Hoppa till innehåll
Anime.se

Warcraft World Eu-Betan


zegor
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Ingen RP-server?!?!?!?!?!

 

Möjligheterna att jag köper WoW är nu 0.

Får väl börja spela nethack igen...

 

Om vi säger såhär, Blizzard_i_EU har sagt att de kan göra det om det finns efterfrågan. På deras hemsida nämns endast två servertyper, Normal och PvP. På US-versionens hemsida har de även med RP-server som servertyp. Nu verkar förvisso större delen av WoW-europe.com vara utdaterad, så det kanske har ändrats men jag är rädd för att vi inte kommer få se någon sådan, iaf inte vid spelets launch =(

 

"If there is high demand for this, from a large number of players on the EU servers, we will definitely try to do this." - Min tolkning är ungefär, såvida inte i princip alla vill se det så kommer det inte bli någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer garanterat bli en RPserver för oss också. Vi europeer är väl tom fler spelare än de andra, så varför skulle vi inte få?

 

Helt ärligt tror jag inte det, har inte sett ett MMORPG där mängden europeer varit högre än mängden amerikaner och tror inte det kommer börja nu. Om du ser hur de skriver det så låter det ju högst tveksamt också, om ni är tillräckligt många (hur sjutton ska de kunna mäta upp det?!?) så ska vi _försöka_ fixa det. Nä, jag tror helt enkelt de inte vill ha problemen som en RP-server medför (som hur man ska ta hand om folk som endast är out of character)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det är många svenskar som kan spela på US-servrarna, t.o.m. vissa (kanske alla) svenska Visa-kort fungerar att betala för US-subscription med, dock behöver man fake:a en address.

2. Ibörjan nej, men jag hade hoppats att det blir innan den 30:e också.

3. Du vet att de har ca 250 000 betalande betatestare på andra sidan atlanten va? Vad är det för problem som du menar skulle uppstått?

 

Nä, själv skulle jag snarare tro att det är problem med att få färdigt översättningarna i tid, alternativt att de inte fått dit all hårdvara som ska användas till servrarna.

 

Om blizzard kommer på en så blir man bannad vad jag hört

 

För att spela på US-servrarna som svensk? Nejdu, det är bara någon som försöker lura dig isf. Finns ett flertal svenskar som är lvl 40 plus nu, och Blizzard borde ju känna till dem då de tidigare fick US-betor för att de drev fansites t.ex.

 

Man bannar heller inte betalande kunder för något sådant, man kommer inte få de övriga spelarnas sympati för det och det minskar bara företagets intäckter.

 

Blizzard har rätt till att banna hur många de än vill om inte kunden följer reglerna + att blizzard har redan bannat en del

 

läs bara inne i

www.worldofwarcraft.se

www.warcraft.nu osv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blizzard har rätt till att banna hur många de än vill om inte kunden följer reglerna + att blizzard har redan bannat en del

 

läs bara inne i

www.worldofwarcraft.se

www.warcraft.nu osv

 

Det finns något som kallas sunt förnuft. Man bannar ingen som inte förstör för de andra spelarna, så simpelt är det. Att banna någon för att denne är från europa är lite annorlunda mot att banna någon för att denne speedhackar.

 

Blizzard har förvisso rätt att banna folk även om de följer reglerna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blizzard har rätt till att banna hur många de än vill om inte kunden följer reglerna + att blizzard har redan bannat en del

 

läs bara inne i

www.worldofwarcraft.se

www.warcraft.nu osv

 

Det finns något som kallas sunt förnuft. Man bannar ingen som inte förstör för de andra spelarna, så simpelt är det. Att banna någon för att denne är från europa är lite annorlunda mot att banna någon för att denne speedhackar.

 

Blizzard har förvisso rätt att banna folk även om de följer reglerna...

 

Om blizzard inte hade brytt sig om att Europeerna spelar WoW US så hade det inte funnits någon US release utan det hade kommit sammtidigt i europa.

Det är så enkelt att Blizzard bannar alla som spelar US från ett annat land än US.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om blizzard inte hade brytt sig om att Europeerna spelar WoW US så hade det inte funnits någon US release utan det hade kommit sammtidigt i europa.

Det är så enkelt att Blizzard bannar alla som spelar US från ett annat land än US.

 

Alltså seriöst, jag har inte hört talas om en enda person som blivit bannad för att denne inte bott i US. Det är t.ex. fullt tillåtet för amerikaner som tillfälligt är bosatta i europa att spela på US-servrarna.

Anledningen till att det inte blev en världsrelease är för att Vivendi trodde att spelet skulle sälja bättre om det fanns översatt till Tyska och Franska, och man ville ju inte försämra lönsamheten med att bara ha en server eller två här så då fick hela Europa gott vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om blizzard inte hade brytt sig om att Europeerna spelar WoW US så hade det inte funnits någon US release utan det hade kommit sammtidigt i europa.

Det är så enkelt att Blizzard bannar alla som spelar US från ett annat land än US.

 

Alltså seriöst, jag har inte hört talas om en enda person som blivit bannad för att denne inte bott i US. Det är t.ex. fullt tillåtet för amerikaner som tillfälligt är bosatta i europa att spela på US-servrarna.

Anledningen till att det inte blev en världsrelease är för att Vivendi trodde att spelet skulle sälja bättre om det fanns översatt till Tyska och Franska, och man ville ju inte försämra lönsamheten med att bara ha en server eller två här så då fick hela Europa gott vänta.

 

Men den personen som är amerikan har förmodligen ett Amerikanskt bankkonto som bevisar att han är Amerikan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Som Teron säger. Jag har heller aldrig sett ngn bli bannad från US retail servrarna, men aja. **

 

Hur många här är det som spelar CB för tillfället? Jag gör det och jag kan säga att det är otroligt jävla (ursäkta, men var tvungen att få lite kraft i det hela) roligt!

Anä, gibbar nästan hela tiden nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Teron säger. Jag har heller aldrig sett ngn bli bannad från US retail servrarna, men aja. **

 

Hur många här är det som spelar CB för tillfället? Jag gör det och jag kan säga att det är otroligt jävla (ursäkta, men var tvungen att få lite kraft i det hela) roligt!

Anä, gibbar nästan hela tiden nu.

 

Bra fråga, det är ju väldigt många som spelar Korean Open Beta nu iaf. Jag gör det dock inte, och tur är nog det, då skulle jag väl ångra ännu mer att jag köpte FB-kitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Teron säger. Jag har heller aldrig sett ngn bli bannad från US retail servrarna, men aja. **

 

Hur många här är det som spelar CB för tillfället? Jag gör det och jag kan säga att det är otroligt jävla (ursäkta, men var tvungen att få lite kraft i det hela) roligt!

Anä, gibbar nästan hela tiden nu.

 

Sett & sett men det var ju några som blev bannad för att de hade "haxxat" igång speedhack & bot. (bot = för dom som inte vet vad det är så funkar det så att du sätter igång en bot som spelar åt dig medans du gör nått annat, tex är på semester, )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
så, nån som kör eu betan nu lr?

kan va kul o hitta några andra svenskar där ju ^^

 

fressten nå som vet hur/om man kan fixa när de laggar? de vill inte sluta lagga >_<

 

Kommer nog fortsätta tills Blizzard lägger in fler servrar.

 

Spelar inte själv, ska nog försöka sälja mitt beta-kit...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar på för fullt. Är snart level 15. :D

 

För att minska på lagget kan du ställa ner inställningarna på grafiken i spelet och se till så att inga andra program använder internet-linan. Sedan kan du nog inte göra så mycket mer, om du inte införskaffar ny hårdvara, vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...