Hoppa till innehåll
Anime.se

Cardcaptor Sakura


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Såg dagens avsnitt, det är roligt att Sakura är kär i Yukito!Och att hon bråkar med sin bror hela tiden.Kero var söt idag också!^^Men är Kero en tjej eller kille?

 

Kero är vad jag vet en kille...

Jo, Kero-chan är mycket riktigt kille/man/maskulin/otoko eller hur man vill uttrycka det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg Sakuura hos farmor och farfar idag och där låg texten efter med en halv sekund. De har kabel-TV så det verkar som att kabel-TV användare får sin text en halv sekund efter (i alla fall i Täby) och satelitanvändarna en halv sekund före. Sedan att vissa får perfekt timing på texten är bara undantaget som bekräftar regeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg Sakuura hos farmor och farfar idag och där låg texten efter med en halv sekund. De har kabel-TV så det verkar som att kabel-TV användare får sin text en halv sekund efter (i alla fall i Täby) och satelitanvändarna en halv sekund före. Sedan att vissa får perfekt timing på texten är bara undantaget som bekräftar regeln.

 

Har de också kabelTV via tra(n)sit ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här med texten känner jag igen. Även på den analoga tiden var det så att de kanaler där man kunde ändra språk på eller stänga av texten att texten kom aningens senare. Trodde detta skulle försvinna när det gicks över till digitalt. Faktum är att det då blev ytterliggare lite mer fördröjning.

Det verkar som om texten går genom dekoderns text tv funktion när det sänds på det viset.

Nåväl, knäcker inte textningen av Totoro på reg3 där snackar vi fördröjning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att det skulle vara boxens/dekoderns fel att texten inte är synkad är skitsnack, jag har haft digitalbox i två år nu och programmen jag sett med dåligt synkad text kan jag räkna på en hand. SVT har någon form av problem med just Sakura.

 

Du har inga problem med andra program på barnkanalen? Jag har nämligen samma fördröjning på all text på den kanalen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har inga problem med andra program på barnkanalen? Jag har nämligen samma fördröjning på all text på den kanalen...

Kan erkänna att jag inte sett särskilt mycket på barnkanalen med det jag har sett har det inte varit något problem med textningen på. Men igen, även om det vore så att flertalet program på den kanalen har dålig textning så betyder det inte att det är själva boxen eller digitaltvformatet som är felet då de kan få det rätt på andra kanaler. Det är och förblir sändningen som är felet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag missade måndagens avsnitt, för jag var på bio! :( :) Men, men...Jag har inte sett så många avsnitt av Keros hörna för jag visste inte att den fanns.Trodde att programmet var slut efter efter texterna...

 

Det är bara att lära om. Sluttexterna är dessutom en god del av animén.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det bara jag eller verkar översatta japanska sånger bli helt ologiska på något sett.

Det kanske har med deras mening byggnad som gör det men sångerna blir bara konstiga.

 

Kanske bara min åsikt?

Det finns nog en del sånger på svenskan också som inte innehåller exakt korrekt meningsbyggnad och grammatik på svenska också. (Har lite för mig att sånger i allmänhet har det och därför blir de lite kluriga att översätta.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det är sant. Men som den amatörsångtextmanipulatör jag är, så ryser jag ändå varje gång jag ser textad sångtextöversättning och märker att personen bara översatt rakt av, utan att bry sig om att det är en SÅNG. Inget rim, ingen reson, och definitivt inte möjligt att sjunga pga felaktigt antal stavelser och att betoningar hamnar på fel ställen.

 

Men jag har inte sett CCS och vet inte hur det är där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...