Hoppa till innehåll
Anime.se

League of Legends får japansk server och voiceovers


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

 

Riot Games skapar en klient och server för vårt favoritland i öst. I och med detta lanseras helt nya voiceovers, självfallet från olika serier som vi älskar. Låt oss gå igenom listan över några som blivit annonserade:

 

Fujiwara Keiji som Master Yi

QCua.jpg

Wuju lives on i form av mannen bakom Hannes från Attack on Titan, Leorio från Hunter x Hunter och Maes Hughes från Fullmetal Alchemist. Bonus för Tachiko - Han gör även mäster Kiriya från Senran Kagura- animationen *wink wink*!

 

Yuuki Aoi som Lulu

4WCe.jpg

Så när ens main character står på linjen så blir man förundrad över vem som axlar rollen. Visar sig vara Mina Tepes och Victorique herself (Dance in the Vampire Bund, Gosick)! Vad sa du? Det är hon som är Madoka? Hehe, så klart jag visste det hehe... :happydrop:

 

Hanae Natsuki som Ziggs

R0v0.jpg

Har dålig koll på honom utöver att han är Ken Kaneki från Tokyo Ghoul och Kousei från Your Lie in April. Han är dock en av de mer engagerade då han spelar det själv. 1v1 me mid bro!

 

Sugita Tomokazu som Yasuo

6aTi.jpg

När man väljer VA för den största j*vla sk*thög till OP-degenererade fuskpick så ska man självfallet välja den med största trollet, Gintamas egna Gintoki! Soverejn main confirmed?

 

Ootani Ikue som Teemo

rmti.jpg

Pikachu. Pika! Pika pika? CHUUUUUU! Undrar hur Pikachu låter när han blir hög på svamp?

 

Kugimiya Rie som Annie

ub86.jpg

Till Annie väljs drottningen av tsundere- karaktärer. Shakugan no Shana, Zero no Tsukaima, Hayate the Combat Butler, och nu även League of Legends. Förvänta dig "Urusai! Urusai! Urusai!" vid champion select.

 

Uesaka Sumire som Jinx

6SWa.jpg

När man behöver tokigt, går aldrig fel med Sanae från Chuunibyou demo Koi ga Shitai! Jinx som Chuunibyou- utövare är headcanon, Rito approved! Plus att de båda är pettanko...

 

 

Det blev lite väl mycket hype över artikeln i sig, men när två saker som man gillar (nåja, en och en halv) slår sig samman så blir man intresserad av att ta sig lite vatten över huvudet. Vet inte riktigt hur det fungerar mellan klientval och serverval och huruvida man kan välja språk utan att påverka ens ping och text, förhoppningen är att det i alla fall är modbart. Blir intressant att se vilka andra stornamn som hamnar hos de andra kvarvarande champions.

 

Dibs on Victorique!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ohh mah gah!

Detta hade gått förbi mig totalt.

Det är nu man önskar att man kunde växla till japanska röster i klienten :) Ska bli väldigt intressant att se vilka fler som ska va med på detta tåg hoho ^_^

Men finns ju en bit över hundra champs så det lär ju bli en hel del skådisar som ska lägga röster om de nu ska ha en skådis per champ så att säga.

En röst som jag gärna skulle vilja se till Tristana är Hanazawa, Kana som bland annat gör rösten för Kobato i Haganai och Mayuri i Steins gate :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas att Kana Asumi (Haiyore! Nyaruko-san) dyker upp någonstans. Har svårt att se henne i en passande roll då Lulu redan är tagen och de flesta champions är lite out of place för henne. Kanske Vi eller Tristana, eventuellt Gnar. Och vem får privillegiet att spela Zed. Exciting!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En post från EloHell spoilade tre nya karaktärer: http://elohell.net/chill/370457/what-the-hell

 

Twisted Fate blir Takehito Koyasu (Dio, Jojo's Bizarre Adventure).

Ashe blir Aya Endou (Sheryl Nome, Macross Frontier).

Nami blir Mai Nakahara (Nagisa Furukawa, Clannad).

 

Just think about it;

Tachiko: Juicen, ulta nu. Nu!

Jag: Dango, dango dango...

Tachiko: ......

*A summoner has disconnected*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En post från EloHell spoilade tre nya karaktärer: http://elohell.net/chill/370457/what-the-hell

 

Twisted Fate blir Takehito Koyasu (Dio, Jojo's Bizarre Adventure).

Ashe blir Aya Endou (Sheryl Nome, Macross Frontier).

Nami blir Mai Nakahara (Nagisa Furukawa, Clannad).

 

Just think about it;

Tachiko: Juicen, ulta nu. Nu!

Jag: Dango, dango dango...

Tachiko: ......

*A summoner has disconnected*

Haha ja jag kan nästan föreställa mig den fadäsen ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...