Hoppa till innehåll
Anime.se

E3 2018


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

Årets E3-mässa har smugit sig på oss lite diskret sådär, men det är nu dags igen för årets röra av hype och brutna löften. Vad sägs om att samla våra tankar om de olika nyheterna och presskonferenserna. Starttider för de olika presskonferenserna:

EA - Lördag 9/6 20:00

Microsoft - Söndag 10/6 22:00

Bethesda - Måndag 11/6 03:30

Devolver Digital - Måndag 11/6 05:00

Square Enix - Måndag 11/6 19:00

Ubisoft - Måndag 11/6 22:00

PC - Tisdag 12/6 00:00

Sony - Tisdag 12/6 03:00

Nintendo - Tisdag 12/6 18:00

 

Nedan följer en kort summering/noteringar av varje konferens, uppdateras flytande så titta in lite då och då.

 

*******EA*******

  • Battlefield V är på tapeten med en sneak peek på hur multiplayer kommer se ut. Ganska standard BF-grejer egentligen, men dom droppade battle royale-bomben direkt så vi får se hur det ser ut. En mer detaljerad genomgång av single player sker under Microsofts konferens.
  • Fifa 19 får VM och Champions League som spelbara lägen.
  • Star Wars Battlefront 2 får en Ewok Hunt-uppdatering samt en djupdykning i Clone Wars-timelinen. Obi-Wan Kenobi, Anakin, Dooku och General Grievous blir nya hjältekaraktärer.
  • På tal om Star Wars: Respawn Entertainment, studion bakom Titanfall, hintar om ett Star Wars-spel som utspelas mellan episod 3 och 4 under Order 66.
  • Unravel får en uppföljare med mer co-op fokus. Släppt redan under lördagen.
  • Ny indietitel inom EA Originals, Sea of Solitude, från deras nya studio i Berlin.
  • NBA Live 19 och Madden 19 vill bara titta förbi och säga att de finns...till ingens förvåning.
  • Resterna av vad jag tror är Visceral Games visar ett mobilt strategispel: Command & Conquer Rivals. Vad är värst, mobilspelet i sig eller att de fick med två stora StarCraft-profiler att visa detta? Command & Conquer is dead! =(
  • En avslutande monolog som understryker att "vi lyssnar, vi vill ge så många valmöjligheter som möjligt, och vi vill göra bra spel". Ironiskt.
  • Slutligen visas Anthem...eller ja, en trailer av Anthem. Ingenting gameplay-aktigt. Sedan började en liten Q&A med några Bioware-anställda (producenter och manusförfattare). Låter som att det blir en live service-modell likt Destiny. Därefter dyker en gameplay-trailer upp. De försöker verkligen bli nästa Destiny. Release februari nästa år.

 

*******Microsoft*******

  • Öppnar med trailer för Halo Infinite. Om det är sexan i serien verkar oklart.
  • Ori and the Blind Forest får en uppföljare: Ori and the Will of the Wisps.
  • From Software visar ett nytt samurajspel, Sekiro. Dark Souls med samurajer?
  • Todd Howard från Bethesda visar lite från Fallout 76. Ska vara en form av prequel som utspelas i West Virgina.
  • The Awesome Adventures of Captain Spirit, utspelas inom Life is Strange-universumet.
  • Crackdown 3 visar gameplay. Eller ja, Terry Crews skriker fram det som en Old Spice-reklam.
  • Nier Automata får en uppgradering för Xbox One X.
  • Lite mer från Metro Exodus. Metro är en bra spelserie och denna ser riktigt grym ut!
  • En liten titt på Kingdom Hearts 3. Visar scener från Frost, Röjar Ralf, Rapunzel med mera.
  • Sea of Thieves visar kommande innehåll. Eller hintar om det det vill säga. Ingenting konkret om det verkligen kommer fixa den långtråkiga gameplayloopen.
  • Battlefield V visar story trailer från en av kampanjerna. Denna följer en norska under tysk ockupation.
  • Trailer för Forza Horizon 4. Visar sedan upp deras öppna värld och de ändrande säsongerna. Utspelas i Skottland verkar det som.
  • Phil Spencer visar några studios som de köpt upp. En av dom är Compulsion Games, skaparna av We Happy Few och självfallet visas en ny trailer. Det ska tydligen vara klart i augusti (tog sin lilla tid).
  • PUBG visar nya grejer och speltyper. Det är dock mindre optimerat på Xbox än PC, så det är inte lovande i dagsläget kanske...
  • Tales of Vesperia får en definitiv edition.
  • Sneak peek för The Division 2 och lite gameplay. Självklart med samma gamla fejkade in-game chatt (verkar som om dom aldrig lär sig). Utspelas i Washington denna gång. Release i mars.
  • Xbox Game Pass får en uppgradering i form av snabbstart av spel.
  • Mashuptrailer av indietitlar och tredjepartutvecklade spel.
  • Nya Tomb Raider visas upp.
  • Nytt skateboardspel. Inte Skate 4, utan Session.
  • Black Desert Online kommer till Xbox One.
  • Nytt Devil May Cry med nya Dante som alla gillar den där andra snubben från DMC 4. Han har också en robotarm nu tydligen.
  • Cuphead, the Delicious Last Course visades. Uppföljare eller DLC är oklart, men nya karaktärer och platser utlovas.
  • Tunic, Ett Zelda-liknande spel med en räv i huvudrollen visas.
  • Animé-mashup i form av en 3D-brawler med det lama namnet Jump Force. Innehåller One Piece, Naruto, Dragonballz och Death Note.
  • Dying Light 2 blir mer post-apokalyptisk och med mera valmöjligheter.
  • Freaking Battletoads! Fick inte se något konkret dock...
  • Just Cause 4 blir mer futuristisk likt framtida Call of Duty-spelen.
  • En bait and switch teaser visade Gears Pop, en Funko Pop variant av Gears of War. Därefter annonseras Gears Tactics som liknar XCOM. DÄREFTER visas Gears of War 5.
  • CD Projekt Red visar äntligen vad Cyberpunk 2077 är. Får riktiga Ghost in the Shell-vibbar av det hela.

 

*******Bethesda*******

  • Rage 2 öppnade, med lite hjälp av Andrew W.K. och hans "Ready to die". Tough crowd...
  • The Elder Scrolls Legends kommer till Xbox One, PS4 och Switch.
  • 2 nya expansioner till The Elder Scrolls Online.
  • Doom Eternal, uppföljaren till Doom 2016, utspelas på jorden. Visas mer på QuakeCon.
  • Quake Champions har en gratis trial denna vecka. Laddar du ner den då så får du behålla spelet.
  • Prey får nya uppdateringar med New Game+ och Survival Mode. Plus nytt DLC med Mooncrash och Typhon Hunter, det sistnämnda är ett alla-mot-en multiplayerläge där man kan spela som Mimics. Läget ska stödja VR.
  • Wolfenstein får New Revolution och Young Blood, det sistnämnda är ett co-op spel där man spelar som BJ Blaskovics döttrar. Utöver detta så kommer VR-exklusiva Cyberpilot.
  • De bjuder på sig själva och skämtar om hur Skyrim är på alla enheter med Very Special Edition.
  • Mer info om Fallout 76: Man kan nu spela online. Byggandet kommer tillbaka från fyran men du kan nu bygga var du vill. Det finns även atombombssilos som kan användas för att bomba andra spelare eller städer med. Release 14 november.
  • Fallout Shelter släpps till PS4 och Switch. Borde vara släppta vid skrivandets stund.
  • The Elder Scrolls Blades är ett Dungeon Crawler-ish mobilspel. Verkar intressant samtidigt som det är lite för bra för att vara sant för ett mobilspel.
  • Ny IP i form av Starfield. Vet inte så mycket ännu.
  • The Elder Scrolls 6 är bekräftat.

 

*******Ubisoft*******

  • Dansande panda och blåsorkester vore vara mer ovanligt, men när det gäller Ubisoft så är det nästa Just Dance.
  • Beyond Good and Evil 2 kom svingande ut med en läcker trailer samt lite från alfabuilden. Sen kommer Joseph Gordon-Levitt med sitt HitRecord som verkar vara en form av kollaboration där fansen kan skicka musik och illustrationer som har möjlighet att hamna i spelet.
  • E-sportsfokus för Rainbow Six Siege.
  • "President of Finland" kör in på en crossmotorcykel och snubblar sönder ett podium innan trailern för Trials Rising spelas upp. Mer Trials mer eller mindre.
  • The Division 2 kommer ha mera end game i jämförelse med första spelet. De tre första DLC-paketen de första året ska vara gratis, vilket är lite oroande på sikt då det är ett ovanligt drag för dem.
  • Mario+Rabbids får Donkey Kong DLC.
  • Vi får se mer av Skull and Bones. Ser ut som om man gjort ett bättre Sea of Thieves med fartygssekvenserna från Assassin's Creed 3 och Black Flag. Open world och online såklart, för det är Ubisoft vi pratar om.
  • Elijah Wood visar VR-skräckisen Transference.
  • Det nya "Spel-där-man-köper-leksaker-som-DLC" likt Skylanders, Starlink, liknar No Man's Sky och får Starfox crossover.
  • For Honor får ny uppdatering med ny fraktion från Kina. Starter Edition är nu under veckan gratis på Uplay, laddar ner det och det är ditt.
  • Ny trailer för The Crew 2. Verkar bli mindre storybundet och mer sandlådeaktigt.
  • Nästa Assassin's Creed, Odyssey, utspelas i antikens Grekland. Är själv spyless på denna serie och ingenting verkar få mig att ens bli intresserad av dessa spel. Dom borde ta en paus eller något.

 

*******PC*******

  • Factorio möter Minecraft i Satisfactory. Verkar vara bästa beskrivningen jag kommer på. Från svenska Coffee Stains Studios, skaparna bakom...Goat Simulator...
  • Battle royale är buzzwordet denna konferens. Först ut Maverick's Proving Grounds som sägs stödja tusen spelare.
  • Forgotten City, tidigare ett mod för Skyrim, får en standalone release.
  • Rymdsimulatorn Star Sim visade gameplay.
  • Archangel: Hellfire är en ny form av MechWarrior Online.
  • Warframe får nytt innehåll och en ny frame.
  • Sega släpper nya och gamla titlar till PC som Shining Resonance: Refrain, Valkyria Chronicles 4, Shenmue 1 och 2 med mera.
  • En steampunk-aktig uppdatering för Killing Floor 2 där man slåss på en zeppelinare.
  • Maneater är ett spel där du är en haj. Jaws theme playing in the distance månne?
  • Trailer för Jurassic World Evolution. Ska föreställa en parksimulator. Lånar väldigt mycket från filmen i trailern, om det nu blir så i spelet vet vi inte än.
  • Stormland är ett VR-spel där du spelar en robot i en öppen värld.
  • Sable verkar blandar Journeys spelmekanik med Borderlands estetik.
  • Ny trailer för Star Citizen. Det kommer nog aldrig komma ut i den här takten...
  • Acer visar lite skärmar.
  • Första titt på Genesis Alpha One. Slåss mot utomjordingar i ett riktigt brutalt spel.
  • Don't Starve Hamlet kommer i december. DLC eller uppföljare?
  • The Walking Dead från Overkill får en ny trailer samtidigt som Telltales The Walking Dead får sin sista del.
  • Two Point Hospital verkar vara den spirituella uppföljaren till Theme Hospital
  • Mer battle royale: Paladins har sin egna Realm Royale.
  • Anno 1800 får en teaser trailer.
  • Webbserien Cyanide and Happiness får sitt egna spel i Rapture Rejects...som också är ett battle royale. Typiskt!
  • Hitman 2 kommer i november. Väldigt likt förra spelet.

 

*******Sony*******

  • Konferensen hålls i en kyrk-aktig lokal med live banjospelande, allt för att gå över till The Last of Us 2. Kanske att ta i, men det verkade funka.
  • Lite mer från Days Gone, men inte mycket.
  • Reklam för nästa Destiny 2 och Black Ops 3 DLC. Ugh!
  • Riktigt intressant titt på Ghost of Tsushima, ett hack and slash där man är en samurai.
  • Trailer för Resident Evil 2. Ser inte ut som en vanlig remaster utan byggt upp från grunden. Fast jag har då inte spelat originalet så vad vet jag, kanske är en form av reboot.
  • Trover Saves the Universe är ett väldigt skumt spel från skaparen bakom Rick and Morty. Säger väl allt antar jag.
  • Ny Kingdom Hearts 3 trailer, nu med Pirates of the Caribbean, Herkules och Monsters Inc.
  • Äntligen någon form av gameplay från Death Stranding. Har fortfarande ingen aning vad som händer dock. Har Norman Reedus börjat jobba för Postnord?
  • Nioh 2 bekräftat.
  • Mer gameplay från nya Spiderman spelet. Påminner lite om de äldre spelen om honom samtidigt som man lånar lite från Arkham-seriens fightingsystem. Hypad för detta nu faktiskt, ser riktigt lovande ut.

 

*******Nintendo*******

  • Ny IP i form av Daemon X Machina.
  • DLC för Xenoblade Chronicles 2 kommer i september.
  • Mera gameplay för de nya Pokémon för Switch. Mew följer med vid köp av Poke Ball Plus.
  • Ett nytt Mario Party kommer till Switch.
  • Nya Fire Emblem Three Houses ser lovande ut.
  • Fortnite kommer till Switch. Finns det nu till alla plattformar?
  • Andra third party spel som kommer är Overcooked 2, Hollow Knight, Dragonball FighterZ, Fifa 19 och Wasteland 2.
  • Stora uppdateringar angående nya Smash Bros. Ultimate: Innehåller alla gamla karaktärer från tidigare spel, vissa har blivit ändrade mekaniskt och estetiskt, plus att Ridley från Metroid nu är med, och du kan använda en Gamecube kontroller.
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha så Sekiro är det slutgiltiga namnet på From Software:s spel. Shadows dies twice lät lite mer som en arbetstitel eller påbyggnad av huvudtiteln. Efter att ha tittat på trailern så måste jag säga att jag inte är lika hajpad över det som deras tidigare spel men jag kommer troligtvis köpa det ändå om jag känner mig själv rätt. Hoppas bara att stridsystemet är mer som Bloodborne än Nioh som jag inte fastnade alls lika mycket för. 

Cyberpunk 2077 såg ganska coolt ut men vill gärna se mer hur gameplay är innan jag får upp mina förhoppningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om jag sammanfattar Devolver Digital då det var bara 3 spel, men tydligen så blev konferenciern av med armen så det kan vara värt en titt för de gillar att göra en bra show. Bethesda gjorde också bra ifrån sig. Bjöd på sig själva, gav till sina fans, solitt framträdande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg inte inte Sonys  presskonferens men men läste lite om den på FZ och såg namnet Ghost of Tsuhima. Tittade på deras trailer och måste säga att jag blev genast intresserad. Av trailern att döma så spelar man som en samuraj som slås mot mongoler som invaderar ditt hemland. Du verkar kunna döda fiender i smyg som i t.ex Hitman, Metal gear Solid m.m, eller kan du slåss mot dem i öppen strid. Striderna verkar vara mer åt analyserande hållet, titta på fienden, hur rör den sig? Ser du någon svaghet? Ska du föra striden eller ska du låta motståndaren attackera och du kontrar?

Jag blir oftast inte så hajpad för spel på E3 längre men det här spelet fick mig faktiskt att bli intresserad, mer än Sekiro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så vem "vann" mässan enligt er? Och vem är den ultimata förloraren?

Jag säger Bethesda var bäst. De var roliga att lyssna på, de bjöd på sig själva med roliga skämt och själva innehållet var intressant. Är inte så intresserad av Fallout överlag, men det som visades var riktigt intressant och presenterades väldigt bra.

Det svarta fåret måste vara EA. Tråkiga, ointressanta spel som är mer av samma egentligen. Deras tjat om "inga lootboxes" är också oroande för framtiden. Sen så kan jag inte förlåta dom för vad dom gjorde med Command & Conquer! Baka!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...