Hoppa till innehåll
Anime.se

warhammer 40k Dawn of War


Zaku
 Share

Rekommenderade inlägg

Japp japp kört det och klarat singleplayer delen, helt underbart spel :)

 

tycker också att de är ett helt underbart spel, de är så bra uppbyggt.

 

ex. de flesta trupper har ett ``special move´´ som de använder ibland när de dödar fiender.

 

ex. en maskin i space marin (dreadnough) som kan göra många olika special move. Som att lyfta upp fienden och mossa den med din järn hand och sen kasta iväg han över hela bildskärmen, lyfta upp honom med järn handen och mossar honom samtidigt som han bränner honom med hans eldkastare. Det är bara ett exempel på hur de gör :)

 

Sen är alla hjältar mycket mäktigare än i alla andra spel, dom vissar att en hjälte är bättré en 1 vanlig gubbe. En hjälte kan döda 3 fulla trupper av de vanliga helt ensam och blir knappt skadad.

 

 

sen gör man också sina egna truppers färger samt bestämmer man deras flaga och namn.

 

Deta spel bör alla testa som gillar lite överraskningar när ni kör :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tänkt skaffa det, men grafiken ser ut att vara aningen för bra för min burk, med massa units på skärmen i 3D går det aldrig nuförtiden(allt beror på min hårddisk, måste skaffa en ny och flytta över "spelpartitionen" till den nya).

 

Hur är spelet nu då? Är det basbyggeri eller som i Ground Control att man börjar med massa units(hemska tanke).

Jag har aldrig spelat något Warhammer, varken PC eller bords, men det verkar onekligen väldigt bra.

 

 

Kan någon av er visa en screenshot från en ganska vanlig match kanske? :)

Alla officiella är alltid så tillfixade, jag vill ha interface och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man bygger en bas men inte alls lika utvecklat basbygge som i tex Warcraft3. Spelet fokuserar mer på själva drabbningarna.

 

Man bygger heller inte enstaka gubbar utan beställer oftast in hela grupper med enheter, vilket gör själva "micromanagement" delen lite lättare.

 

Resursinsamligen skiljer sig också från de flesta spel. Man får resurser genom att kontrollera olika "strategic points" på kartan, vilket uppmanar till offensiva strategier :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan någon av er visa en screenshot från en ganska vanlig match kanske? :)

Alla officiella är alltid så tillfixade, jag vill ha interface och allt.

 

kan du berätta hur man gör för att få in en bild, i så fall kan ja få in en hel del bra bilder.

 

Kan man ta bilder som man har på datorn och lägga in, lr måste de vara från internet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tänkt skaffa det, men grafiken ser ut att vara aningen för bra för min burk, med massa units på skärmen i 3D går det aldrig nuförtiden(allt beror på min hårddisk, måste skaffa en ny och flytta över "spelpartitionen" till den nya).

 

visst krävs de att ha en bra dator om man ska klara de på högsta grafik kraven, men man kan ju köra lite lägre. Ja kör inte på högsta grafik kraven när ja spelar för de klarar inte min dator men de blir ändå bra.

Fast förspelet blir lite dåligt :( men ja ser de på min brors dator

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskade intro filmen jag såg den första gången, har snart klarat spelet tror jag. Eldar var jobbigast :/

 

dom är inte skoj att möta om man låter dom bygga upp sitt läger. man måste anfalla fort, annars blir de för svårt fråga Shikamaru :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo... jag kör me Eldar, de e delvis sant de zaku skriver. Eldar är rätt svaga i början, deras trupper är inte så vassa :| (men kan bli om man uppgraderar)

det är först senare när dom får ut wraithlords och Avataren som dom röjer hårt ;)

men roligaste laget att möta måste vell ändå va Orcs, så mycke trupper, så mycke blod >:D

 

säger bara in me en Dreadnought, Wraithlord eller en Defiler så blir de inte kul för orcerna(inte för några andra lag heller för den delen ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag har skaffat spelet nu, klarade nyss singel-player kampanjen. Grymt spel måste jag säga, otroligt roligt. Jag har hitills bara spelat 1 skirmish(klarade som sagt alldeles nyss kampanjen), där jag var orc, men det syns att det är bra balancerat, många smådetaljer som jag älskar(som deras special moves/attacks som Zaku nämnde tex)).

Jag har inte testat på internet heller(vet inte om det går med det jag har *host*, funderar dock starkt på att skaffa det på riktigt *host*), dock läste jag i Fragzones recension att internetspelet är mycket bra uppbyggt(t.o.m i närheten av battle.net).

Av vad jag sett tycker jag att spelet mycket väl är bland det bästa RTS sedan Starcraft(jämför det inte med WC3, då det är ett helt annat sorts RTS/RPG).

 

Det negativa är dock att det bara fanns en kampanj, vilket gjorde mig smått besviken, jag såg fram emot att spela en med varje ras. +En teknisk sak(verkar bara vara för mig), när jag scrollar runt kameran(dvs rör runt kameran med musen över krigsfältet) så "hackar" det, vilket jag stör mig mycket på(när det blir stressigt och mycket händer måste man scrolla runt mycket för att snabbt kunna rätta till saker, och detta gör att ser/känns som om det hackar pga slött system). Grejen är att annars så flyter spelet på hur bra som helst(högsta inställningarna, skaffade nyss ett Geforce 6800GT), så jag vet inte var problemet ligger(kommer ihåg att detsamma gällde C&C Generals...hmm, båda 3D RTS, undrar om det har något med saken att göra).

 

Hursomhelst, mycket bra spel, jag gillar att man får resurser via strategypoints, samt att man köper grupper och förstärker dessa med fler enheter och vapen.

Iof, vem vet, jag kanske tröttnar på spelet nu om skirmish-läget inte är tillräckligt bra, men det ser verkligen inte ut så :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...