många budgetsläpp.

 

Jag använder förstås de lagliga streamingalternativ som finns tillgängliga i Sverige, och tar piratkopiering som ett komplement. För att bättra på samvetet något har jag dock en regel: jag ser inte om något utan att betala för det. Är det värt att se om så är det värt att köpa, helt enkelt.

 

Om något inte är tillgängligt i Sverige så går det enkelt och fixa, en VPN eller proxy. Jag använder personligen ProxMate i Chrome som går och ladda ner här http://proxmate.dave.cx/ Och Tunnelbear för min mobil/surfplatta https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tunnelbear.android&hl=sv

 

Vet att det inte krävs premium för att se men betalar för HD strömning + backlog av deras manga katalog.

 

http://www.crunchyroll.com/user/Indekkusu 

 

Mitt chrunchyroll konto är http://www.crunchyroll.com/user/TheOmegaForce70941 Bara en varning, min account picture kan ses som NSFW. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Jag tycker personligen att ProxMate är bättre eftersom den erbjuder även tillgång till andra tjänster som bland annat Netflix, Daisuki och Hulu som har ett massivt bibliotek utav anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om det är olagligt med tillägg som går runt landsbegränsningar men med stor sannolikhet bryter ni väll mot webbplatsernas användarvilkor. Är inte begränsningarna till för t.ex Crunchyrolls licens för en viss anime inte ger dem tillåtelse att visa serien i hela världen, lurar ni dem att tro att ni är någon annanstans så får ni dem att göra något olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om det är olagligt med tillägg som går runt landsbegränsningar men med stor sannolikhet bryter ni väll mot webbplatsernas användarvilkor. Är inte begränsningarna till för t.ex Crunchyrolls licens för en viss anime inte ger dem tillåtelse att visa serien i hela världen, lurar ni dem att tro att ni är någon annanstans så får ni dem att göra något olagligt.

användarvillkor =/= lag

 

Att bryta mot användarvillkor är ej olagligt.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om något inte är tillgängligt i Sverige så går det enkelt och fixa, en VPN eller proxy.

 

Ja, men jag är emot regionslåsning också, i allra största synnerhet i de fall där vår region är utlåst utan att det finns några ekonomiska intressen här. Alltså, om exempelvis Crunchyroll strömmar serie X för USA, Storbritannien, Irland, Australien etc. men inte för oss, fastän inga andra bolag har för avsikt att strömma serie X för oss, så tänker jag inte låtsas vara från USA och snarare stärka uppfattningen om att det inte finns något i Sverige. Då vill jag hellre att de (bolagen, oavsett om de är japanska, amerikanska eller europeiska) ser "aha, det finns en massa piratkopierare i Sverige" och tänker att det är bäst att ordna så att vi kan strömma lagligt och riktigt istället.

 

Nu funkar det förstås inte så i praktiken – de gör knappast någon vidare analys av piratkopieringen –, men det är den symboliska innebörden av mitt val att inte använda proxy för att gå runt regionslåsningar.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om det är olagligt med tillägg som går runt landsbegränsningar men med stor sannolikhet bryter ni väll mot webbplatsernas användarvilkor. Är inte begränsningarna till för t.ex Crunchyrolls licens för en viss anime inte ger dem tillåtelse att visa serien i hela världen, lurar ni dem att tro att ni är någon annanstans så får ni dem att göra något olagligt.

 

Det är inte olagligt och använda proxy eller VPN, men dock bryter det emot Crunchyrolls policy. Någon ifrån irland klagade på deras forum för ett tag gällande att de inte hade mycket lisenserat martieal i irland och då gav jag förslag på Proxmate och fick en varning ifrån Crunchyroll där de sa att Proxy och VPN tjänster skadar "trust between licencors and distributors ". 

 

Har för mig att de tjänar bra i Japan hur som helst medans utomlands är en additional bonus typ?

 

Dom må tjäna mycket i Japan. Men vad du glömmer bort är att priser där nere är MYCKET högre än i många andra länder. Om du är ute efter en anime serie så kanske du bara får 4 eller 5 avsnitt för 1500KR när det är nysläppt. Och sedan har dom även extremt långa arbets dagar där nere. Många kommer inte hem förrns typ kl 20:00 och börjar ungefär som en vanlig svensk. Sedan har vi även faktumet att många Japaner även jobbar på Lördagar. Dock har Japan väldigt många lediga dagar så som golden week.

 

Ja, men jag är emot regionslåsning också, i allra största synnerhet i de fall där vår region är utlåst utan att det finns några ekonomiska intressen här. Alltså, om exempelvis Crunchyroll strömmar serie X för USA, Storbritannien, Irland, Australien etc. men inte för oss, fastän inga andra bolag har för avsikt att strömma serie X för oss, så tänker jag inte låtsas vara från USA och snarare stärka uppfattningen om att det inte finns något i Sverige. Då vill jag hellre att de (bolagen, oavsett om de är japanska, amerikanska eller europeiska) ser "aha, det finns en massa piratkopierare i Sverige" och tänker att det är bäst att ordna så att vi kan strömma lagligt och riktigt istället.

 

Nu funkar det förstås inte så i praktiken – de gör knappast någon vidare analys av piratkopieringen –, men det är den symboliska innebörden av mitt val att inte använda proxy för att gå runt regionslåsningar.

 

Att använda olagliga tjänster hjälper inte något förutom de olagliga. Jag föredrar att de får pengar ifrån mig över att de inte får något överhuvudtaget.

 

Problemet som du beskriver är inte Crunchyroll, Netflix etc. fel utan felet är på hur dagens lisens och rättighets system fungerar. Ett exempel på detta är företaget Harmony Gold, Harmony crap äger rättigheterna till Macross serien i både USA och Europa men total vägrar att samarbeta med företag som Crunchyroll och Netflix. Detta har självklart lett till att serien inte går och få tillgång till via lagliga metoder i EU/US. Harmony Gold är ett väldigt simpelt exempel eftersom dom äger rättigheterna för en massiv marknad, i många fall är det inte så... I många fall är det ett företag som har rättigheterna till en serie i ett land men inte ett annat och alltså skulle då lagliga streaming tjänster behöva göra en deal med varje lisens och rättighets ägare för att få något tillgängligt worldwide.

 

So in short, dagens rättighets och lisens system är inte moget för en globaliserad marknad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet som du beskriver är inte Crunchyroll, Netflix etc. fel utan felet är på hur dagens lisens och rättighets system fungerar. Ett exempel på detta är företaget Harmony Gold, Harmony crap äger rättigheterna till Macross serien i både USA och Europa men total vägrar att samarbeta med företag som Crunchyroll och Netflix. Detta har självklart lett till att serien inte går och få tillgång till via lagliga metoder i EU/US. Harmony Gold är ett väldigt simpelt exempel eftersom dom äger rättigheterna för en massiv marknad, i många fall är det inte så... I många fall är det ett företag som har rättigheterna till en serie i ett land men inte ett annat och alltså skulle då lagliga streaming tjänster behöva göra en deal med varje lisens och rättighets ägare för att få något tillgängligt worldwide.

 

So in short, dagens rättighets och lisens system är inte moget för en globaliserad marknad.

Harmony Gold är ett dåligt exempel då 1. avtalet är från 80-talet (mycket har ändrats sedan dess)2. Det skrivs inte sådana avtal idag. 

 

Problemet är att det kostar pengar att strömma anime och det är inte troligt att Crunchyroll eller Netflix kommer göra en riskfylld satsning som kräver en massiv tillströmning av nya användare för att de ska gå jämt ut eller med vinst. Då deras potentiella användare är pirater som antingen strömmar från en illegal strömnings site eller laddar ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet som du beskriver är inte Crunchyroll, Netflix etc. fel utan felet är på hur dagens lisens och rättighets system fungerar. Ett exempel på detta är företaget Harmony Gold, Harmony crap äger rättigheterna till Macross serien i både USA och Europa men total vägrar att samarbeta med företag som Crunchyroll och Netflix. Detta har självklart lett till att serien inte går och få tillgång till via lagliga metoder i EU/US. Harmony Gold är ett väldigt simpelt exempel eftersom dom äger rättigheterna för en massiv marknad, i många fall är det inte så... I många fall är det ett företag som har rättigheterna till en serie i ett land men inte ett annat och alltså skulle då lagliga streaming tjänster behöva göra en deal med varje lisens och rättighets ägare för att få något tillgängligt worldwide.

 

So in short, dagens rättighets och lisens system är inte moget för en globaliserad marknad.

 

Jag vet att det inte är Crunchyroll med fleras fel (förutom när det faktiskt är det), men det var inte heller poängen. Utgångspunkten är de japanska rättighetsägarna. Jag skuldsätter givetvis inte Crunchyroll för att de bara strömmar till USA/UK/etc när de har sublicenserat exempelvis någon Aniplex-serie från Aniplex USA som ju i sin tur bara har rättigheterna och det ekonomiska intresset för USA/UK/etc. Jag menar att okej, om det finns bolag som vill satsa på att strömma för en viss begränsad region, för all del, överlåt då streamingrättigheterna till dem! Men jag menar att det är bortkastad potential att strunta i regionerna för vilka inga bolag visat intresse, bara för att inga bolag visat intresse, i en tidsålder då streaming är global.

 

Så här funkar det givetvis inte, men föreställ dig att japanerna sitter i möte med bolag från USA, Frankrike, Tyskland, Latinamerika, Mellanöstern, Afrika, Skandinavien, Sydostasien etc. Japanerna säger "det här är vår nya serie, Ninja Purin Evolution, vem vill ha den?" Ett amerikanskt bolag svarar "vi ger 10 000 dollar för streamingrättigheterna för USA/UK/Irland/Australien/Nya Zealand" och får dem, och inga andra bolag lägger några bud. Okej, kontraktet är påskrivet, de där engelsktalande regionernas utbud är kirrat. Men resten då? Jag menar att japanerna då gör bättre i att erbjuda egen streaming, än att lämna stora, svarta, tomma ytor på licensvärldskartan.

 

Det är också det som gjorde Daisuki till en sådan besvikelse. En hel drös av de största japanska bolagen i branschen som ligger bakom, och deras utbud är ändå ett ödeland.

 

Men, det är också de japanska bolagens egna val. (Jag kan förvisso föreställa mig att det kan finnas icke-europeiska bolag som köper rättigheterna för vår region, men utan att faktiskt erbjuda verket för oss. I ett sådant fall är det det istället dem jag talar om.) Och om de inte vill tjäna pengar på mig som svensk så tänker inte jag göra deras jobb åt dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att det inte är Crunchyroll med fleras fel (förutom när det faktiskt är det), men det var inte heller poängen. Utgångspunkten är de japanska rättighetsägarna. Jag skuldsätter givetvis inte Crunchyroll för att de bara strömmar till USA/UK/etc när de har sublicenserat exempelvis någon Aniplex-serie från Aniplex USA som ju i sin tur bara har rättigheterna och det ekonomiska intresset för USA/UK/etc. Jag menar att okej, om det finns bolag som vill satsa på att strömma för en viss begränsad region, för all del, överlåt då streamingrättigheterna till dem! Men jag menar att det är bortkastad potential att strunta i regionerna för vilka inga bolag visat intresse, bara för att inga bolag visat intresse, i en tidsålder då streaming är global.

 

Så här funkar det givetvis inte, men föreställ dig att japanerna sitter i möte med bolag från USA, Frankrike, Tyskland, Latinamerika, Mellanöstern, Afrika, Skandinavien, Sydostasien etc. Japanerna säger "det här är vår nya serie, Ninja Purin Evolution, vem vill ha den?" Ett amerikanskt bolag svarar "vi ger 10 000 dollar för streamingrättigheterna för USA/UK/Irland/Australien/Nya Zealand" och får dem, och inga andra bolag lägger några bud. Okej, kontraktet är påskrivet, de där engelsktalande regionernas utbud är kirrat. Men resten då? Jag menar att japanerna då gör bättre i att erbjuda egen streaming, än att lämna stora, svarta, tomma ytor på licensvärldskartan.

 

Det är också det som gjorde Daisuki till en sådan besvikelse. En hel drös av de största japanska bolagen i branschen som ligger bakom, och deras utbud är ändå ett ödeland.

 

Men, det är också de japanska bolagens egna val. (Jag kan förvisso föreställa mig att det kan finnas icke-europeiska bolag som köper rättigheterna för vår region, men utan att faktiskt erbjuda verket för oss. I ett sådant fall är det det istället dem jag talar om.) Och om de inte vill tjäna pengar på mig som svensk så tänker inte jag göra deras jobb åt dem.

 

Chrunchyroll har ganska mycket anime för svenska kunder.

 

Visst, de kanske inte har alla dom gamla serierna. Men de har dom flästa stora serierna i Sverige med några få exceptions som jag använder proxy för att se. :D 

 

Problemet med Daisuki är att dom försökte göra en premium tjänst gratis. Anledningen som jag tror leder till att de inte har så mycket är för att de inte får inte tillräckligt mycket pengar för att utöka deras utbud.

 

Men återigen, det finns företag som absolut vägrar att göra business med streaming och BD/DVD företag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Harmony Gold är ett dåligt exempel då 1. avtalet är från 80-talet (mycket har ändrats sedan dess)2. Det skrivs inte sådana avtal idag. 

 

Problemet är att det kostar pengar att strömma anime och det är inte troligt att Crunchyroll eller Netflix kommer göra en riskfylld satsning som kräver en massiv tillströmning av nya användare för att de ska gå jämt ut eller med vinst. Då deras potentiella användare är pirater som antingen strömmar från en illegal strömnings site eller laddar ner.

 

Jag vet att de kanske var ett dåligt exempel om man tänker på hur deras samarbete med sunrise började.

 

Och tro mig, såna avtal skrivs fortfarande. Det kanske inte är på en lika stor skala, men det händer definitivt fortfarande. Vad holloywood, anime, manga etc. behöver göra är att sätta sig ihop och göra ett nytt lisense och rättighets system eftersom det inte längre funkar som det gjort för 50 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att de kanske var ett dåligt exempel om man tänker på hur deras samarbete med sunrise började.

 

Och tro mig, såna avtal skrivs fortfarande. Det kanske inte är på en lika stor skala, men det händer definitivt fortfarande. Vad holloywood, anime, manga etc. behöver göra är att sätta sig ihop och göra ett nytt lisense och rättighets system eftersom det inte längre funkar som det gjort för 50 år sedan.

De säljer inte franchise licenser längre. Det fungerar i stort sett precis som för 50 års sedan då vi fortfarande inte förstår Japanska i Sverige och behöver undertext, sedan tvivlar jag på att japanska marknadsförnings taktiker är de bästa för Sverige.

 

 

Jag vet att det inte är Crunchyroll med fleras fel (förutom när det faktiskt är det), men det var inte heller poängen. Utgångspunkten är de japanska rättighetsägarna. Jag skuldsätter givetvis inte Crunchyroll för att de bara strömmar till USA/UK/etc när de har sublicenserat exempelvis någon Aniplex-serie från Aniplex USA som ju i sin tur bara har rättigheterna och det ekonomiska intresset för USA/UK/etc. Jag menar att okej, om det finns bolag som vill satsa på att strömma för en viss begränsad region, för all del, överlåt då streamingrättigheterna till dem! Men jag menar att det är bortkastad potential att strunta i regionerna för vilka inga bolag visat intresse, bara för att inga bolag visat intresse, i en tidsålder då streaming är global.

 

Så här funkar det givetvis inte, men föreställ dig att japanerna sitter i möte med bolag från USA, Frankrike, Tyskland, Latinamerika, Mellanöstern, Afrika, Skandinavien, Sydostasien etc. Japanerna säger "det här är vår nya serie, Ninja Purin Evolution, vem vill ha den?" Ett amerikanskt bolag svarar "vi ger 10 000 dollar för streamingrättigheterna för USA/UK/Irland/Australien/Nya Zealand" och får dem, och inga andra bolag lägger några bud. Okej, kontraktet är påskrivet, de där engelsktalande regionernas utbud är kirrat. Men resten då? Jag menar att japanerna då gör bättre i att erbjuda egen streaming, än att lämna stora, svarta, tomma ytor på licensvärldskartan.

 

Det är också det som gjorde Daisuki till en sådan besvikelse. En hel drös av de största japanska bolagen i branschen som ligger bakom, och deras utbud är ändå ett ödeland.

 

Men, det är också de japanska bolagens egna val. (Jag kan förvisso föreställa mig att det kan finnas icke-europeiska bolag som köper rättigheterna för vår region, men utan att faktiskt erbjuda verket för oss. I ett sådant fall är det det istället dem jag talar om.) Och om de inte vill tjäna pengar på mig som svensk så tänker inte jag göra deras jobb åt dem.

 

Problemet är att norden saknar en motsvarighet till FUNimation(USA/Canada), Madman/Hanabee/AnimeLab (Australien/Nya Zeeland), wakanim (Frankrike). Det är inte de Japanska bolagens fel att globala tjänster som Crunchyroll inte har råd att köpa licenser till alla serier eller att det inte finns någon intressent i Norden för serie x.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med Daisuki är att dom försökte göra en premium tjänst gratis. Anledningen som jag tror leder till att de inte har så mycket är för att de inte får inte tillräckligt mycket pengar för att utöka deras utbud.

Daisuki ägs av Aniplex, Sunrise, Toei och TMS, samt reklamgiganterna NAS, Dentsu, och Asatsu-DK. Tillsammans har de redan rättigheterna till ett mycket stort bibliotek av anime, och med sina kontakter och sitt renommé så bör de inte ha alltför svårt att arbeta med andra bolag. (Kolla listan på program som sänts av Animax – en kanal som sänds i flera länder och ägs av de tidigare nämnda bolagen.)

 

Problemet med Daisuki är framförallt utbudet, men de hade högtflygande planer om att erbjuda 500 titlar för alla regioner där ingen redan licenserat verket. Vi kan se nio verk i Sverige nu. Och det har sannolikt att göra med de japanska bolagschefernas konservatism, inte att bolagen inte har råd att betala sig själva för verk de redan äger.

 

Problemet är att norden saknar en motsvarighet till FUNimation(USA/Canada), Madman/Hanabee/AnimeLab (Australien/Nya Zeeland), wakanim (Frankrike). Det är inte de Japanska bolagens fel att globala tjänster som Crunchyroll inte har råd att köpa licenser till alla serier eller att det inte finns någon intressent i Norden för serie x.

 

Det finns minst två parter i ett avtal, så om, säg, Crunchyroll och Aniplex inte kan komma överens om något visst avtal så är det ju bådas "fel". Därmed inte sagt att det är oförståeligt eller klandervärt – de känner förhoppningsvis sina kommersiella förutsättningar bäst, och har säkert argument för vad de gör.

 

Men poängen är fortfarande att de japanska bolagen inte behöver förlita sig på utländska tjänster. Det är ju deras egna verk! Som det är nu så säger de de facto typ "betala 40 000 dollar plus royalties för rättigheterna, eller så får ingen det alls", istället för "betala 40 000 dollar plus royalties för rättigheterna, eller så strömmar vi det själva", vilket jag menar skulle vara bättre.

 

Att strömma det själva kräver förstås en infrastruktur (processer och insatser för översättning och videobehandling, en videostreamingplattform etc), men japanerna bör redan ha viss vana med det i och med deras arbete med B-ch och Nico, och utländska sajter som de du nämnde. Och framförallt så finns ju redan Daisuki.

 

Daisuki skapades uttryckligen för att erbjuda ett globalt, lagligt alternativ där annars endast piratkopiering finns. Ändå sitter vi svenskar idag utan en lagligt erbjuden stream för exempelvis Gundam: Reconguista in G.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...