Hoppa till innehåll
Anime.se

GetBackers


Andreaaas
 Share

Rekommenderade inlägg

Det var såhär att jag låg och kollade klart på getbackers inatt, när jag plötsligt insåg att det är den bästa anime-serien jag någonsin sett.

Något så innihelvette bra koncept. 1 go efterbliven grinolle =), och en smart otursgubbe. men dom har aldrig pengar men dom lyckas alltid med deras jobb. Och karatkärerna därefter.... Dr.Jackal, Himiko, Shido osv osv. det är alla sköna karaktärer =).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yes, box. Kan inget annat än att hålla med dig om att den är väldigt bra. Dock inte den bästa jag sett, men OJ så underhållande.

Jag vet inte många serier som har så sköna karaktärer som GetBackers har och det är ett riktigt stort plus!

 

Om den nu är så bra kanske man ska se den?.

 

Svaret är: Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Jo, visst är jag det. ^^

Nämen, jag spelade i A-laget under en tid när jag spelade CS.

A-laget är en klan.

 

Jo, man kan inte annat än älska Dr.Jackal. *PeKAR GAlet På MiN AvaTAr!* lol.

 

OMG, cs lirare, ge mig din msn ElgeN. btw kolla denna bild http://hime.se/hime_gruppbild_2004.jpg ser du vilken bild jag (mellow) har? hihi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Oj!

Att den här tråden fanns den har jag missat, vilken tabbe :/

Men hursomhelst här kommer mina tankar om denna serie.

 

Serien kan vara ganska så seg i början, men dock så är den det av ett gott

skäl, det är mycket "lära känna karaktärerna" då så då kan man inte ha så

högt tempo. Men när dem kommer till Mugenyo (rätt?) det är då serine

tog fart enligt mig. Mycket fighter och man får se vad dem går för.

 

Det är riktigt sköna karaktärer i serien som flera har nämnt, mina favoriter

är nog Ginji, Shido och Akabane (speciellt Ginji o Akabane scenerna).

Ginji för att han är så snäll mot alla men inte den smartaste killen i kvarteret.

Shido som försöker vara en hårding men när den kommer till *pip* så är

han en riktig toffel ^^

Akabane, vad vore serien utan honom?

Hans beteende påminner en hel del om Hisokas i HxH utom att Akabane

är rätt så mycket coolare (mindre gay/pedo också).

 

på en skala från 1-10 får den här serien en 8 av mig.

Den kunde ha varit längre och dragit ut på slutet lite tycker jag.

Och sedan så kunde dem ha haft Ginji lite mindre tid i serien som Chibi :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Getbackers är absolut underbar, en av de bästa serier jag sett (har dock bara sett 35 avsnitt) Tror inte jag skrattat så mycket åt en serie och samtidigt suttit helt fängslad av storyn, fast jag håller med om att Ginji tecknas lite för mycket som chibi :S

 

Det finns ju så många intressanta karaktärer i serien också (min favorit är Kazuki) med unika och i vissa fall orginella förmågor (tex Shidos och Emishis)

 

Vad jag finner irriterande (men inte på nåt negativt sätt ;) ....)är att de olika karaktärerna ofta ställs mot varandra, men lika ofta (eller oftare) arbetar med varandra tycker det blir så väldigt underliga relationer bara (ex: Ginji och Akabane ^^' )

 

Nån som vet om GetBackers innehåller filler episoder, för övrigt? Och i sådana fall hur många och vilka avsnitt? (och är mangan värd att köpa?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(och är mangan värd att köpa?)

Gillar man Getbackers så misstänker jag att det är det. Hörde av någon att mangan fortsätter längre än animen, vilket jag tackar för. Slutet i animen lämnade lite att önska.

 

hm, med tanke på att mangan är 31 volymer lång (vet inte om den fortfarande håller på tom...) så kan man ju anta att animen utelämnar en hel del

 

EDIT: Verkar som om den fortfarande ges ut och att det för tillfället finns 33 volymer (enligt TokyoPops hemsida, min första källa var ANN)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

GetBackers är en sån där serie som jag tyckte om när jag såg den, men som jag nu måste fundera över om den verkligen var bra eller om jag bara hade sämre smak när jag var yngre. :>

 

"Ingen vill kännas vid sin ungdoms misstag", eller hur nu citatet lyder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...