Hoppa till innehåll
Anime.se

Ghost in the Shell S.A.C - First Assault Online Recension


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har grindat lite G.I.T.S på sistone och jag kan väl säga vad jag tycker och tror om spelet. För 17kr är det en helt ok shooter. Folk på videos har väldigt dåligt sikte, man har iofs ganska bra armor men ett skott i huvudet så är man död. Det enda jag har stört mig på är att de inte går att ställa in sensitivityn på snipersiktet... D.v.s När du zoomar in så blir din sensitivity automatiskt lägre och det går inte att ändra på. Vilket komplicerar det för spelet att bli någon bra esports shooter. Men det gör inte så mycket för det är ganska tydligt att spelet inte är menat för tryharders. Speciellt när karaktären Saito har en ability som praktiskt taget ger han Wallhack.


 


Det finns inte jättemycket content, Det finns ett antal kartor och 3 game modes; Team Deathmatch, Demolition (cs) och Terminal Conquest som är nått kontrollpunkts brawl med en tachikoma robot. Man kan låsa upp vapen eller grinda till sig in-game pengar för att köpa dem och olika attachments.


 


Spelarbasen är inte särskillt stor, sent och tidigt kan det bli svårt att hitta matcher. Jag kan tänka mig att spelet i stort sett hade varit halvdött om det inte vore för rean just nu. Utveklaren är Npeople & Nexon som bland annat gjort F2P spelet Combat Arms. D.v.s bajsstudios. 


 


De olika karaktärsförmågorna och möjligheten att dela dem med andra i laget gör att det finns möjlighet till intressanta och dynamiska strategier för den som vill mer än att bara springa och skjuta.


I Team Deathmatch är det ganska mycket kaos. Men det kan bli väldigt intressant vilka strategier man kan skapa med olika kombinationer av abilities i de andra 2 spellägena.


 


Spelet är i "early access" och det har inte hänt mycket i de senaste patcharna vilket gör mig lite skeptisk till spelets framtid. Jag skulle inte fövänta mig att spelet kommer bli "färdigt". Det lär väl dö en långsam död när de sista spelarna inte orkar vänta på att hitta matcher längre. Skulle inte förvåna mig om det blir F2P i framtiden för att fylla spelar basen som t.ex. HAWKEN.


 


https://www.youtube.com/watch?v=F3bcA_991Q4


 


TL;DR


Spelet är värt 50kr och är en ok shooter med trevligt G.I.T.S pynt i kanterna, men vi bör inte förvänta oss mer content från spelutvecklarna och inte heller förvänta oss att spelet kommer överleva tills det är "klart". Men för priset av en hamburgare på rean som är just nu så är det bra med skoj för pengarna.


 


 


Spelet får 19 av 39 Soverejn-bananer och 100 av 100 Nostalgibananer då man kan springa runt som Togusa och panga folk med Mateba pistolen. Att se Tachikoma:n hoppa runt på tak och lobba bly på fienderna är inte heller dumt.


 



  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag inte har sett helt fel så är det på rea fram till den 13:e juli, för bara 17 riksdaler. Jag har fått påtryckning om att detta kan vara nästa spelhelgsmaterial så jag söker nu mer folk som är intresserade att spela detta med vår community.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...