Hoppa till innehåll
Anime.se

Food Wars


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Tyckte att det här skulle kunna vara något kul att spana in då jag som gammal restaurangräv tycker mat är skoj och det vore ju spännande om de lyckats göra en bra matserie för en gångs skull.

JC Staff borgar ju för kvalitet vet jag ju sen förrut, men vad fan? Vem bjöd in snuskklubben och flåsarna till produktionsteamet?

 

Serien är snygg och har ett bra tempo, karaktärerna verkar roliga och det har lagts ner en hel del arbete med att presentera själva matlagandet på ett kul sätt.
Men vad ända in i glödhetta Hälsingland är poängen med de sk. "foodgasms"? Mitt i allt så vräker de sig in i en orgie av sexistiska scener där tjejer (mest) får orgasmer av maten de äter eller blir våldtagna av tentakler... Jepp, ni läste rätt. Kläder exploderar och alla tänkbara sexuella liknelser änvänds i en scen som varierar från 20 sekunder till en hel minut nästan. Men hallå? Vad för underhållningsvärde har detta? Visst, lite fanservice kan man stå ut med men det här är ju överdrivet så till den milda grad att det blir löjligt?

Kan nån förklara poängen med detta för mig? Jag verkar vara en av de få som tycker det här inte är okej eller intressant alls. Jag tappar intresset direkt och vill mest stänga av det pinsamma.
Diskussionen på Anime-Planets forum om serien läste jag igenom idag för att kolla och där var det mest lovord för de coola scenerna och några få ansåg att de gick lite överstyr. Man kan ju börja undra över folk ibland...

 

Nåväl, är det nån som läst Mangan till denna serie? Har förstått att den är bättre och inte är riktigt lika hentai-marinerad? :P

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nu för att gå till botten med detta sett alla hittills utkomna avsnitt och tack och lov har den potential att lyckas utöver de rent sexistiska snedsprången. Dessa har om inte tonats ner så åtminstone hålls lite kortare än första avsnittet så de är överkomliga. Men jag vidhåller min åsikt att sånt här är bara fånigt och tillför inte en serie något. Nåja, det är min åsikt iaf.
Ska nog faktiskt ge serien en chans då resten faktiskt är rätt kul och lagom knäppt för att funka och den underliggande storyn tycks vara rätt genomtänkt än så länge. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara sett tre avsnitt av serien än så länge och jag stör mig lite på samma saker som du. Fanservicen stör mig inte så mycket än men just den där "matorgasmen" stör mig en aning, det blir liksom lite för mycket ibland. Annars tycker jag att serien var rätt så rolig och matlagningsscenerna är underhållande och intensiva. Jag ska se vidare och se hur serien utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...