Hoppa till innehåll
Anime.se

Uppcon:04


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

Japp, det stämmer, Uppcon:04 är påväg och är i full färd att planeras. Jag kan inte berätta så mycket än men jag kan dock avslöja att det kommer att pågå mellan den första och tredje april 2005. Mer info kommer inom kort.

 

Numera finns det en hemsida!

http://www.uppcon.com/

 

(Visningen är endast för medlemmar, men det kan man bli gratis på Uppsalakais hemsida, http://www.uppsalakai.org/ . Nöjd nu, Linus?)

 

Preliminärt program:

FREDAG

17:00 - 18:00 Insläpp

18:00 - 19:30 Last Exile 1-4

20:00 - 22:00 Casshern

22:00 - 23:30 Naruto: Daikatsugeki! Yukihime Ninpocho Dattebayo!! (Långfilm)

 

LÖRDAG

09:00 - 10:30 Haibane Renmei 5-8

10:30 - 13:00 Gunbuster 2 1-6

13:00 - 14:30 Samurai Champloo 1-4

14:30 - 16:30 Appleseed 2004

16:30 - 18:00 Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho

18:00 - 19:30 Sensei no Ojikan 1-4

19:30 - 21:00 Howl's moving castle

21:00 - 23:30 Macross Zero 1-5

 

SÖNDAG

09:00 - 11:00 FLCL

11:00 - 12:00 Kaidomaru

12:00 - 14:00 Blue Submarine #6

14:00 - 15:30 Memories

15:30 - 17:00 End of Evangelion

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag kommer!!!

 

Ska jag göra iaf ;) Ska jag cosplaya i år igen tycker ni eller skämde jag ut mei nog förra året? ;)

Det är klart Du ska cosplaya, det blir ju mycket roligare så. : D Det var en ganska bra dräkt trots allt.

 

*dör* Det var som $@!! Jag tror minsann jag är i Japan då... Antingen det, eller så dyker jag upp med extrem jetlag på konventet.

Konventet blir bara roligare med lite jetlag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yes. Jag ska dra med mig zaffe och manik (kanske ett par till) till Uppcon 04. Vi ska cosplaya, konstigt nog, One Piece!!

 

Manik - Monkey D Ruffy (Han är tillräckligt knäpp för rollen)

zaffe - Lolonoa Zoro (zaffe har inhandlat tre plastkatanas redan)

Japs - Sanji (Jepp, det blir till å skaffa lugg och blondera sig)

 

Det skulle va kul ifall fler vill vara med i vårt gäng och cosplaya som One Piece karaktärer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akta så inte Totoro kommer och tar dig!

Yikes, Totoro!

 

Ska jag cosplaya i år igen tycker ni eller skämde jag ut mei nog förra året? ;)

Cosplay är alltid trevligt. Och att skäma ut sig är inget att vara rädd för, på konvent finns normala människor, till skillnad från de där lite udda personerna utanför anime-världen som går klädda i vanliga kläder. Kan aldrig glömma när jag på dogakon köpte äpplen på ICA iförd full Dr. Tomoe-cosplay. ^_______^

 

*dör* Det var som $@!! Jag tror minsann jag är i Japan då... Antingen det, eller så dyker jag upp med extrem jetlag på konventet.

Konventet blir bara roligare med lite jetlag. :)

Jag känner igen det där. Mamma och syrran kom hem från Thailand för ett par veckor sedan. Jetlag liksom. Där satt man med sin oerhört konstiga dygnsrytm och surfade vid 3-tiden på natten, och de gick precis upp...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej så det jag har förstått om Uppcon:04 är att det är en samling som äger rum i Uppsala, men kostar det något (utom tåg biljetten/bensin) ?

 

Här kan du läsa om de tidigare visningarna; program, aktiviteter etc osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm finns det någon risk att salen blir helt proppfull med människor så man har svårt att sova?

Eller kan man gå hem och sova och sedan komma tillbaka?

Det kommer säkert finans plats till alla som vill sova, men om Du vill gå hem och sova kommer ingen att hindra dig.

 

Och ja, det kommer finnas ett inträde som gäller både för filmvisningen, överiga konventet och övernattning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förutom mat etc så kostar inträde, brukar ligga kring 100 - 150kr

 

Vi kommer nog tyvärr att bli tvungna att lägga biljettpriset lite högre ca 200kr med största sanorlikhet inte högre, pga att hyra biografer är inte särskillt billigt Uppsala, fast för det priset kommer övernattning ingå plus en massa kul på konventet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, det stämmer, Uppcon:04 är påväg och är i full färd att planeras. Jag kan inte berätta så mycket än men jag kan dock avslöja att det kommer att pågå mellan den första och tredje april 2005. Mer info kommer inom kort.

 

Men genma du måste ju skriva att man måste vara medlem för att få komma in på konventet.

Men frukta ej ni som inte är medlemmar ni kan bli det helt gratis på www.uppsalakai.org

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...