Hoppa till innehåll
Anime.se

Grenadier


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

grenadiertitle.gif

Serien titel/logo

 

grenadier.gif

Huvudkaraktären i serien...

 

grenadier2.gif

.. som gillar att bada ;)

 

 

Har någon sett denna nya anime serie? Vad tycker ni om den?

 

Handlingen i kort:

 

Serien utspelar sig i något Apokalypsiskt värld i likhet med Trigun, fast här råder stora civilkrig. De som har lyckats bli experter i skjutvapen kallas Senshis, naturligtvis är hon som har huvudrollen i denna serie en senshi. Hon heter Tendo, en välbystad revolverkvinna som vet hur man hanterar skjutvapen ;), hon utnyttjar dessa (bröstena alltså) dock till sin fördel genom att använda dom för att ladda om sin gamla revolver (jag ni läste rätt). I likhet med Vash i Trigun så dödar hon ingen och använder bara sin revolver i gott syfte (så var bilden jag fick från första avsnittet). I första avsnittet så möter hon Samurajen/legosoldaten Yajiro som slår i följe med henne, som säkert kommer ledda till många roliga äventyr :)

 

Serie må vara klyschig, inte bäst animationsmässigt men den verkar ha ett riktigt högt underhållningsvärde, Så jag tycker alla som gillar lite härlig Ecchi och Action ska checka in denna serie.

 

Full Titel:

Grenadier ~ Hohoemi no Senshi ~

 

Länkar

Grenadier AnimeNfo.com

Officiell hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett det första avsnittet och det var godkänt. Härliga karaktärer, men jag tycker att man har överdrivit bröst storleken. Japp hon utnyttjar dem på ett fint sätt när hon ladar ja. Jah gillar musiken när under action scenerna.

 

Det kan väl bli rätt så rolig längre fram. Budskapet är också fint.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg just första avsnittet jag med :)

 

Jag gillar hennes röst, technomusiken i striderna passade ganska bra in, bra animationer.

Inte direkt en seriös anime, men den går väl att titta på. Jag kommer nog fortsätta titta i alla fall, kan vara skönt att koppla av med mellan alla "stora" titlar.

 

Trevligt att se ordentliga inlägg lite då och då Linus :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Tycker serien blir bättre och bättre, den har definitivt ett högt underhållningsvärde. Har sett sex avsnitt, nu har även "pantsu" skämten gjort entré i serien. Hysteriskt!.

 

Är det någon som vet hur många avsnitt serier kommer landa på? Skulle vara tråkigt om de drar ut på serien för mycket, för storyn är mindre än medelmåttig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, den har väldigt bra underhållningsvärde. Jag gillar båda huvudkaraktärerna starkt.

Det jag ogillar är dock alla översentimentala scener(har inget emot sentimentala scener, men här känns det så löjligt), hitills har det dock bara hänt någon enstaka gång, men ändå.

 

Jag gillar världen den utspelar sig i(eller stället snarare) också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var ju helkul!

Gjord med glimten i ögat och härlig musik. Bra röster och coolt skjutande. Samt vansinnig roliga scener. Gillar virvelvindsattacken ^^

 

Minuset är huvudpersonens störigt stora bröst - det är inte attraktivt över huvud taget. Iofs skämtas det mycket så de verkar inte ha någon erotisk innebörd utan är mest till för comical relief (eller var förvarar inte du extra ammo om inte mellan pattarna?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hum 16år var hon.. hum varför ska alla vara 16år ? :sleep:

 

Därför att hela det japanska samhället är ungdomsfetischistiskt. Det är då allting händer, den mest omvälvande tiden, tiden man går över från oskyldigt barn till vuxen, fastän vuxenlivet inte riktigt hunnit ifatt

än. Serier för yngre brukar handla om ålder 14~16 för att folk ska se fram emot något, serier för folk i den åldern har huvudpersoner som är lika gamla, och en del serier för vuxna handlar också om den tiden, mest för att nostalgia eller påpeka "hahaa, så här kul hade inte du i din ungdom!".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...