Hoppa till innehåll
Anime.se

Warcraft World Eu-Betan


zegor
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag spelade US Open Beta och älskade WoW !

jag och mina polare beställde WoW Collectors Edition från tradition och till Collectors Edition får man ett acc nummer till eu beta :D

 

hur som helst så ska jag vara Tauren Warrior och ska ha Blacksmith & Minning i Professions :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man köper inte Europeiska betan... man förhandsbokar spelet och får en betakey på köpet.

 

Du kan alltid förhandsboka fastän det är fullbokat, chansen att du får det blir bara mindre, men de flesta butiker får troligtvis in fler exemplar senare.

 

Om du läser på blizzard.com så står det att man får en eu beta key till alla Collectors Edition..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man köper inte Europeiska betan... man förhandsbokar spelet och får en betakey på köpet.

 

Du kan alltid förhandsboka fastän det är fullbokat, chansen att du får det blir bara mindre, men de flesta butiker får troligtvis in fler exemplar senare.

 

Om du läser på blizzard.com så står det att man får en eu beta key till alla Collectors Edition..

 

Tror du att du betalar extra för en beta-key? Man får en beta-key när man förhandsbokar det vanliga spelet också, om man bara väljer det "erbjudandet". Det kostar fortfarande lika mycket som om du väljer bara spelet...

Jag tar ett exempel:

 

http://www.webhallen.com/prod.php?id=5655 - Erbjudandet där man får ett cdkey till beta på köpet

 

http://www.webhallen.com/prod.php?id=34200 - Vanlig förbokning

 

Är det bara jag som inte ser någon skillnad i pris? Du betalar för spelet, får betakey på köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni som spelat betan, hur är World of Warcraft i jämförelse med andra online-rollspel? Hur fiungerar kriget mellan raserna?

 

Offtopic: Ja Genma ;) Det var jag som skrämde slag på dei på UppCon iförd Sadako-klänning å peruk.. Visst var jag sötare än Yami? ;) Men men det e jag iaf :) Vi ses nästa UppCon va?
Klart Du var sötare än Yami ^^- Du är nog mycket sötare än Yami annars med. :P

 

Nej, men vi ses nog på ett framtida Uppcon. (Kika in i föreningsforumet... ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med är WoW mycket lättare för nybörjare, inget krångel och jobbiga kontroller, allt sköts smidigt och bra.

Hela spelet är inte heller en lång strävan efter att nå nästa nivå, som många andra online-RPGs där ute. Istället fokuserar det mer på uppdrag, massvis med uppdrag(du kan ju välj att inte göra dem också, men då missar du en hel del, de är bra gjorda). Att säga att man aldrig kollar på "xp-mätaren" är väl att överdriva lite, men man tänker faktist itne så mycket på det i detta spel. Alla uppdrag och annat roligt gör att nivåstigningarna mer blir som en bonus, istället för ens mål. I striderna har man massvis med spells/skills till ens förfogande(du får tillgång till flera nya varannan lvl), och om du vill klara dig i striderna räcker det inte med att du bara står och slår, i princip alla färdigheter är nödvändiga att använda vid olika tillfällen.

 

Om vi pratar PvPservar så fungerar det på det sättet att man alltid kan attackera den motsatta sidan(Alliance: Human, Dwarf, Nightelf, Gnome. Horde: Orc, Troll, Tauren, Undead) när man möts. Då finns det också ett "hedersystem", där man får mer heder av att döda karaktärer runt samma lvl som en själv och högre, och dålig heder av att döda karaktärer på flera lvls under en själv. I nuläget tjänar hederspoängen inget syfte, men senare ska man få olika titlar beroende på hur mycket hederspoäng man har. Vid de höga "titlarna" ska det även finnas speciella zoner med unika affärer tillgängligt för dem.

Senare ska de också lägga till så kallade "Battlegrounds", zoner med två borgar, dit spelare kan åka för att försöka överta den andra sidans borg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med är WoW mycket lättare för nybörjare, inget krångel och jobbiga kontroller, allt sköts smidigt och bra.

Hela spelet är inte heller en lång strävan efter att nå nästa nivå, som många andra online-RPGs där ute. Istället fokuserar det mer på uppdrag, massvis med uppdrag(du kan ju välj att inte göra dem också, men då missar du en hel del, de är bra gjorda). Att säga att man aldrig kollar på "xp-mätaren" är väl att överdriva lite, men man tänker faktist itne så mycket på det i detta spel. Alla uppdrag och annat roligt gör att nivåstigningarna mer blir som en bonus, istället för ens mål. I striderna har man massvis med spells/skills till ens förfogande(du får tillgång till flera nya varannan lvl), och om du vill klara dig i striderna räcker det inte med att du bara står och slår, i princip alla färdigheter är nödvändiga att använda vid olika tillfällen.

 

Om vi pratar PvPservar så fungerar det på det sättet att man alltid kan attackera den motsatta sidan(Alliance: Human, Dwarf, Nightelf, Gnome. Horde: Orc, Troll, Tauren, Undead) när man möts. Då finns det också ett "hedersystem", där man får mer heder av att döda karaktärer runt samma lvl som en själv och högre, och dålig heder av att döda karaktärer på flera lvls under en själv. I nuläget tjänar hederspoängen inget syfte, men senare ska man få olika titlar beroende på hur mycket hederspoäng man har. Vid de höga "titlarna" ska det även finnas speciella zoner med unika affärer tillgängligt för dem.

Senare ska de också lägga till så kallade "Battlegrounds", zoner med två borgar, dit spelare kan åka för att försöka överta den andra sidans borg.

 

Jag tycker ungefär likadant..

 

men om vi pratar om det där om man får eu beta cd key till collectors edition. Så tror jag att det webhallens priser. Det med att man får en cdkey till är nog ett tradition erbjudande www.tradition.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wilcom jag har beställt från tradition det ända jag vet är att man beställer Collectors edition + eu beta cdkey. först kommer cd keyn den 26 nov då betalar man 100 kr sedan när Collectors edition kommer så drar dom av 100 kr på det priset eftersom man köpte eu beta keyn.

 

Slutsats= man får eu beta cdkey för 0 kr om man köper collectors edition

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wilcon jag har beställt från tradition det ända jag vet är att man beställer Collectors edition + eu beta cdkey. först kommer cd keyn den 26 nov då betalar man 100 kr sedan när Collectors edition kommer så drar dom av 100 kr på det priset eftersom man köpte eu beta keyn.

 

Slutsats= man får eu beta cdkey för 0 kr om man köper collectors edition

 

 

Jo, precis, och det är just det jag skrivit i mina inlägg :/ Detsamma gäller vanliga förbokningserbjudandet... det är Blizzard/Vivendi som gett butikerna dessa beta-keys att dela ut i "specialerbjudanden".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wilcon jag har beställt från tradition det ända jag vet är att man beställer Collectors edition + eu beta cdkey. först kommer cd keyn den 26 nov då betalar man 100 kr sedan när Collectors edition kommer så drar dom av 100 kr på det priset eftersom man köpte eu beta keyn.

 

Slutsats= man får eu beta cdkey för 0 kr om man köper collectors edition

 

 

Jo, precis, och det är just det jag skrivit i mina inlägg :/ Detsamma gäller vanliga förbokningserbjudandet... det är Blizzard/Vivendi som gett butikerna dessa beta-keys att dela ut i "specialerbjudanden".

 

Därför är det mycket bättre att beställa från tradition än tex Webhallen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wilcon jag har beställt från tradition det ända jag vet är att man beställer Collectors edition + eu beta cdkey. först kommer cd keyn den 26 nov då betalar man 100 kr sedan när Collectors edition kommer så drar dom av 100 kr på det priset eftersom man köpte eu beta keyn.

 

Slutsats= man får eu beta cdkey för 0 kr om man köper collectors edition

 

 

Jo, precis, och det är just det jag skrivit i mina inlägg :/ Detsamma gäller vanliga förbokningserbjudandet... det är Blizzard/Vivendi som gett butikerna dessa beta-keys att dela ut i "specialerbjudanden".

 

Därför är det mycket bättre att beställa från tradition än tex Webhallen

 

 

Vad pratar du om? Det är precis samma erbjudande på både tradition webhallen, megastore mfl. inget unikt för butiken, utan något som utgivarna "gett" åt butikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wilcon jag har beställt från tradition det ända jag vet är att man beställer Collectors edition + eu beta cdkey. först kommer cd keyn den 26 nov då betalar man 100 kr sedan när Collectors edition kommer så drar dom av 100 kr på det priset eftersom man köpte eu beta keyn.

 

Slutsats= man får eu beta cdkey för 0 kr om man köper collectors edition

 

 

Jo, precis, och det är just det jag skrivit i mina inlägg :/ Detsamma gäller vanliga förbokningserbjudandet... det är Blizzard/Vivendi som gett butikerna dessa beta-keys att dela ut i "specialerbjudanden".

 

Därför är det mycket bättre att beställa från tradition än tex Webhallen

 

 

Vad pratar du om? Det är precis samma erbjudande på både tradition webhallen, megastore mfl. inget unikt för butiken, utan något som utgivarna "gett" åt butikerna.

 

vad jag har hört så måste man betala extra på webhallen hos tradition så kostar det ingenting

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad jag har hört så måste man betala extra på webhallen hos tradition så kostar det ingenting

På Tradition i Uppsala betalat man 50 kronor för förhandsbokningen i deposition och 100 kronor för beta:n. När man hämtar ut spelet betalar man det spelet kostar minus de 150 kronor man lagt ut innan.

 

På Webhallen betalar man hela kostnaden på en gång.

 

(Alltså; samma erbjudande fast olika varianter av det.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För långt citat denna gång... :)

 

Nej, man måste inte betala på webhallen...

Läste du pressmeddelandet? Det är något Blizzard/Vivendi startat igång, och alltså gäller samma sak på varenda lilla butik som finns, dvs inget speciellt hos just tradition...

 

ok då vet jag det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...