Hoppa till innehåll
Anime.se

Kopplingen mellan lastbilar och isekai


Stekeblad
 Share

Rekommenderade inlägg

Är du bekant med isekai-genren så känner du kanske till att det vanligaste sätten att hamna i en annan värld är att bli påkört av en lastbil, eller är det så?

För ett par veckor sedan så såg jag på en isekai-anime där det var mycket diskussion i avsnittskommentarerna om "truck-kun". (Ett smeknamn för lastbilar som för de som blir påkörda till andra världar.) Det hade inte varit så konstigt ämne att skriva om utifall att huvudkaraktären blev påkört av en lastbil, men det händer inte i serien. Dessa kommentarer fick mig att börja tänka på hur vanligt det egentligen är med anime-serier där någon blir påkört av en lastbil och kommer till en annan värld och hade problem med att komma på exempel.

Förra veckan publicerades en artikel på Crunchyroll av Kevin Matyi som kommer med svar på dessa funderingar där han gått igenom över 130 serier från de senaste 10 åren för att reda ut de vanligaste sätten att komma till andra världar, hur OP huvudkaraktärerna egentligen är i den nya världen och mera.

Några av de ovanliga sätten att resa iväg som listas inkluderar blixtnedslag, utomjordingar, en hiss och att bli såld. För att se hela listan, ta del av mer statistik och få reda på den inte så överraskande vinnaren av vanligaste sättet att komma till en annan värld får du läsa artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

14 timmar sedan sa MathJuice:

Hittade Tanya the Evil! =3

Jag tror inte tåget är Tanya utan tror det är Spirit Chronicles där huvudkaraktären förs till en annan värld när bussen han sitter på blir krossad av ett tåg. Tanya passar bättre in på antingen stapeln "God" eller "Divine Intervention"

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...