Hoppa till innehåll
Anime.se

Eran personliga TOP 10 lista "serier"


soujiro
 Share

Rekommenderade inlägg

Du kan inte ha sett mycket om du har svårt att komma med en 10 serier som är värda att stå på en topplista. :/ 10 är alldeles för lite för att få med alla riktigt bra serier, topp 50 skulle behövas minst. Och sen att rangordna dom 50 underbara serierna vore halvt omöjligt.

Det där var så urbota dumt skrivet att det får stå mer eller mindre oreplikerat för sig själv.

Vad var så dumt med det då? :S

 

Undrade jag med. :|

En del människor är väl bara aggressiva och otrevliga helt enkelt.

 

 

 

Och sen angående det här med andra säsonger så tycker man nästan det är dumt att ge säsongerna namn så folk får för sig att det är en ny serie. Ta till exempel Black Lagoon, andra säsongen kallas Second Barrage, men den tar ju vid direkt efter första säsongen, inget direkt nytt eller nåt.

Eller Gantz, första gången jag hörde talas om en andra serie så trodde jag att jag missat nåt, men det visade sig att 14-26 tydligen räknas som en till serie.

Låt det vara en ny säsong bara. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Du kan inte ha sett mycket om du har svårt att komma med en 10 serier som är värda att stå på en topplista. :/ 10 är alldeles för lite för att få med alla riktigt bra serier, topp 50 skulle behövas minst. Och sen att rangordna dom 50 underbara serierna vore halvt omöjligt.

Det där var så urbota dumt skrivet att det får stå mer eller mindre oreplikerat för sig själv.

Vad var så dumt med det då? :S

 

Undrade jag med. :|

En del människor är väl bara aggressiva och otrevliga helt enkelt.

Som exempelvis personer som förutsätter att någon har sett ytterligt få serier bara för att dom denne person uppskattar inte råkar överensstämma med dom du själv sätter upp på någon lista?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan inte ha sett mycket om du har svårt att komma med en 10 serier som är värda att stå på en topplista. :/ 10 är alldeles för lite för att få med alla riktigt bra serier, topp 50 skulle behövas minst. Och sen att rangordna dom 50 underbara serierna vore halvt omöjligt.

Det där var så urbota dumt skrivet att det får stå mer eller mindre oreplikerat för sig själv.

Vad var så dumt med det då? :S

 

Undrade jag med. :|

En del människor är väl bara aggressiva och otrevliga helt enkelt.

Som exempelvis personer som förutsätter att någon har sett ytterligt få serier bara för att dom denne person uppskattar inte råkar överensstämma med dom du själv sätter upp på någon lista?

Vad har det att göra med det där citatet du gjorde och kommenterade?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan inte ha sett mycket om du har svårt att komma med en 10 serier som är värda att stå på en topplista. :/ 10 är alldeles för lite för att få med alla riktigt bra serier, topp 50 skulle behövas minst. Och sen att rangordna dom 50 underbara serierna vore halvt omöjligt.

Det där var så urbota dumt skrivet att det får stå mer eller mindre oreplikerat för sig själv.

Vad var så dumt med det då? :S

 

Undrade jag med. :|

En del människor är väl bara aggressiva och otrevliga helt enkelt.

Som exempelvis personer som förutsätter att någon har sett ytterligt få serier bara för att dom denne person uppskattar inte råkar överensstämma med dom du själv sätter upp på någon lista?

 

Eller personen som reagerar otrevligt på något som inte alls var menat som minsta otrevligt?

 

Och vem har sagt något om serierna du skrivit upp? Jag såg bara äldre serier så jag antog att du var en gammal animeräv som inte ser så mycket längre helt enkelt. Och vad jag reagerade på var att du bara kunde nämna fem serier i en topp 10 tråd, när det finns så grymt mycket bra anime och en topp 10 räcker inte för dom flesta.

 

Dom flesta skulle nog dra den slutsatsen i och med att dom som ser på anime ofta ser på mycket anime, och då är det inte svårt att hitta serier man älskar. Om du inte ens kan skriva upp 10 på en topplista så kan du alltså inte ha sett mycket du gillar, och då är det ju antingen så att du inte har sett mycket, eller så undrar man om du gillar anime överhuvudtaget.

 

Men nu tror jag inte att någon bryr sig om hur mycket du sett heller så nu sätter jag en punkt här för detta är topp 10 tråden och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hörrni, har ni inget forumvett? Citera förståndigt.

 

Och sen angående det här med andra säsonger så tycker man nästan det är dumt att ge säsongerna namn så folk får för sig att det är en ny serie.

Ja, men nu var det inte det det gällde. 2nd GIG handlar inte om samma eller närbesläktade saker som Stand Alone Complex. Man kan se den andra utan att ha sett den första. Det är samma persongalleri, men inte samma sorts handling. (Kenji Kamiyama hade andra planer med tvåan. Och det märktes.)

 

Och vad jag reagerade på var att du bara kunde nämna fem serier i en topp 10 tråd

Han räknade ju upp 12 serier. (Tydligen har till och med Freiztan svårt att begränsa sig.)

 

Men nu tror jag inte att någon bryr sig om hur mycket du sett heller så nu sätter jag en punkt här för detta är topp 10 tråden och inget annat.

Ingen bryr sig om någon annans lista. Det är inte det som topplistetrådar är till för. Topplistetrådar är till för självtillfredsställelse, det är en möjlighet att få skriva om hur mycket man tycker om något, för att man mår bra av att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men nu var det inte det det gällde. 2nd GIG handlar inte om samma eller närbesläktade saker som Stand Alone Complex. Man kan se den andra utan att ha sett den första. Det är samma persongalleri, men inte samma sorts handling. (Kenji Kamiyama hade andra planer med tvåan. Och det märktes.)

 

Då är det självklart en annan femma, gillar inte GitS så jag har ingen koll på den. Men i dom serier jag nämnde så gäller verkligen det jag skrev.

 

Resten struntar vi i, ingen idé att bråka om något så ointressant. (:

 

Och för den delen så läser jag andras topplistor, plockade upp ett par serier som jag ska se tack vare detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sceleris sammanfattade min tanke ganska bra. Jag har lärt mig se SAC och 2:nd Gig som två olika serier, men ändå två serier som hänger ihop. Det går ju exempelvis inte riktigt att se 2nd Gig utan att se SAC först.

 

Men skillnaderna i stämning och budskap är så pass stora att de faktiskt förtjänar egna titlar.

 

Solid State Society är för övrigt mycket bättre om man ser SAC först. Den är fortfarande inte så fantastiskt bra, men den är mycket bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går ju inte att klämma in på en top 10, man behöver topp 100...minst... 38qx3.gif

 

vet vad du menar >_> tänkte börja men verkar för jobbigt att klämma ner det till 10... får se hur långt jag orkar fortsätta.

 

1. Fate Stay Night, Kimi ga Nozomu Eien, Gundam SEED, Hikaru no Go, Suzumiya Haruhi no Yuuutsu.

2. Fullmetal Alchemist, Suzuka, Major, Hungry heart wild striker, Koi Kaze, Angel sanctuary.

3. Hajime no ippo, GTO, Elfen Lied, Berserk, Bleach, Last Exile

4. FMP Fumoffu, Prince of tennis, Beck, Nana, Hunter X Hunter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill inte rangordna dom, men jag kan allafall nämna några.

 

Koi Kaze, Haibane Renmei, Air, Kimi ga nozomu eien, Akane Maniax, Suzumiya Haruhi no yuuutsu, Neon Genesis Evangelion, Pani Poni Dash, Azumanga Daiou.

 

Det var väl dom jag kom på nu som har varit bättre än resten, men det finns säkert några som jag inte tänker på heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Min lista över de 10 bästa Anime serierna jag sett är

 

- Gundam SEED+Destiny

- Rurouni Kenshin

- Hajime no Ippo

- Hikaru no Go

- Strawberry Panic

- Hunter X Hunter

- Blood+

- Naruto (inkluderat Shippuuden även fast det inte släppts så många avsnitt)

- Kimi Ga Nozomu Eien

- Cowboy Bebop

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina 10 bästa ;)

 

1. Black Lagoon

2. Cowboy Bebop

3. Samurai Champloo

4. Death Note

5. Pumpkin Scissors

6. GTO

7. Gun x Sword

8. Berserk

9. Suzumiya Haruhi no Yuutsu

10. Basilisk

 

Fick inte va med i listan ;(

Bleach

Outlaw Star

FMP series

GunGrave

Blood+

NHK

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...