Hoppa till innehåll
Anime.se

GetBackers


Andreaaas
 Share

Rekommenderade inlägg

GetBackers är en sån där serie som jag tyckte om när jag såg den, men som jag nu måste fundera över om den verkligen var bra eller om jag bara hade sämre smak när jag var yngre. :>

 

"Ingen vill kännas vid sin ungdoms misstag", eller hur nu citatet lyder.

 

Du kan ju alltid titta på den igen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppar på Sceleris båt. Den serien var nog bra för att man inte var så insatt i animevärlden vid den tiden, och man hade inte andra serier att jämföra mig. Just nu ryser jag vid tanken av alla SD-scener som serien i princip var fullproppad med :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv såg jag faktiskt om serien för inte alls så länge sen.

 

Sant, jag tyckte mycket bättre om den när jag var liten, och inte hade särskillt mycket att jämföra med. Dock har den fortfarande sina stunder; Mugenjou-arken (avsnitt 11-25) är fortfarande lika härlig som när jag såg den först, och alla mysterier det hintas om från karaktärernas förflutna är lika fängslande. Å andra sidan finns även Onsen-avsnittet, Skolflick-avsnittet och Natsumi-avsnittet, vilka får mig att rysa.

 

Jag skulle dock gärna vilja se mer av GetBackers, så om det kommer en andra serie hoppar jag nog på direkt. Skulle gärna vilja ha svar på några av de lösa frågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu ryser jag vid tanken av alla SD-scener som serien i princip var fullproppad med

För ett tag sedan såg jag Yamato Nadeshiko Shichi Henge, den påminde mig om GetBackers i det avseendet -- tjejen i huvudrollen var nästan permanent SD, och behandlades som SD. Det vill säga, om folk ville titta henne i ögonen var de tvungna att böja sig ner, hon gick att plocka upp som en katt i nackskinnet, och så vidare.) När det används så mycket, för mycket, blir det bara irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det är två säsonger. Men en tredje vore trevligt :P

 

Men tyvärr så har författarna till GetBackers förklarat att serien nu har fått sitt slut och att de inte tänker göra mera med varken mangan eller animen och det tycker jag är jätte synd med tanke på att det är min favoritanime :(

 

 

Akabane-san! (L)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en hygglig anime helt klart men som föregående talare så lämnade slutet en hel del att önska...

Tycker man hade många frågor som aldrig fick ett svar, eller kanske det bara var jag som inte fattade men vad var t.ex. "the last children" egentligen?

 

Nåja! sevärd serie men där Mugenjou-arken (avsnitt 11-25) känns som själva höjdpunkten o avsnitten därefter mest som en upprepning...

Men dock är var avsnitt 11-25 också otroligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker man hade många frågor som aldrig fick ett svar, eller kanske det bara var jag som inte fattade men vad var t.ex. "the last children" egentligen?

 

I ett avsnitt fick man veta att de har någon sorts förbannelse över dem som gör att en del andra jagar dem. Man får nog veta mycket mer i mangan så om du fortfarande har lite frågetecken om serien så läs den ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...