Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken av dessa två anime filmer skall jag köpa tycker ni?


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

Caslte in the sky (1986) :http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41749&

 

Eller

 

Ninja Ressurection:http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=34103&

 

Jag tycker ni som har sett do ( helst båda) kan små recensera av dessa filmer, kommer bara köap en av dom men. Gillar som sagt äventyr och den skall inte vara som "Metropolis" för den var inte spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad är ghibli?

Det är en av de större animations studiorna.

 

Har sett Castle in the Sky och det är väl en okej film. Men inte mycket mer. Blev verkligen inte imponerad av den. Väldigt mycket matinéäventyrs-stuk över den tycker jag.

 

Ninja Resurrection har jag däremot aldrig sett, så jag kan inte uttala mig om den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Castle in the Sky tycker jag är bra mycket mer spännande och intressant än Ninja Resurrection. I en helt annan klass än Osamu Tezukas långfilm Metropolis också för den delen.

 

Men Ninja Resurrection är ju definitivt mer blodig och slagsmålspäckad än Castle in the Sky, om det är sådant du söker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag välja Castle in the Sky, men det beror ju på vad man vill ha också.

Ingen är som Metropolis;

Castle in the Sky är ett trevligt matiné-äventyr, medans ninja resurection är inte (i mitt tycke då) alltför bra action/ninja-film.

 

Personligen skulle jag förmodligen lagt till en 100-lapp och köpt Grave of Fireflies, eller kanske Jin Roh eller Millenium Actress eller kanske Memories eller nått sånt, men jag misstänker att min smak är ganska anorlunda från din (Yrat).

 

Ang. Ghibli: de har gjort

Nausciaä of the Valley of Wind

Princess Mononoke (Mononoke Hime)

Spirited Away

Grave of Fireflies

Kiki's Deliery Service

och en massa mer, nån av ovanstående borde du hört talas om. Om inte, bara att börja införskaffa, så gott som alla Ghibli-filmer är endera bra, väldigt bra, eller bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle inte lägga ner en krona på Ninja Ressurection, å andra sidan så är du ute efter mkt blod bara så går den att inhandla. Fast jag tycker verkligen att den "suger".

 

Eftersom det är ghibli som står för Castle in the Sky, så kan man nästan garantera sig en bra filmupplevelse. Jag har visserligen inte sett den, men som jag sa ovan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att välja mellan Laputa och Ninja Resurrection är ungefär som att välja mellan Sagan om Ringen och The Last Ninja.

 

Visst att vissa människor med specialintresse kanske skulle föredra The Last Ninja, men frågan är om man vill ha att göra med dem alls.

 

Laputa är... jag ska räkna ut här på min mätare hur många gånger bättre den är än Ninja Resurrection.

 

Hm... hundra... tusen... en miljon... räkneverket fortsätter.

 

oj... oj... fyra miljarder... nej... nnnNNNEEJ!!

 

*BAKOOOOOM*

 

FAN DÅ! Men det hade man väl kunnat vänta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar Ninja resurection >:) >:(

Tycker inte laputa är så väldigt bra ninja res.. är iaf en stor dos fräcka fighter blod i massor och en väldigt fräck karaktärs design hur kan man inte tycka om sten drakar. flygande samurajer stor badgyu sex sex med liten japanska och framföralt blod blod och åter blod :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur kan man inte tycka om sten drakar. flygande samurajer stor badgyu sex sex med liten japanska och framföralt blod blod och åter blod :blush:
Jag tycker det är ganska lätt inte gilla sådant. Men det är en smakfråga.(Och ska det vara våld och blod(vilket det egentligen inte behöver vara) ska det var Knogmacka från Nördstjärnan. Så det så.)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...