Hoppa till innehåll
Anime.se

Akamatsus manga!!!


CyberSphere
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo jag gillar också Ken Akamatsus verk. Eftersom Love Hina var en av de första saker jag såg när animeflugan bet mig har den ett starkt nostalgist värde från mitt uppvaknande. Mangan, då med svensk översättning, är klockren och helkul!

 

Gällande Negima fungerar den urbra i medicinskt syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Negima funkar faktiskt ganska bra som vanlig äventyrsmanga också, även om man inte riktigt vet vart den egentligen vill. I ena stunden är den en ganska schyst äventyrstjosan, i andra stunden en Love Hina i kubik, vilket ibland känns lite felplacerat. Det verkade som om den hade bättre balans i de första böckerna, men bok 5~6 var i stort sett ren action. Men jag följer den med spänning. Bok 7 lär väl vara ute sen ett tag tillbaka, men Sun Ai släpar ju efter med två månader.

 

Angående Love Hina tänker jag fortsätta att hävda att de som bara tycker hans serier är trista stereotyper är lite ute och cyklar. Det som gör att Akamatsus serier håller är hans otroliga förmåga till att driva med sig själv, sina figurer och läsarna så till den grad att man till slut inte vet vem det är man ska skratta åt. Figurerna i Love Hina är inte mer stereotypa än vad någon annan standardmanga kör med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimeon, eftersom det verkar som om du redan har läst bok 6, undrar jag vart du köper alla dina böcker? Själv köper jag mina på Adlibris.se, men de har bara t.o.m bok tre (eng.). Vet du förresten om Negima finns som Anime?

 

Negima ska komma som anime, troligtvis under 2005.

 

Min gissning är att han köper från Sun ai, eftersom han tar upp att de ligger efter i sitt inlägg =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimeon, eftersom det verkar som om du redan har läst bok 6, undrar jag vart du köper alla dina böcker?

 

Från det Nipponesiska kejsardömet. Sun Ai är en butik i Stockholm som säljer manga på jappiska. Billigt, mot det att böckerna kommer dit två månader senare än de släpps i Japan. En Negima kostar en dryg fyrtiolapp.

 

Vet du förresten om Negima finns som Anime?

 

Det kommer, som sagt. De har redan bestämt röstskådisar åt alla trettioen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer, som sagt. De har redan bestämt röstskådisar...

Mm röstskådisar ^^. Med 31 tjejer måste det välla med tokkända talanger. Det här kan inte bli annat än bra. Negima själv tror jag kommer spelas av han Kira Yamato eller möjligtvis Keitaro Urashima (igen). Möjligen att Kusanagi Kei kan få rollen som honom också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...