Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

koizumi.jpg

"Cool beauty"-gymnasieflicka gillar nudelsoppa. Från regissören av The Asterisk War, och manuschefen bakom Idolmaster: Cinderella Girls, And You Thought There Is Never a Girl Online och Eromanga-sensei.

Synvinkelkaraktärens outtröttlighet gör henne mer intressant än den tråkiga Koizumi.

Jag har aldrig ätit ramen. Även om jag hade det, så hade jag nog inte brytt mig så mycket om matlagningsdetaljerna. I matlagningsmanga t.ex. Sweetness and Lightning brukar jag mest skumma igenom matlagningen. Men det ser ganska gott ut!

Här verkar det dock inte finnas så mycket alls bortom matbeskrivningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag provade göra ramen efter att ha sett showen. Den blev väldigt urvattnad, men det beror nog på att det var första gången som jag lagade med buljong. Plus att risvinägern och chilin gav en stark eftersmak...

Serien i sig är väl lagom ljummen och som tidigare nämnt hänger det mycket på sidokaraktärer. Personligen gillar jag Koizumi även om hon måste bäras fram av de andra, men det känns ibland som att matpratet går lite överstyr, titeln till trots.

En rolig eftertankte: Koizumi-san spelas av OreImo's Kirino medan Jun spelas av Idolmaster's Takane. Så den mest inåtriktade personen är spelad av den mest utåtriktade medan den mest matreserverade spelas av det största matvraket i mannaminne. Bara en liten lustig detalj.

340350.jpg101178.jpg340352.jpg194637.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OMG! Ni behöver skolas MathJuice och Scellan! Ramen är busenkel och snabb mat som dessutom går att variera i det oändliga. Det kräver dock att man skaffar sig lite basic-kunskaper om soppmixande. Jag experimenterar ff. men har kommit långt på vägen. Vi kanske borde starta en Ramen-tråd och prata sånt där. Det här går jag igång på iaf. Mat, och speciellt japansk mat är kul att prata om och testa. :) 

Serien då... Jag undrade först om det här var nån sorts förklädd reklam för Ramen och olika ramen-ställen runt om i landet, men vi får väl se. Det kan ju finnas sådana baktankar med såklart, för inte kan väl nån få igenom en serie om en tjej som mest åker runt och käkar nudlar? Lite tunn handling där va? Hehe... Har bara hunnit kolla in första avsnittet än så länge och är väl inte såld än iaf. men ska väl ge det några till så får vi se. Tunna karaktärer (väntat iofs) och ännu tunnare story än så länge, men som sagt. Vi får väl se vart det tar vägen helt enkelt. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag kan fortfarande inte riktigt bli klok på huruvida det här är en bra serie eller inte. Det enda jag kan konstatera är att jag INTE ska se den när jag är hungrig iaf. Det hjälper inte ett dugg. Hehe... Den är ju lättsam och har sina roliga moment iaf. och som ramen-diggare så lider jag ju inte av att få lite tips på intressanta ramenkombos man kan göra. Synd bara att det inte är kompletta recept, men som tur är har jag ju hyggligt höga skills på matlagning så det går ju att klura ut iaf hjälpligt. :) 
Hittade btw. den där fruktiga ramen med ananas de åt i ep 3 av en slump när jag kikade om det fanns mer udda ramen "over there". 

ramen-pineapple.jpg

Hittade även en på ett ställe som de har kaffe i... Den vete tusan om jag däremot skulle vilja testa... Låter läskigt. *ryser* 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gjorde efter ett recept från ICA, med lite friheter då jag saknade ägg, spenat och salladslök. Och istället för piri-piri använde jag en chilifrukt vilket kan vara en av orsakerna till varför det blev som det blev. Det mesta berodde dock på buljongkokningen. -.- Resultatet blev...soppigt? Man kände en väldigt stark smak av vinäger och ingefära blandat med vitlök och chili, men inte så mycket mer. Back to the drawing board...

26815441_1544991022289162_7725049076117563290_n.thumb.jpg.2cc5a8d0a8a0a8774166cc47b09c8910.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...