Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken sorts musik lyssnar ni på?


titti
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Får dra till en liten lista då..

 

Annan musik:

 

RJD2

Neurosis

R.E.M

David Sandström

INC

Lost Patrol

Refused

Nirvana

Tenacious D

 

mfl..

 

Äntligen någon som lyssnar på Nirvana! Det är säkert fler på anime.se som lyssnar på Nirvana, men det är ju inte ett av dom vanligaste banden som folk hör, eftersom dom flesta lyssnar på musik från MTV eller ZTV. Iallafall, jag gillar punk också. Mest kängpunk, så som TJM, Skitsystem osv. Inte Green Day eller Good Charlotte, dom kan man inte kalla punkband. Det e bara massa trams, enligt min mening. Men men... alla kan vel inte tycka likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avantasia

Iced Earth

En del Halloween

Venom

Iron Maiden

Sonata Arctica

Scentenced

 

De som har sett/träffat mig bli alltid förvånade över att jag lyssnar på det, de tror att jag lyssnar på...radiopop. Bläbb! Så tro inte att jag är någon "wannabemetal" person. Jag tycker faktiskt att det är bra. Och om ni får för er att tro att jag faktiskt bara förnekar att jag är det bara för att rentvå mig själv, så tror ni ännu mera fel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gammal klassisk reggae, sä jävla skönt... fast ny duger också...

 

var o kollade på ijahman levi på dieselverkstäderna tidigare i år, fyfan va skönt!

 

ninjaedit: lyssnar också lite på nu-metal och så... man ska inte vara en smurf o bara lyssna på en sak och dissa allt annat...

 

sen så är det fett mycke najsare att sjunga med till nu-metal än reggae, och jag älskar att sjunga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

just nu är det trojan box sets som kickar. Jag äger faktiskt ett exemplar av ett box set IRL.

 

Sedan är det en del tujiko noriko och litet annan elektronisk.

 

tom börjar plocka upp en del gammal progg som jag tidigare dissat stenhårt, jag hittade den bra proggen som är bra musikaliskt också och inte skit liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag lyssnar på en sak mest QUEEEEEN ! ! ! !(Ska helst vara live) B)

Och ingen jävel ska nu komma och säga Ahh dem suger, de e bara opera, för det e glam. >:)

Sen kan man slänga in lite Guns n roses på playlisten emellan åt :D .

Skulle aldrig sätta mig och lyssna på Good Charlotte elr nån annan kommersiell musik. >:( (usch gud förbjude)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Räknar du då med Good Charlotte i punk? för jag antar att du lyssnar på dom, den nya tidens fjortis har gått och blivit mer "metal" inriktad om man nu kan kalla Led Zeppelin och Black Sabbath för Metal och Nightwish är ju bara en massa opera bajs.

 

Nightwish opera bajs???????????

Tarja är skolad opera sångare ja, men kalla fan inte NW opera bajs!

Symphonic heavy metal, skall det vara

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

In flames

Dark tranquillity

Kamelot

Draconian

NIGHTWISH

Within Temptation

Grave digger

SONATA ARCTICA

Lost horizon

Arch enemy

Demons and wizards

CHILDREN OF BODOM

Hammerfall

Dark moor

Iron maiden

Hypocrisy

Lunatica

69 eyes

 

men hetaste just nu är Dani Filth och grabbarna i CRADLE OF FILTH!!!

 

cheers

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästan all metal och rock går hem, Izzy ligger till viss förvåning nog närmast min egna musiksmak hittils. Vi drar väl till med några band...

 

Black Sabbath

Blind Guardian

Children of Bodom

Dio

Edguy

Gamma Ray

Gardenian

Guns N' Roses

Hammerfall

Helloween

In Flames

Iron Maiden

Iron Savior

Katatonia

Megadeth

Metallica

Nightwish

Ozzy

Pain

Paradise Lost

Sentenced

Slayer

Soilwork

Sonata Arctica

Stratovarius

Tiamat

Within Temptation

 

Hmm, det där blev visst nästan bara metal, nåja. Det slinker in ett och annat poppigt band då och då, typ Evanescence, Clawfinger, Creed, Rammstein, SOAD eller 3 Doors Down, men alla dem orkar jag inte lista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...