Hoppa till innehåll
Anime.se

MY Love STORY


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

5d50aa025d0e1b17999ea760a3c7d94014285198

 

Takeo Goda is a giant guy with a giant heart. Too bad the girls don't want him! (They always go for his good-looking best friend, Sunakawa.) Used to being on the sidelines, Takeo simply stands tall and accepts his fate. But one day when he saves a girl named Yamato from a harasser on the train, his (love!) life suddenly takes an incredible turn! Takeo can hardly believe it when he crosses paths with Yamato again, and he finds himself falling in love with her… But with handsome Sunakawa around, does Takeo even stand a chance?

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Är det fler som spanar in den här serien?
Jag måste ju säga att jag gillar den bara mer och mer för varje avsnitt. :) Riktigt skön feel-good serie än så länge. Inte alls det smöriga romantiska drama jag först tänkte att det var. Det här är något helt annorlunda och klart roligt.
Takeo är kanske inte den vassaste kniven i lådan men är som en stor snäll nallebjörn. Han snygge bästa vän trodde jag först skulle vara en rätt grund bifigur men även han verkar ha dolda djup och tillför en hel del. 6 avsnitt ute nu och det blir hela tiden klart intressantare att följa.

 

Det enda jag inte gillar är hur de designat huvudkaraktären. Visst, storleken är ju poängen med karaktären men varför ge stackarn läppar som ser ut som två stora falukorvar i ansiktet på honom? Har aldrig gillat den stilen. Men men, det är lätt att bortse ifrån tack och lov.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att denna serie tar mitt pris denna säsong, den har varit helt brilliant hittils.

Spoiler 1-6

 

Det enda jag inte gillar är hur de designat huvudkaraktären. Visst, storleken är ju poängen med karaktären men varför ge stackarn läppar som ser ut som två stora falukorvar i ansiktet på honom? Har aldrig gillat den stilen. Men men, det är lätt att bortse ifrån tack och lov.

Storleken är inte den enda poängen, tänk efter... Om Takeo hade varit lika "snygg" som Suna eller snyggare så hade ju "bromancen" inte funkat och det är en stor del i serien som jag uppskattar. T.ex. vid de tillfällena där Suna tackade nej till tjejerna som Takeo var kär i, dels för att han inte verkar orka med dom men också för att de snackade skit om Takeo bakom hans rygg. "Vem vill vara ihop med någon som snackar skit om ens vänner" Det gav mig "The feels". Jag önskade att jag hade en vän som "Suna", inte för att jag ser ut som en gorilla men det är brist på bra vänner som honom :/ Sedan att Takeo ser ut som han gör i serien bäddar ju för ganska roliga scener. Och om jag inte minns helt fel så sa Rinko att hon tyckte Takeo's läppar var sexiga xD. Haha jag älskar King Kong referensen i introt!

CCelZIjUgAILthl.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart har du helt rätt.

 

Spoiler

Det blir många situationer av skön humor med den stilen, men det innebär inte att jag tycker det är snyggt för det. ;)  Men kul kan det ju vara helt klart. Jo, Suna är en riktig kompis och det var väldigt överraskande med hans diss av tjejerna av den anledningen. Mycket uppfriskande faktiskt då jag nog inte sett just det förr. Det tyder på intelligens och empati hos Suna vilket bara gör honom än mer perfekt egentligen. :)

 

Yamato är ju docksöt men också (ÄNTLIGEN) en tjej som verkar ta för sig och beter sig som en normal tjej faktiskt gör i vissa lägen. Självklart så vill man ju ha närheten om man dejtar nån och det är ju oundvikligt att tankarna glider iväg mot än mer spännande aktiviteter, de är ju tonåringar! :P De vanliga japanska stereotypa reaktionerna (se cliché-tråden) tycks ju inte gälla i den här serien vilket gör den fräsch på alla sätt och vis.

 

Jag höll på att ramla av stolen av skratt btw. här i ep. 6 när de ska hålla hand och gå samtidigt...  :reallyhappy:  Oh my god!

 

 

tumblr_nmx1u4oGWI1rgdjn8o1_500.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler

Jo, man får ju en helt ny syn på gladpack nu hehe... :reallyhappy:

Man får ju i alla fall lyfta på hatten för hans envetna seriositet att lära sig iaf. Sen att han inte riktigt får till det rätt är ju en annan sak.
Det här med social interaktion... Killen har ett och annat kvar på den kursen.

 

Undrar vart det här kommer ta vägen egentligen? Kommer Suna hitta nån tjej eller kommer han fortsätta som wingman bara? Det kanske blir för invecklat om man ska följa två kärlekshistorier gissar jag.

 

Det här med att han hela tiden hjälper folk och gör heroiska insatser av Herculiska mått kan ju bli kul. Vad blir nästa grej? Göra en Hellboy och ställa sig framför en bil som är på väg att köra på någon? Klättra upp för en skyskrapa? (apropå King-Kong liknelsen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler

Jo, man får ju en helt ny syn på gladpack nu hehe... :reallyhappy:

Man får ju i alla fall lyfta på hatten för hans envetna seriositet att lära sig iaf. Sen att han inte riktigt får till det rätt är ju en annan sak.

Det här med social interaktion... Killen har ett och annat kvar på den kursen.

 

Undrar vart det här kommer ta vägen egentligen? Kommer Suna hitta nån tjej eller kommer han fortsätta som wingman bara? Det kanske blir för invecklat om man ska följa två kärlekshistorier gissar jag.

 

Det här med att han hela tiden hjälper folk och gör heroiska insatser av Herculiska mått kan ju bli kul. Vad blir nästa grej? Göra en Hellboy och ställa sig framför en bil som är på väg att köra på någon? Klättra upp för en skyskrapa? (apropå King-Kong liknelsen)

spoil

nåt jag tänkt på också, i början, visste man ju inte vad som skulle hända, sen verkade det bara vara massa posetiva saker, verkade inte vara någon drama eller problematik överhuvud taget, men sen kom det att hon hade en hemlighet gömd för honom... vilket visade sig bara vara en strunk sak, och det var i stortsätt en posetiv sak. 

 

När blir det knas? det måste ju komma någon gång o.o 

Men men, serien har ju sin mening, och den meningen har ju serien framhållit hela tiden under seriens gång. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...