Hoppa till innehåll
Anime.se

Rewatch - Eureka Seven


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter att ha kollat in den nya Eureka Seven filmen "Eureka Seven Hi-Evolution" (del 1 av 3) och inte blivit allt för imponerad så tänkte jag ta och se om originalserien istället då jag numera inte minns allt och det vore kul att göra ett återbesök i vad som i min värld (än så länge) är den besta mecha-serien. Är det fler som skulle vilja hänga med på en gemensam rewatch och diskussion om serien så vore ju det roligt. :) Det är ju alltid roligare att kunna diskutera det man ser med andra. Har du inte sett serien men är sugen så har du ju ett gyllene tillfälle här att vara med och diskutera den samtidigt. 

Hur lägger vi då upp detta? Hur många ep. per vecka? Startdatum? Jag är öppen för förslag. 

Trailer: 

 

 

Redigerad av Ebhen
Stavfel
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Omgångsvis, typ “från söndag N日M月 får man diskutera #1-4, från söndag (N+7)日M月 får man diskutera #5-8” osv.

Egentligen föredrar jag tanken på episodvis: medverkande kan vid omgångsvis diskussion ha intressanta tankar och teorier som hinner besvaras av nästa avsnitt i omgången, så att en del diskussioner kvävs innan de ens fått en chans att andas…

…men ärligt talat har jag inte förtroende för att vi skulle kunna hålla ångan uppe i episodvis diskussionstråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många diskussioner brukar tyvärr dö ut efter ca 12 avsnitt och denna serie är 50 avsnitt så omgångs-vis är nog att föredra. Angående startdatum spelar det inte sås tor roll för mig, jag verkar ha de ganska lugnt nu men samtidigt ligger jag efter med mina nuvarande serier så skulle åtminstone vilja ha 2-3 veckor för att komma ikapp dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...