Hoppa till innehåll
Anime.se

A.I. Love You


Bankoiia
 Share

Rekommenderade inlägg

Precis som min signatur säger så läser jag just nu A.I Love You, och jag har fattat tycke för den. Man kan säga att det är här uppkomsten till Love Hina, fast med det faktum att jag gillar A.I långt bättre än den sistnämda.

 

Är i princip befriad från de upprepningsmoment som Love Hina har, och det känns onekligen som att storyn går vidare och att varje kapitel är viktigt. För den som inte har koll på handlingen och vill veta mer om detta verk presenterar jag nu storyn lite kvickt, taget från baksidan av Tokypops engelska utgåva:

 

Hitoshi Kobe är varken en pigg student eller en vidare bra atlet, och må vara den mest misslyckade mannen i världen... men en sak är han mycket bra på, datorprogrammering och skapandet av såkallade A.I eller Artficiella Intelligenser. Nummer Trettio är Hitoshis favorit A.I och den enda flicka han kan prata med. Om en flippad olycka kan förvandla Trettio till en verklig flicka, kan Trettio i sin tur omvandla Hitoshi till en riktig man?

 

Som synes är upplägget rätt likt Love Hina, men det är också allt. Om det finns någon mer än jag som gillar denna serie kan ni väl posta en rad och säga vad ni tycker? Detsamma gäller de som ännu inte har läst den men som eventuellt har blivit nyfikna på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag äger bara första pocket än så länge, tycker om den, bättre än love hina. skall köpa resten pockertna också för att det kan bli bra.

Det tycker jag att du ska göra. Jag har bara läst till volym fyra, (tror att femman är ute nu) och de blir bara bättre och bättre enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det verkligen ingen mer som har något att säga?

 

Uppenbarligen inte. Ett inlägg i stil med "jag tycker det här är bra" får sällan något annat än ett eller annat "jaha". Men försök starta ett inlägg i stil med "vad håller du på med just nu?" i "Gott och Blandat" så skall du få se på hundratals svar inom loppet av några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Alla har vi väll läst eller åtminstånne hört talas om Love Hina?

Men har ni läst Ken Akamatsus tidigare serier???

 

Jag har läst en av dom och den heter som tråden A.I. Love You.

 

Dom som gillade Love Hina eller gillar ska läsa den här serien.

Om ni har läst den skriv vad ni tycker om denna serie är nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var bra till en början, men med tiden fick Ken lite väl mycket frihit och pumpade in massa fanservice. Har för mig att han själv skrev i en intervju "Jag är glad att serien går från att publiceras en gång i veckan till en gång i månaden... Nu får jag mycket mera tid att teckna snuskiga scener", eller något i den stilen.

Den var bra i någon enstaka volym, sen inte mycket att hurra över tycker jag. Love Hina tar den med hästlänger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart den håller en viss standard när det är Akamatsu som gör den, men jag tycker nästan den inte är värd att köpa faktiskt. Fast sen är det väl delvis smaken också, ifall man tycker det är för lite snuskiga skämt i Love Hina så är det ju en guldgruva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Okej...

Jag har läst både Love Hina (bara de böcker som kommit ut på svenska) och Negima, och tyckte de var toppen, så den här kanske är värd att köpa...? ^.^

Det kan den vara... men själv tyckte jag både Love Hina och Negima var vassare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

A.I. Love You är helt klart en underbar serie. Kommer ihåg när jag hittade den för länge sedan på nätet, men under namnet "ai ga tomaranai". Läste någr kapitel & blev fast i serien fast det blev inte så många avsnitt som dom översatte till engelska. Men nu har jag köpt hela serien den är helt klar underbar. Fast jag visste ju inte vad den skulle heta på engelska så det var bara av en händelse som jag råkade köpa den.

Älskar serien även de andra seriena som Ken Akamatsu har skrivit.

Love hina & Negima! Magister Negi Magi!

XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...