Hoppa till innehåll
Anime.se

EVE Online


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som lirar Eve?

 

Här finns det en utökad trial för den som är sugen.

 

Pros & Cons i Eve Online

 

+

  • ca. 50 000 spelare online samtidigt dagligen men alla spelar på samma server! Dina handlingar i Eve Online kan komma att påverka alla andra spelare.
  • Konstant utvecklande av spelet, sedan Eve släpptes 2003 så har vi fått se över 20 expansioner utan extra kostnad.
  • Utvecklingen av DUST514 gratis till PS3, redan nu så kan du bombardera planeterna som Dust514 spelarna springer omkring på från rymden. I framtiden kommer man att kunna interagera ännu mer med Dust514 spelarna då du kommer att kunna hyra dem till att t.ex. borda andras rymskepp där de kan slåss på skrovet med hjälp av magnetskor. Du kommer att kunna hyra dem till att t.ex. ta över planeter osv.
  • Extremt stora rymdstrider då den största hade över 7500 deltagare och striden varade i 22 timmar.

 

-

  • Kostar 150kr i månaden, dock så kan du köpa speltid för in-game valuta. Det tar tid dock att komma till den nivån då du kan tjäna så mycket utan att behöva sitta 24/7 framför Eve online.
  • Eve online är tidskrävande, det tar tid att komma sig nånstans.
  • Nästan allting kräver träning av skills som tar väldigt lång tid, skills tränas i realtid så t.ex. så har jag skills för 44 dagar som jag tränar just nu. Och att träna till att flyga en titan, det största skeppet i Eve tar 195 dagar för mig just nu och det är bara för att kunna flyga det... det tillkommer en välda massa skills för att kunna utrusta det bra också. Sedan så kostar titaner 10 000kr också :|
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit sugen många gånger att börja spela men jag känner att jag är alldeles för sent ute för att jag ska kunna få ett skepp jag faktiskt vill ha. Sen för det andra så kommer jag låta som en som vill ha allt serverat till mig men jag tror faktiskt inte att jag har den tiden och engagemang för att just komma någonstans, vad jag har hört så måste du lägga ner väldigt mycket tid i spelet om du vill komma någonstans. Fast lite sugen är jag faktiskt ändå, kanske dra ihop en spelhelg med EVE så att man får lära sig grunderna och så?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nånstans i blobben är jag \(^~^)/

 

Idag så var det ett häftigt Titan-smash event i systemet Ishomilken och i striderna som förekom i området så sprängdes det 

3300 skepp (varav en titan) och 770 podkills. Antalet personer innuti systemet samtidigt var runt 1750 som störst.

 

Förklaring: Podkills

I eve online så sitter du som person i en liten kapsel och den kapsel fungerar som en livbåt inprincip. För att kunna skjuta sönder din kapsel så att du dör så måste fienden först spränga ditt skepp och sedan din kapsel som ejectar just innan ditt skepp sprängs ungefär som en raketstol på en nutida F16 eller Gripen plan. Flyr du och överlever så kan du komma tillbaka i ett nytt skepp. Det förklarar antalet skepp sprängda vs personer i systemet.

 

Dom som organiserade detta heter "IWANTISK", "ISK" som då är in-game valutan, dom ville väl helt enkelt bara offra en titan för att få ett ordentligt rymdslagsmål. Jag gick med i en flotta som kontrollerades av 2 organisationer kallade "Spectre Fleet" & "RvB Ganked" Dessa organisationer skapar events och mailar ut i förväg till folk som är intresserade och vilken corp/allians du än kommer ifrån eller tillhör spelar ingen roll. Alla få vara med i flottan bara dom följer Fleet commanderns ordrar.

 

En flotta kan max ha 256 skepp, Idag fick vi ihop 3st flottor, det är långt över det högsta antalet skepp jag någonsin flygit med, vi var alltså över 750 pers!!! Iwantisk hade sagt till spelutvecklarna (CCP) att det förmodligen skulle bli ett stort brawl inuti Ishomilken idag. Och det blev det... Trots att CCP hade förstärkt servrarna så räckte det inte riktigt till. Jag fick för första gången i EVE känna av "Time dilation systemet". CCP segar ner spelet i slowmotion för att det ska gå att spela under det enorma trycket på servrarna.

 

När vi väl kom in i systemet så hade en allians kallad Shadow Cartel gått med i en flotta tillsammans med Titan piloten. Hur dom lyckats övertala han till det eller om det var en scam från början har jag ingen aning om. Men det betydde att shadow cartel flottan fick en enorm armorbonus från titanen, vilket gjorde det väldigt svårt för oss att bryta försvaret på de fientliga skeppen. Striden i slowmotion varade i 5 timmar för min flotta innan fleetcommandern gav ordern om att warpa ut ur slagfältet. Vi lyckades bryta försvaret på ett fåtal skepp inklusive några carriers men inte titanen. Våran 2:a flotta som jag tyvärr inte var med i hade lite bättre tur och brände igenom lite fler skepp. Shadow cartel bestämde sig senare för att spränga titanen och i oturen så hade jag turen att komma med på killmailet eftersom jag sköt på titanen under den senaste timmen och att jag var kvar i samma system när den sprängdes. Och därför kan jag skryta nu om att jag var med och sprängde 10 000kr värt av rymdskepp i Eve Online.

 

Länk till dom största Allianserna i EVE och systemen under deras kontrollCFC som är en allians mellan allianserna

Razor Alliance
Fidelas Constans
Goonswar Federation
SpaceMonkey's
Tactical Narcotics Team
Circle of Two
Executive Outcomes
Fatal Ascension
 var närvarande med sina flottor under eventet.

 

Här är en dålig bild från min mobilkamera mitt under striden när Titanen använder sin Doomsday. Titanen är av sorten Erebus från Gallente rasen. Ni kan se den som den feta blobben högst upp på föregående bild.. Den är 14.76km lång!!!!

sgu1.jpg

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En snubbe från våran flotta som hade tur

En ganska skönt editerad video från eventet från shadow cartels perspektiv. Tydligen så var det 1750 pers i local som högst. Nånstans nära slutet på striden (19:00 i videon) ser man våran Fleet commander "Mangala Solaris" sprängas när dom fokuserar elden på han. Det var väl när det hände han bestämde sig att nu var det dags att dra hem. 11:30 så kommer det med en doomsday från Erebus'n också

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att se intresse kring EVE Online.

 

Jag rekommenderar verkligen alla att ge det en chans men lova mig och Soverejn att ni inte gör det själva eller utan att ha läst på litegrand. Risken är annars att man som min flickvän sitter i en station i 2 timmar och försöker förstå vad spelet vill att man ska göra.

 

Problemet är att EVE är en sandlåda, spelarna driver spelet mot ett abstrakt mål som hela tiden förändras, spelet driver inte spelarna mot ett mål, så man vinner inte, man erövrar och tar över tills man har hela världen i sin hand...och sen blir det som med alla kortspel att alla drar ner en...vilket resulterar i massiva PR kampanjer från allianserna och det genererar extremt mycket content och påverkar hela världen på vissa sätt, jag har personligen krashat marknaden för ett skepp som heter "Hulk" flertalet gånger och det har fått rätt roliga ring effekter genom hela spelet, jag har också kallats det största hotet mot regionen Heimatar (om ni vill veta mer så kan jag leta rätt blogginlägget).

 

Så om någon här är intresserad utav att börja spela, vill ha folk omkring sig som kan hjälpa till att hitta vad du tycker är kul så kan ni antingen kontakta ett företag som jag vart med och grundat men lämnat , Jovian Labs om, det är ett mellanstort företag i eve som gör lite allt möjligt men dom kan hjälpa nybörjare att komma igång, kontakta mig så kan jag hjälpa er komma igång med dom.

 

Om man är mer intresserad av "wormholes" som är lite mer komplicerat eller bara vill vara med att bygga något "nytt" så finns det ett företag som heter "Shadow Directorate" som är allierade med Jovian Labs och samarbetar med dom, det kräver inte några direkta skills för det corpet sålänge man är intelligent.

 

Och om inget av det låter lockande så finns det alltid företag som heter EVE University ("https://wiki.eveonline.com/en/wiki/Eve_University_(Player_corporation)") vilka har som enda uppgift att lära nya spelare spelet och från dom finns det ett helt drös med företag som dom kan rekomendera er att gå vidare med beroende på vilken del ni tyckte om mest.

 

Mina karaktärer i spelet heter Stratego, Tauri Siler, Celebra och Tauri Founder och alla hör hemma i företaget Shadow Directorate.

 

Hoppas ni testar spelet och har ni några frågor så svarar jag dom gärna i den här tråden.

 

Och då regeln för spelare verkar vara att man postar en film man varit med i och att göra så kommer en film jag var med i från dom gamla goda dagarna.

 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit sugen många gånger att börja spela men jag känner att jag är alldeles för sent ute för att jag ska kunna få ett skepp jag faktiskt vill ha. Sen för det andra så kommer jag låta som en som vill ha allt serverat till mig men jag tror faktiskt inte att jag har den tiden och engagemang för att just komma någonstans, vad jag har hört så måste du lägga ner väldigt mycket tid i spelet om du vill komma någonstans. Fast lite sugen är jag faktiskt ändå, kanske dra ihop en spelhelg med EVE så att man får lära sig grunderna och så?

 

Säg till när du vill köra, du finner mig på irc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du varit med i RKK? O.O

 

Ja, större delen av min tid i spelet så var jag bob director och "management" i rkk, driftade och planerade pos'ar i delve regionen för rkk och fc'ade lite, Joinade dom 2005 och har spelat vid sidan av dom istället för med dom sen jag lämnade pga irl hot pga spelet osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...