Hoppa till innehåll
Anime.se

Cardcaptor Sakura


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Eftersom dem andra 2 trådarna är låsta så startar jag en ny om det är ok?

 

I alla fall, var det någon som såg det första avsnittet?

Den passade nog inte min åldersgrupp men den var skön :D

Specielt Kerberos! Han (det måste vara en han med tanke på namnet) var ju asagrym^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Gillar den lika mycket som första gången jag såg den.

 

Lite synd att bilden på Barnkanalen suger något rejält här bara, får nästan ringa och klaga på det.

 

Var det förresten bara jag som tyckte texten låg lite efter ljudet? Föredrar själv när texten kommer upp samtidigt som de börjar prata, och inte lite efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med stjärnor som Megumi Ogata som Yukito-senpai, Aya Hisakawa som Kero-chan och Tokokazu Seiki som Sakuras brorsa kan det ju inte bli annat än goa grejer ^^. Synd bara att vi missade dagens avsnitt, jag som skulle spela in den och allt. Och imorgon är det Täbymöte och allt... nåväl. Kompenserade med att se avsnitt 33 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med stjärnor som Megumi Ogata som Yukito-senpai, Aya Hisakawa som Kero-chan och Tokokazu Seiki som Sakuras brorsa kan det ju inte bli annat än goa grejer ^^.

Har tidigare alltid missat att det är Aya Hisakawa som gör Kero-chans röst (fråga inte hur). Och som hon gör den också, wow! ^^ Ogata och Seki är inte alls dåliga heller bör tilläggas men Hisakawa gör verkligen ett toppenjobb tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Woho, äntligen, Sakura i rutan!! *Hoppar omkring runt skärmen* *Nyper sig i kinden* Aj. Det var ingen dröm. Woho! *Hoppar omkring igen*

 

sakura02.jpg

 

Gillade också hennes fotogalna bästis :D

Hon är riktigt läskig men hon är så bäst. ^^ Du har mycket att se fram emot om du diggar Tomoyo.

 

...Synd bara att vi missade dagens avsnitt, jag som skulle spela in den och allt...

Misströsta icke min gode man, fixade inspelning inklusive skum "reklam-bit" i början. Bara att se vid lämpligt tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första avsnittet inspelat, 69 kvar...

 

Texten låg lite efter ljudet, vilket jag störde mig på. Men något jag störde mig ännu mer på var presentatörernas sätt att uttala Sakura. "Sakúra", eller nåt, sa dem... Jobbigt var det också att de särade på introt och avsnittet med en sketch med Barnkanalen-figurerna. Och dålig kvalitet var det på introt, dock inte i resten av avsnittet.

 

Har inte sett serien förut, men den verkar ok. Älskar hur Sakura tar rullskridskorna till skolan. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har sagts förrut men jag säger det igen! Farao vad härligt med textad anime med originaltal på svensk TV! UNDERBART! Nu märker man att skidbacken börjar luta mer och mer. .hack//SIGN på MediTV och Lortfångare Körsbär på Barnkanalen. Det här kan inte bli annat än bra. Tänk om SVT till och med fortsätter med Sailor Moon (ni får ursäkta, gammal vana att hoppas).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledning till att de särade på introt och avsnittet är på grund av att det är två olika program. Leverantören levererade inte avsnitten med öppningsvinjetten, så öppningsvinjetten sänds separat. Att det är dålig kvalitet på den... har också sin förklaring i leverantören. De levererade helt enkelt inte öppningsvinjetten i tid. Vi får hoppas att de kommer med någon vinjett tids nog.

 

Är texten sen? Vafan! Varför det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ofta på digitalsända sändningar sänds text, ljud och bild separat, vilket bland annat möjliggör direktändringar av språk och text via din dekoder, likt en DVD-spelare. Då kan det vara era digitalboxar som är sega på att infoga texten på videon. Eller så kan jag ha helt fel och texten redan sitter på bildbandet så då kan ni ignorrera det jag just sagt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ofta på digitalsända sändningar sänds text, ljud och bild separat, vilket bland annat möjliggör direktändringar av språk och text via din dekoder, likt en DVD-spelare. Då kan det vara era digitalboxar som är sega på att infoga texten på videon. Eller så kan jag ha helt fel och texten redan sitter på bildbandet så då kan ni ignorrera det jag just sagt ^^

 

Meh, jag har ju inte ens en digitalbox =)

 

Jag har dock svårt att tänka mig att en kabelTV-leverantör som väljer att själv konvertera digitala sändningar till analoga inte skulle investera i utrustning som verkligen skulle orka med det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha! Idag tisdag är alla textremsor en halv sekund för tidiga! Då måste den vara på pricken rätt imorgon!

 

Lustigt, för mig kom texten sent även idag. Jag undrar dock om det inte iallfall delvis kan vara problem hos min leverantör, då mängden fördröjning verkar variera från replik till replik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...