Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu är jag, trådstartaren tillbaka inne på detta kontot, många år har gått, jag gick ut grundskolan och gymnasiet med examen och jobbar nu på ett industriföretag och har min egna lägenhet. Jag har till och från kommit tillbaka till olika anime genom åren och tänkte därför höra lite vad folk här anser är bra anime att se på. 

  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Canimenerd:

Nu är jag, trådstartaren tillbaka inne på detta kontot, många år har gått, jag gick ut grundskolan och gymnasiet med examen och jobbar nu på ett industriföretag och har min egna lägenhet. Jag har till och från kommit tillbaka till olika anime genom åren och tänkte därför höra lite vad folk här anser är bra anime att se på. 

Välkommen tillbaka! Tekniskt sett kan man säga att du är en av trådstartarna; många personer har startat introduktionstrådar, och då har de sammanfogats i denna tråd (som ursprungligen startades 2004 av Herid Fel).

Anime som är bra att se på har nog inte ändrats nämnvärt de senaste 6-7 åren. "Anime som tilltalar ens intressen" är ett möjligt svar; gillar man mecha kanske man inte ska tvinga sig att se magiska flickor-barnserier. Fast det kan ju också vara "bra" att se anime som utmanar en som tittare: den som är riktningslös i sitt liv kanske skulle få en boost av en sportserie med envist tränande atleter – och kanske den som bara tittar på mechanime borde prova på att se några avsnitt av en magiska flickor-barnserie för att vidga sina vyer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

14 timmar sedan sa Canimenerd:

Nu är jag, trådstartaren tillbaka inne på detta kontot, många år har gått, jag gick ut grundskolan och gymnasiet med examen och jobbar nu på ett industriföretag och har min egna lägenhet. Jag har till och från kommit tillbaka till olika anime genom åren och tänkte därför höra lite vad folk här anser är bra anime att se på. 

Som självutnämnd fil/kand inom slice of life så kan jag utan påverkan eller risk för jäv rekommendera allting och ingenting slice of life. Som till exempel Yuru Camp, avslappnande camping under lågsäsong eller Non Non Biyori om du vill uppleva gamla goa 90-talet ute på landet som ung igen. Äventyrsmässigt vill jag även lyfta fram Violet Evergarden, Wandering Witch Elaina och Atelier Ryza. Sen om du känner dig riktigt modig rekommenderar jag Strike Witches.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jadu, inte varit inloggad på många år. Ser en hel del familjära ansikten runt omkring forumet, kul att se att det är många som har hängt kvar. Jag har blivit äldre och kollar om på gamla klassiker nuförtiden, eller jag följer ett par titlar varje år fortfarande. Ska försöka vara mer aktiv. Vi ses i cyberrymden mina vänner.

  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...