Dancing Moon Skrivet februari 1, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2005 Hela artikeln här. Sammanfattning: Time Warner och Itochu Corp ska tillsammans göra anime, som sänds samtidigt på Cartoon Network i Amerikaland och Japan. Projektet ska bära frukt april 2006, budgeten planeras tydligen högre än för vanlig TV-anime vilket ska ge fler animatörer och bättre bildkvalitet. Serierna ska också säljas till andra kanaler i Europa och Asien. Låter intressant, men man undrar ju lite om det kommer kännas "mindre" anime eller om de olika perspektiven t.o.m kan ge nåt till serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 1, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2005 Om Amerika är inblandat betvivlar jag på att det blir något att hänga i julgran. Särskilt om det handlar om ett program som "skall passa alla". Dömt att misslyckas. Mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet februari 1, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2005 Tror tyvärr som Zimeon, det låter sorgligt nog som ett projekt för att dra in stålar, och jag har tvivel på att det kommer bli något man vill samla på. is expected to insure better than average returns on investment, enticing investors. Det och att de redan förhandlar med leksaksproducenter säger nog tyvärr en hel del =( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet februari 1, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2005 Ju fler kockar... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 "Ugh" Känns som att man har fog för sina farhågor att det finns en stor risk att de Japanska bolagen försöker anpassa animé till marknaden i väst. Och på så vis kanske förlora en del av det speciella/japanska i animén (berättarsättet/stilen etc etc) som man ju tilltalas av. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 Fransk-japanska sammarbeten har ju funkat rätt soft så det KAN ju gå... fast förmodligen så blir det nog ingen höjdare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 Amerika - möjligheternas land! BAH! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 Jag såg någon amerikojapansk animé för något år sen eller två, och den gav full behållning om man snabbspolade igenom avsnitten med bild. Lika spännande som G.I. Joe. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 Kanske blir en sån där G.I. Joe VS Superman meets Slayers & GTO... "Spyr i ett hörn" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuroneko Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 Om Amerika kommer in i bilden så kommer den japanska animen att tappa en hel del!! Både känslan i filmerna och berättar/tecknar-stilen. Nä, gäller det anime så ska det vara Japanskt!! Helt klart!! Varför kan dom aldrig låta saker vara som det är istället att förstöra det genom att lägga till en massa och tro att det blir bättre!! Skulle inte tro det! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 Dom har ju rätt så hög budget, så blir den inte snygg grafiskt, då blir jag ypperligt besviken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
L3prechaun Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 låter som ett "pokemon, digimon" projekt.. >_> som dom vill hypa till förbannelse.. men om inte så ser jag inga anlednigar varför den inte skulle kunna bli bra.. jaja vi hatar alla usa och vet att allt från usa är mainstream.. men det händer, inte ofta men det händer, att dom gör justa grejer.. och sen att animen skulle tappa sitt japanska del är nog bara skitsnack delux.. amerikanarna vet nog vad "anime" är oxo.. därimot kan man säkert vänta amerikanska röster >_> ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kredzell Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 säger bara en sak vi får la hoppas på det bästa *men tror det går åt helvete efter som anime ska vara japanskt och inte från nåt annat land plus inte set något bra från usa sen jag var liten *but miracles can happen and i hope do* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
L3prechaun Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 äsch.. vilket gäng pessimister.. budgeten är ju ffs 20-50% mer än average.. kan mycket väl bli en väldigt snygg och välgjord anime.. som sagt var så är ju den bättre hälften ifrån just japan så den är ju som sagt var halvt japansk.. "som anime ska vara".. >_> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet februari 2, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2005 Tror jag kommit på vad det blir nu också, det kan ju inte vara något annat än Chinpokomon! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg