Hoppa till innehåll
Anime.se

Resident Evil 4 kommer till Playstation2


Jocke
 Share

Rekommenderade inlägg

Nej inte outbreak, Resident Evil 4, det med Leon S. Kennedy i huvudrollen.

Det är verkligen goda nyheter måste jag säga.

Jocke, varför blir du sur?

Du som GC ägare får spelet, och jag som PS2 ägare får spelet.

Som fan så trodde jag att man ville att så många som möjligt skall kunna spela spelet.

Resident Evil började ju trots allt på Playstation så det är inte precis som om dem begår en av dem 7 dödssynderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skatan_milla: Nej visst är det bra att allt fler får spela spelet, men eftersom Nintendo redan hade dibbs på RE4 och det var en stark titel så blir jag förbannad just därför att Sony ska vara med överallt.

Multireleaser är både värt och ovärt, i såna här fall är det klart ovärt för det blir på Nintendos bekostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu väntar jag bara på en nyhet i stil med: "RE4 kommer inte till Gamecube"

 

Om det händer lovar jag att plantera bomber i Sonys högkvarter.

 

Detta är inte glada nyheter, inte för att jag vill att mindre ska få spela spelet. Men för att jag tycker det är taskigt av Capcom, både mot spelarna och Nintendo, att bryta sina egna löften. Visst, Sony ligger säkert bakom det här till 65% men ändå. Jag menar Sony har ju ändå så otroligt många fler spel eftersom maskinen vart ute längre. Kan inte Sony visa något annat än egoism nån gång?

 

Nåja, det är väl bra att GC-versionen kommer innan PS2-versionen.

Annars hade det varit illa, mycket illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte Sony visa något annat än egoism nån gång?

 

 

Nintendo är inte precis helt fläckfria dom heller kan jag lova dig :rolleyes:

 

Frågan är bara hur pass bra ps2:an kommer att klara RE4.

Känns som om GCn har lite bättre kapacitet än vad ps2:an har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skabbig sellout av Capcom, kunde inte ta pressen av att släppa till enbart Gamecube, världskonglomeratet Sony måste ju få ha en bit av kakan också.. nu väntar jag bara på en nyhet i stil med: "RE4 kommer inte till Gamecube"

 

http://www.capcom.co.jp/ir/english/news ... 41101.html

 

aa men då måste man tänka efter

 

Vilken konsol har dom övriga RE spelen släpps till? Jo Sony Playstation och skall jag vara ärlig så tror jag Gamecube är ute, nu har dom inga bra spel som enbart släpps till Gamecube. RE:4 VAR det enda som jag har sett, tänk om tex: Halo 3 skulle släppas till Gamecube . Tro ingen tänker köap kuben enkomt därför skulle de släppas till dom andra. Inget fel med de, men jag fick mardröm inatt att Tekken 5 skulle släppas enbart till gamecube.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo är inte precis helt fläckfria dem heller kan jag lova dig :rolleyes:

Nej, det var ju det där med kartellen (eller vad det var) för ett tag sen.

Men, men... Inte mycke å göra åt precis.

 

Känns som om GCn har lite bättre kapacitet än vad ps2:an har.

Den är klart kraftfullare än PS2:an. Läste nånstans (kommer inte ihåg var just nu) att PS2:an har en grafikprocessor på runt 300Mhz medan kuben har det dubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shinji Mikami heter han. Att han sjjälv inte kan lägga ner så mycket tid på kub-versionen är ingen stor katastrof, eftersom det mesta av storyn verkar vara färdigt. Resten kan teamet nog klara själva. Men han vill nog ha en extra överblick på PS2 versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...