Hoppa till innehåll
Anime.se

Warcraft World Eu-Betan


zegor
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

jag ahr fått det,...segt som fan trodde blizzard menade att det öppna beta testet började i december (för det står ''Open beta test star.......''

så nu har jag soundtracket och en cd key till det iaf ...hahahha

 

Betan ska ju börja i December också... men känner man Blizzard rätt blir det väl kring den 30:e =)

 

Nåväl, spelet har ju iaf sålt riktigt bra i US, sen att Blizzard gjort ett par klantiga saker under launchen (öppna 88 servrar, ta ner de största servrarna i flera dygn m.m.) kanske bara är bra, då kanske de har en hyfsad lösning när EU upplever samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en förvirrad sate. Jag förhandsbokade spelet idag på Software Express, men jag såg aldrig ngt om ngn EU-beta Key. Det stod absolut ingenting om det på deras sida. Så jag undrar följande: Kunde man fortfarande få tag på Keys till EU-final BETAn idag, söndag?

 

:////

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en förvirrad sate. Jag förhandsbokade spelet idag på Software Express, men jag såg aldrig ngt om ngn EU-beta Key. Det stod absolut ingenting om det på deras sida. Så jag undrar följande: Kunde man fortfarande få tag på Keys till EU-final BETAn idag, söndag?

 

:////

 

Ja, fast väldigt tveksamt om du kan få tag på dem över Internet, jag har hört att game i Nacka och Kista t.ex. har nycklar kvar, eller hade iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt, ser ut som en ny omgång closed-beta keys skickats ut nu så man kanske ska sikta in sig på final beta till mitten av December =( Gud, skulle helt klart köpt US-versionen istället.

 

1. Det är inte meningen att vi europeer ska fylla deras servrar, vi ska inte spela på USservrar helt enkelt. Där behöver du också dels en amerikansk adress samt ett amerikansk kreditkort(även om du spelar med gamecards).

 

2. När Blizzard sa att FB ska starta i December, varför tror då alla att det ska börja precis i början?

 

3. Anledningen till att de skickar ut en ny våg av CBkeys är troligtvis för att de har något akut problem att lösa, och behöver lite(lite som i ~1000pers, inte "lite" som i ~400k förhandsbokare) fler spelare för att kunna lösa det lättare. Jag skulle gissa på att detta snarare påskyndar releasen av FB än slöar ner det... Bara för att de skickar ut fler CBkeys betyder INTE att det kommer vara kvar längre än om de inte gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt, ser ut som en ny omgång closed-beta keys skickats ut nu så man kanske ska sikta in sig på final beta till mitten av December =( Gud, skulle helt klart köpt US-versionen istället.

 

1. Det är inte meningen att vi europeer ska fylla deras servrar, vi ska inte spela på USservrar helt enkelt. Där behöver du också dels en amerikansk adress samt ett amerikansk kreditkort(även om du spelar med gamecards).

 

2. När Blizzard sa att FB ska starta i December, varför tror då alla att det ska börja precis i början?

 

3. Anledningen till att de skickar ut en ny våg av CBkeys är troligtvis för att de har något akut problem att lösa, och behöver lite(lite som i ~1000pers, inte "lite" som i ~400k förhandsbokare) fler spelare för att kunna lösa det lättare. Jag skulle gissa på att detta snarare påskyndar releasen av FB än slöar ner det... Bara för att de skickar ut fler CBkeys betyder INTE att det kommer vara kvar längre än om de inte gjort det.

 

1. Det är många svenskar som kan spela på US-servrarna, t.o.m. vissa (kanske alla) svenska Visa-kort fungerar att betala för US-subscription med, dock behöver man fake:a en address.

2. Ibörjan nej, men jag hade hoppats att det blir innan den 30:e också.

3. Du vet att de har ca 250 000 betalande betatestare på andra sidan atlanten va? Vad är det för problem som du menar skulle uppstått?

 

Nä, själv skulle jag snarare tro att det är problem med att få färdigt översättningarna i tid, alternativt att de inte fått dit all hårdvara som ska användas till servrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt, ser ut som en ny omgång closed-beta keys skickats ut nu så man kanske ska sikta in sig på final beta till mitten av December =( Gud, skulle helt klart köpt US-versionen istället.

 

1. Det är inte meningen att vi europeer ska fylla deras servrar, vi ska inte spela på USservrar helt enkelt. Där behöver du också dels en amerikansk adress samt ett amerikansk kreditkort(även om du spelar med gamecards).

 

2. När Blizzard sa att FB ska starta i December, varför tror då alla att det ska börja precis i början?

 

3. Anledningen till att de skickar ut en ny våg av CBkeys är troligtvis för att de har något akut problem att lösa, och behöver lite(lite som i ~1000pers, inte "lite" som i ~400k förhandsbokare) fler spelare för att kunna lösa det lättare. Jag skulle gissa på att detta snarare påskyndar releasen av FB än slöar ner det... Bara för att de skickar ut fler CBkeys betyder INTE att det kommer vara kvar längre än om de inte gjort det.

 

1. Det är många svenskar som kan spela på US-servrarna, t.o.m. vissa (kanske alla) svenska Visa-kort fungerar att betala för US-subscription med, dock behöver man fake:a en address.

2. Ibörjan nej, men jag hade hoppats att det blir innan den 30:e också.

3. Du vet att de har ca 250 000 betalande betatestare på andra sidan atlanten va? Vad är det för problem som du menar skulle uppstått?

 

Nä, själv skulle jag snarare tro att det är problem med att få färdigt översättningarna i tid, alternativt att de inte fått dit all hårdvara som ska användas till servrarna.

 

Om blizzard kommer på en så blir man bannad vad jag hört

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det är många svenskar som kan spela på US-servrarna, t.o.m. vissa (kanske alla) svenska Visa-kort fungerar att betala för US-subscription med, dock behöver man fake:a en address.

2. Ibörjan nej, men jag hade hoppats att det blir innan den 30:e också.

3. Du vet att de har ca 250 000 betalande betatestare på andra sidan atlanten va? Vad är det för problem som du menar skulle uppstått?

 

Nä, själv skulle jag snarare tro att det är problem med att få färdigt översättningarna i tid, alternativt att de inte fått dit all hårdvara som ska användas till servrarna.

 

Om blizzard kommer på en så blir man bannad vad jag hört

 

För att spela på US-servrarna som svensk? Nejdu, det är bara någon som försöker lura dig isf. Finns ett flertal svenskar som är lvl 40 plus nu, och Blizzard borde ju känna till dem då de tidigare fick US-betor för att de drev fansites t.ex.

 

Man bannar heller inte betalande kunder för något sådant, man kommer inte få de övriga spelarnas sympati för det och det minskar bara företagets intäckter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju deras val ifall de vill ha högre latency o.s.v.

 

Blizzard förlorar inget på att låta européer spela.

 

Blizzard Europe gör dock, det är mindre pengar som de kan lägga på den franska och tyska supporten (för engelsktalande sådan lär de ju knappast ha ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fortfarande får inte blizzard mindre pengar.

 

Nej, men det är väl därför hela pre-order kampanjen finns i Europa, för att Blizzard Europe inte ska tappa kunder till USA (och även därför de har försvårat för europeer att spela på US-servrar) för att folk inte orkar vänta. Varför de ens ska ha ett Blizzard_i_EU är bortom min förståelse dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåväl, vänta verkar det ju bli så jag ska passa på att fråga, finns det över huvud taget någon mer än jag som planerar att spela på en vanlig PvE-server?

 

Jag hade tänkt det hela tiden. Men när det sista dagens "raids" sattes igång under OB blev jag så otroligt sugen på att spela på en PvP under retail.

Eftersom att man är skyddad från PvP i sin sidas zoner(såvida man inte attackerar först) så tar det bort grejen med att bli nerbultad av höga lvls i början.

Jag ska iaf testa PvP under det kommande Final beta, sen får vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåväl, vänta verkar det ju bli så jag ska passa på att fråga, finns det över huvud taget någon mer än jag som planerar att spela på en vanlig PvE-server?

 

Jag hade tänkt det hela tiden. Men när det sista dagens "raids" sattes igång under OB blev jag så otroligt sugen på att spela på en PvP under retail.

Eftersom att man är skyddad från PvP i sin sidas zoner(såvida man inte attackerar först) så tar det bort grejen med att bli nerbultad av höga lvls i början.

Jag ska iaf testa PvP under det kommande Final beta, sen får vi se.

 

Har iofs inte testat PvP i WoW, men utav det jag har sett verkar det läskigt likt DAoC när det gäller PvP, och där var det väl kul i en vecka eller två för att sedan bara bli jobbigt.

 

Hade själv hoppats på att få en server helt utan PvP där man också kunde groupa med alla, men det verkar vara för mycket att hoppas på. Skulle en sådan server komma så kommer det inte finnas en i europa iaf, endast i US =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fortfarande får inte blizzard mindre pengar.

 

Nej, men det är väl därför hela pre-order kampanjen finns i Europa, för att Blizzard Europe inte ska tappa kunder till USA (och även därför de har försvårat för europeer att spela på US-servrar) för att folk inte orkar vänta. Varför de ens ska ha ett Blizzard_i_EU är bortom min förståelse dock.

 

 

Men vi talar altså nu om blizzard overall :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fortfarande får inte blizzard mindre pengar.

 

Nej, men det är väl därför hela pre-order kampanjen finns i Europa, för att Blizzard Europe inte ska tappa kunder till USA (och även därför de har försvårat för europeer att spela på US-servrar) för att folk inte orkar vänta. Varför de ens ska ha ett Blizzard_i_EU är bortom min förståelse dock.

 

 

Men vi talar altså nu om blizzard overall :D

 

Nej, Blizzard overall tjänar nog dock mer pengar på att folk spelar EU-versionen som, som det ser ut i dagsläget, kommer vara sämre än US.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl ganska irrelevant ifall folk köper spelet i usa eller i europa?! eller har de olika producer deals?

 

EU-versionen betalas med euro, US med dollar. Och även om det kostar ett fåtal dollar mer så har jag för mig att den dåliga växlingskursen mer än väl kompenserar för det.

 

EU-versionen kommer inte ha någon RP-server alls som det ser ut i dagsläget, och om det kommer någon mer servertyp så kan jag nästan garantera att vi i bästa fall får se den ett år efter US.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...