Hoppa till innehåll
Anime.se

Långkörare


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Naruto är bara för lång i Animen. Fem kapitel på en Episod och den hade varit bättre.

 

hur många kapitel är det på ett avsnitt nu då?

 

fast den längsta serien jag sett hittils.. är shaman king på 64 avsnitt som är klar då alltså, annars är det naruto som nu ligger på 114 och kommer bli säkerligen över 160+ avsnitt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att det roligaste är att streckse, det var det jag gjorde med naruto och nu (sedan avsnitt 101) har det kännts som om det gå så sakta :(

Men det är sådant man får tåla.

 

Men serier som håller medellängden 26~ tycker jag är dem bästa att streckse, man kan bli klar på en dag om man har 13h till godo ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimeon: det bara verkar så eftersom de som väntar har tid att skriva en massa inlägg på forum innan nästa avsnitt kommer ;)

Sen så väntar ju alla sammtidigt, så de peppar upp varandra medans de väntar, och skriver inlägg sammtidigt...

Men visst, sträckse serier är inte det roligaste, föredrar att ta det i små portioner typ 2 avsnitt om dagen eller nått, bättre om man hinner smälta vad som händer lite åt gången...

(böcker dock, dom ska sträckläsas!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker nog som många er inte tycker att "långkörare" är bäst. Man får verkligen lära känna karaktärernas djup och så. Doraemon är ju överdrivet, men att följa en långkörare är ju som att betrakta en helt ny värld. Och då räcker inte 26 avsnitt till. Utan betraktar ett liv. Sen är det ju alltid olika kvalité på långkörarna, men i regel så tycker jag att långkörare är bra. Kan tillochmed sträcka mig till att serier under 55 avsnitt oftast är mindre bra (finns däremot undantag som Berserk, Initial D, Cowboy Bebop, Ping Pong Club osv.)

 

Bra serier som är lite längre:

█ Hikaru no Go

█ Hunter x Hunter (om man inte räknar med de två sista oav:erna som är av sämre kvalité)

█ Hajime no Ippo

█ Rurounin Kenshin

█ Slam Dunk

█ DBZ (faktiskt, jag gillar't)

█ Kimagure Orange Road

█ GTO

 

och många fler.

 

Sen ang. Prince of tennis så tycker jag inte alls den är så bra och håller hela vägen. Efter att alla har blivit så superbra på tennis så att alla tar Pete Sampras och Magnus Norman i ett svep så är det inte så kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...