Yrat Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Caslte in the sky (1986) :http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41749& Eller Ninja Ressurection:http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=34103& Jag tycker ni som har sett do ( helst båda) kan små recensera av dessa filmer, kommer bara köap en av dom men. Gillar som sagt äventyr och den skall inte vara som "Metropolis" för den var inte spännande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suteki Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Jag har inte sett nån utav dom, men castle in the sky är ju en ghibli-film så den kan ju inte vara annat än bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet november 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 vad är ghibli? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 vad är ghibli? Det är en av de större animations studiorna. Har sett Castle in the Sky och det är väl en okej film. Men inte mycket mer. Blev verkligen inte imponerad av den. Väldigt mycket matinéäventyrs-stuk över den tycker jag. Ninja Resurrection har jag däremot aldrig sett, så jag kan inte uttala mig om den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet november 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Låter som "Metropolis" aktig film, tack NEJ att jag inte köper den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Castle in the Sky tycker jag är bra mycket mer spännande och intressant än Ninja Resurrection. I en helt annan klass än Osamu Tezukas långfilm Metropolis också för den delen. Men Ninja Resurrection är ju definitivt mer blodig och slagsmålspäckad än Castle in the Sky, om det är sådant du söker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet november 7, 2004 Anmäl Share Skrivet november 7, 2004 Personligen skulle jag välja Castle in the Sky, men det beror ju på vad man vill ha också. Ingen är som Metropolis; Castle in the Sky är ett trevligt matiné-äventyr, medans ninja resurection är inte (i mitt tycke då) alltför bra action/ninja-film. Personligen skulle jag förmodligen lagt till en 100-lapp och köpt Grave of Fireflies, eller kanske Jin Roh eller Millenium Actress eller kanske Memories eller nått sånt, men jag misstänker att min smak är ganska anorlunda från din (Yrat). Ang. Ghibli: de har gjort Nausciaä of the Valley of Wind Princess Mononoke (Mononoke Hime) Spirited Away Grave of Fireflies Kiki's Deliery Service och en massa mer, nån av ovanstående borde du hört talas om. Om inte, bara att börja införskaffa, så gott som alla Ghibli-filmer är endera bra, väldigt bra, eller bäst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet november 8, 2004 Anmäl Share Skrivet november 8, 2004 Jag skulle inte lägga ner en krona på Ninja Ressurection, å andra sidan så är du ute efter mkt blod bara så går den att inhandla. Fast jag tycker verkligen att den "suger". Eftersom det är ghibli som står för Castle in the Sky, så kan man nästan garantera sig en bra filmupplevelse. Jag har visserligen inte sett den, men som jag sa ovan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet november 8, 2004 Anmäl Share Skrivet november 8, 2004 Låter som "Metropolis" aktig film, tack NEJ att jag inte köper den. Mitt råd skulle vara "Castle in the sky", precis som ElgeN säger så är "Ninja ressurection" inte mycket att ha. Visserligen är den bra men jag gillar CITS mycket mer. (MITT råd.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet november 8, 2004 Anmäl Share Skrivet november 8, 2004 Castle in the sky har sina goda stunder :P Men även de sämre. Den är ju rätt gammal nu, så den kan bli lite mossig vid tillfällen, men den är riktigt bra ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dennis Skrivet november 8, 2004 Anmäl Share Skrivet november 8, 2004 Castle in the sky blir aldrig mossig. Den är mysig, spännande och rolig. Den är värd alla pengar i världen. En av de bästa mangafilmerna någonsin! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet november 8, 2004 Anmäl Share Skrivet november 8, 2004 Även jag rekommenderar Castle in the Sky. :) Ninja resurrection köpte jag (för länge sedan) i tron att det var en uppföljare till Ninja Scroll vilket den inte var. Blev en riktig besvikelse. (En mycket blodig sådan). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Det himmelska slottet Laputa (Castle in the Sky) är en av Studio Ghiblis mest lyckade filmer. Köp. nu. Punkt slut. Ninja resurrection har jag aldrig hört talas om. Verkar dock inte vara något i min smak. Men den är ju som bekant som den är. Gör som ni behagar. Men min röst faller ändå på slottet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Att välja mellan Laputa och Ninja Resurrection är ungefär som att välja mellan Sagan om Ringen och The Last Ninja. Visst att vissa människor med specialintresse kanske skulle föredra The Last Ninja, men frågan är om man vill ha att göra med dem alls. Laputa är... jag ska räkna ut här på min mätare hur många gånger bättre den är än Ninja Resurrection. Hm... hundra... tusen... en miljon... räkneverket fortsätter. oj... oj... fyra miljarder... nej... nnnNNNEEJ!! *BAKOOOOOM* FAN DÅ! Men det hade man väl kunnat vänta sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cobra_666 Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 Jag gillar Ninja resurection >:) >:( Tycker inte laputa är så väldigt bra ninja res.. är iaf en stor dos fräcka fighter blod i massor och en väldigt fräck karaktärs design hur kan man inte tycka om sten drakar. flygande samurajer stor badgyu sex sex med liten japanska och framföralt blod blod och åter blod Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 9, 2004 Anmäl Share Skrivet november 9, 2004 hur kan man inte tycka om sten drakar. flygande samurajer stor badgyu sex sex med liten japanska och framföralt blod blod och åter blod Jag tycker det är ganska lätt inte gilla sådant. Men det är en smakfråga.(Och ska det vara våld och blod(vilket det egentligen inte behöver vara) ska det var Knogmacka från Nördstjärnan. Så det så.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg