Hoppa till innehåll
Anime.se

Warcraft World Eu-Betan


zegor
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag spelar på Eng PvP 8. Orc Warrior, lvl 22 just nu.

De två senaste dagarna har jag nästan stått stilla så att säga. Har nämnligen raidad med min guild. Först en väldigt misslyckad raid mot Darkshore(vi var full raidgrupp då, 40pers), men med tanke på att det var en mixgrupp så lyssnade typ ingen på vad någon sa så i Darkshore dog vi rätt snabbt. Vi hade övertaget ett tag, men efter sisådär 5min blev vi alla omringade av en 50-60 alliance(stod på en bro med Alliance på vardera sidorna, lite smått stressigt).

 

Den andra raiden hade vi igår, då vi(Northern Horde, mest personer från sweclockers) bestämde oss för att enbart låta folk från guilden vara med(vilket resulterade i 15pers då 70% av guildet ansåg sig vara för låg lvl, men vi andra tänkte att det ändå kunde vara kul). Vi tog oss an Wetlands, vandringen dit(från UC) tog sin lilla tid, några dödsfall och återupplivningar, men även några gruppfoton och raid på lvl 30-40mobs :)

När vi väl var framme mötte vi direkt en grupp av 5 alliance som vi snabbt tog hand om. Vi stannade i närheten av gravplatsen där vi mötte massvis med Alliance.

Det gick faktiskt riktigt bra i ca 20min, vi fick oftast på oss en 5-7 st i taget vilket gjorde att vi klarade oss bra. Men som alltid(när man är en grupp på 15 pers där mestadels av spelarna är runt lvl20 varav någon enstaka runt 10) så fick vi smaka på Alliancens vrede.

De började komma allt mer från alla håll, ett "stort" slag utbröt, vi lyckades kämpa tappert ett tag, men till slut kryllade det med Alliance från alla håll i oändliga mängder(Contested, visst, men fortfarande ett område med enbart Alliancestad och quests). Jag såg förskräckt bakåt då jag märkte att enbart 2-3pers av oss var vid liv.

Vad som hände i ögonblicket efter det var att jag blev "zergad"(uttryck som menas att få massa pers på sig, oftast används det då personerna är lägre lvl än en själv. Kommer för övrigt från Starcraft, då zergs massproducerar svagare enheter).

Jag lyckades ta ihjäl en liten dvärg innan jag låg på backen med ett antal pilar och svärdhugg i mig.

 

Som alltid när man är färre än de andra så brukar det roliga vara över här. Jag återupplivade mig några gånger förgäves, då man knappt hann komma på benen innan man låg där i gyttjan igen. Då blev det massa väntande på att Alliance skulle tröttna på att vakta där, och ännu mera väntade tills vi bestämde oss för att gå som spöken till Hammerfall och återuppliva oss(där vi skulle försöka omgruppera och gå mot Loch Modan).

Av någon skum anledning hamnade jag dock i Wetlands när jag pratade med Spirit Healern vilket gjorde att jag dog direkt igen :(

Några minuters väntan och jag återupplivade mig bakom ett träd, använde min "Heartstone" för att teleportera hem till Crossroads, där jag bestämde mig för att det roliga var slut, jag hade trots allt skolarbete att göra :)

 

 

Ingen av de två raiderna var speciellt lyckade, mest med tanke på att man bör vara dubbelt så hög lvl för att få lyckade raids. Jag menar, Wetlands är ett område för högre lvls än vad de flesta av oss var.

Men vad gör det? Utan tvekan det roligaste jag gjort hitills(har gjort det en gång på högre lvl i koreanska betan, men då var det ospelbart pga efterdröjningar), det finns inget roligare än känslan att springa fram i en grupp mot ett "slag" :)

 

Någon som vet hur sidfördelningen ser ut förresten? Känns som om Alliance är dubbla, vart man än går kryllar det av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Var fruktansvärt intresserad av att lira eu-betan efter att ha lirat lite innan på de amerikanska beta-servrarna. Förbokade till och med spelet på tradition/game så jag skulle få en beta-cdnyckel garanterat.

 

Sen kom förseningarna...

 

"I slutet av novemver, det lovar vi." "Nja, i början av December senast." "Slutet av December, det är nu fastställt." "I början av Januari någongång, inget är säkert längre."

 

All denna väntan fick mig att vända mig till ett annat tidsfördriv, nämligen Ragnarok Online. Har dock en lvl 10 Tauren Shaman vid namn Sanji på normal beta server 4 om jag inte minns fel. Inte spelat så mycket, men det har ju sina förklaringar :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

All denna väntan fick mig att vända mig till ett annat tidsfördriv, nämligen Ragnarok Online. Har dock en lvl 10 Tauren Shaman vid namn Sanji på normal beta server 4 om jag inte minns fel. Inte spelat så mycket, men det har ju sina förklaringar :(

 

Beta server 4 är härlig där har jag min level 16 hunter (snart 17:D)

 

Mohaha startade en trollmage på pvp8 igår :D och jag och mina polare gjorde en egen guild, så om ni ser oss (Majsens Barn) så kan ni ju hojta till :D

 

Förövrigt så är det ett väldans härjarnde på denna server :D kommer zappelinare stup i kvarten fullastad med humans & nightelfs. Dom verkar gilla att slå på oss som är runt level 10 :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja var inne och körde igår med min level 8 human mage. vi blev attackerade av orcer, troll och taurer hela tiden..var lite små skoj att springa runt att jaga dom över hela human ön :)

 

MEn men va säger ni,är de inte dags att döda nåra orcer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja var inne och körde igår med min level 8 human mage. vi blev attackerade av orcer, troll och taurer hela tiden..var lite små skoj att springa runt att jaga dom över hela human ön :)

 

MEn men va säger ni,är de inte dags att döda nåra orcer ;)

 

Hehe ja, det är fasiken kul när dom kommer och härjar, lite störande att man dör på 2 "pilbågsskott" bara :D man har ju ingen chans att sätta emot.

 

Någon som vet om man får xp när man slår ihjäl andra spelare ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var med när det raidades som mest. Alliansen attackerade Crossroads i Barrens genom Ratchet och inom loppet av några minuter hade även nästan varenda Horde-spelare tagit sig dit för att vara delaktiga i kampen och lyckades slå tillbaka ända in i deras territorium. I början var det underhållande, men när man anfall efter anfall med varierande framgång slagit skiten ur varandra, tröttnade man helt enkelt.

 

PS. Äger serverns hetaste papegoja just nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar på Eng PvP 8. Orc Warrior, lvl 22 just nu.

De två senaste dagarna har jag nästan stått stilla så att säga. Har nämnligen raidad med min guild. Först en väldigt misslyckad raid mot Darkshore(vi var full raidgrupp då, 40pers), men med tanke på att det var en mixgrupp så lyssnade typ ingen på vad någon sa så i Darkshore dog vi rätt snabbt. Vi hade övertaget ett tag, men efter sisådär 5min blev vi alla omringade av en 50-60 alliance(stod på en bro med Alliance på vardera sidorna, lite smått stressigt).

 

Den andra raiden hade vi igår, då vi(Northern Horde, mest personer från sweclockers) bestämde oss för att enbart låta folk från guilden vara med(vilket resulterade i 15pers då 70% av guildet ansåg sig vara för låg lvl, men vi andra tänkte att det ändå kunde vara kul). Vi tog oss an Wetlands, vandringen dit(från UC) tog sin lilla tid, några dödsfall och återupplivningar, men även några gruppfoton och raid på lvl 30-40mobs :)

När vi väl var framme mötte vi direkt en grupp av 5 alliance som vi snabbt tog hand om. Vi stannade i närheten av gravplatsen där vi mötte massvis med Alliance.

Det gick faktiskt riktigt bra i ca 20min, vi fick oftast på oss en 5-7 st i taget vilket gjorde att vi klarade oss bra. Men som alltid(när man är en grupp på 15 pers där mestadels av spelarna är runt lvl20 varav någon enstaka runt 10) så fick vi smaka på Alliancens vrede.

De började komma allt mer från alla håll, ett "stort" slag utbröt, vi lyckades kämpa tappert ett tag, men till slut kryllade det med Alliance från alla håll i oändliga mängder(Contested, visst, men fortfarande ett område med enbart Alliancestad och quests). Jag såg förskräckt bakåt då jag märkte att enbart 2-3pers av oss var vid liv.

Vad som hände i ögonblicket efter det var att jag blev "zergad"(uttryck som menas att få massa pers på sig, oftast används det då personerna är lägre lvl än en själv. Kommer för övrigt från Starcraft, då zergs massproducerar svagare enheter).

Jag lyckades ta ihjäl en liten dvärg innan jag låg på backen med ett antal pilar och svärdhugg i mig.

 

Som alltid när man är färre än de andra så brukar det roliga vara över här. Jag återupplivade mig några gånger förgäves, då man knappt hann komma på benen innan man låg där i gyttjan igen. Då blev det massa väntande på att Alliance skulle tröttna på att vakta där, och ännu mera väntade tills vi bestämde oss för att gå som spöken till Hammerfall och återuppliva oss(där vi skulle försöka omgruppera och gå mot Loch Modan).

Av någon skum anledning hamnade jag dock i Wetlands när jag pratade med Spirit Healern vilket gjorde att jag dog direkt igen :(

Några minuters väntan och jag återupplivade mig bakom ett träd, använde min "Heartstone" för att teleportera hem till Crossroads, där jag bestämde mig för att det roliga var slut, jag hade trots allt skolarbete att göra :)

 

 

Ingen av de två raiderna var speciellt lyckade, mest med tanke på att man bör vara dubbelt så hög lvl för att få lyckade raids. Jag menar, Wetlands är ett område för högre lvls än vad de flesta av oss var.

Men vad gör det? Utan tvekan det roligaste jag gjort hitills(har gjort det en gång på högre lvl i koreanska betan, men då var det ospelbart pga efterdröjningar), det finns inget roligare än känslan att springa fram i en grupp mot ett "slag" :)

 

Någon som vet hur sidfördelningen ser ut förresten? Känns som om Alliance är dubbla, vart man än går kryllar det av dem.

 

 

nice inlägg :D

sitter i skolan nu, blir så sugen på att dra hem å lira :P

har en dwarf hunter lvl 14, e såååå sugen på att levla upp lite så jag kan börja raida:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

rogues e jäkligt underbar o spela med själv, men inte o stöta på några =P

rätt skönt att man kan pvpa fastän man bara kör på en PvE server.. har raidat ordentligt, o muckar med alla från horden ja ser =P

 

hojta till om ni lirar på PvE server 9, så ska ja slå er ordentligt ^_~

 

 

nån mer som hört att koreanerna slagit Onyxia!?

har för mej den färdiga versionen bara vart ute nån vecka lr så där O_o?

o att dom fick behålla sina karaktärer från betan... orättvist tycker ja >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

rogues e jäkligt underbar o spela med själv, men inte o stöta på några =P

rätt skönt att man kan pvpa fastän man bara kör på en PvE server.. har raidat ordentligt, o muckar med alla från horden ja ser =P

 

hojta till om ni lirar på PvE server 9, så ska ja slå er ordentligt ^_~

 

 

nån mer som hört att koreanerna slagit Onyxia!?

har för mej den färdiga versionen bara vart ute nån vecka lr så där O_o?

o att dom fick behålla sina karaktärer från betan... orättvist tycker ja >_<

 

Koreanernas Open beta var deras gratismånad, antar att de fick reda på att de skulle få behålla sina karaktärer redan när Open beta började där.

Orättvist eller inte, de får betala dubbla månadspriset ;) Troligen för att de inte är lika många som Europeer men måste ha speciella versioner(både i språk och alfabet).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker WoW suger.. aldeles för enkelt o komma till max lvl jag gjorde de på 2,5 vecka.. gjorde viserligen inte så mycket annat dock :P

 

Blizzard kommer att höja max lvln efter ett tag..

Och det finns en anledning varför det är enkelt eftersom blizzard vill att vem som helst ska kunna spela det och det har visat sig vara ett smart val :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Koreanernas Open beta var deras gratismånad, antar att de fick reda på att de skulle få behålla sina karaktärer redan när Open beta började där.

Orättvist eller inte, de får betala dubbla månadspriset :) Troligen för att de inte är lika många som Europeer men måste ha speciella versioner(både i språk och alfabet).

 

Man kan ju fråga sig om det verkligen blir så, jag skulle inte bli förvånad om det i det långa loppet kommer vara fler koreaner än europeer som spelar.

 

Andy: Att avgöra om det är ett smart val eller ej är det lite väl tidigt att se, när spelet varit ute ett år eller så märker vi nog om det är något som kommer hålla kvar människor eller om de hoppar vidare till nästa stora grej då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker WoW suger.. aldeles för enkelt o komma till max lvl jag gjorde de på 2,5 vecka.. gjorde viserligen inte så mycket annat dock :P

 

Blizzard kommer att höja max lvln efter ett tag..

Och det finns en anledning varför det är enkelt eftersom blizzard vill att vem som helst ska kunna spela det och det har visat sig vara ett smart val :D

 

De e de jag tycker e så tråkigt... man har inte så stor fördel om man spelet mycket mmorpg's innan... har man spelat mycke mmorpg så tycker jag man ska ha en stor fördel av det...

Min bror lira WoW o han va inte mycket långt efter mig i WoW och han har inte spelar några mmorpg's innan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...