Hoppa till innehåll
Anime.se

zaffes Wacom Galleri [53 bilder] (1ny) 31mars -CFP-


zaffe
 Share

Rekommenderade inlägg

det är juh inte som att rita på papper, men inte heller en muskänsla

jävligt svårt i början innan man vant sig ska jag lova men när man

väl vant sig vill man knappt rita på vanligt papper igen!

man får damp när man är van vid sin wacom o tecknar normalt sen, man

vill hela tiden trycka "Ctrl+Z"

 

hehe mjo är lite samma sak med min graphire 3. men det är fortfarande lättare att skissa på papper iaf. men jag har bara min graphire till att färglägga med ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • Svar 278
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Ser bra ut, ser nu att du placerat brösten på dom lite längre ner ;)

 

Den kvinnliga polisen påminner om Motoko från Ghost in the Shell, fast denna ser ut att ha liter mer personlighet, på något sätt.

 

Fan du är för bra, jag ser ju inget jag kan kritisera förutom att du har hjälplinjerna kvar:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar >)

jo jag försökte få dessa bilder att se mer personliga ut med fetare linjer och så, istället för att ha en över ren lineart kvar bara!

målade allt i ett lager denna gång därför var det svårt att ta borta alla stödlinjer, men själv tycker jag det är charmigt med lite stödlinjer kvar >D

kanske bara är jag!

 

Ser bra ut, ser nu att du placerat brösten på dom lite längre ner ;)

hehe, jo det var en liten fas där när jag tyckte runda former var svårt

när jag avanserade till min wacom vilket gjorde att jag missplaserade dom

väldigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste bara säga att Female Officer bilden har du lyckats grymt jävla bra med faktiskt.

Den har en känsla som jag inte sett tidigare i dina bilder, jag vet inte vad det är men den har du lyckats så bra med så det är otroligt.

 

Skulle inte ha något emot att se den i CG version skulle jag vilja tillägga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jo, jag tycker det med. Men man lär ju sig mer när man tecknar. ^^

 

Såg att ni pratat om Wacom ritplattor..

Själv skulle jag vilja ha den nyaste som kostar vid 31000spänn! Dyr.. T_T

Men då är det ingen vanlig ritplatta. Det är också en datorskärm samtidigt och då är det så att det är mycket lättare att teckna på. (allafall för mig) ^^'

Den heter "Cintiq 21UX". Har precis släppts på marknaden i mars nu. ^^

Den är en ~"dröm"~ för en tecknare!

http://www.wacom-europe.com/int/products/cintiq/index.asp?lang=en

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snyggt! Kan påpeka att jag tycker att ögonen sitter för långt upp och benen ser konstiga ut, de ser ut att börja aldeles för långt ner på kroppen...

jag har ingen ursäkt för ögonen, men jag håller med om att benen börjar för långt ner, det visste jag redan innan, men det är bla hennes rustning som skapar en illusion!

aja jag skall visa vad jag menar, eftersom jag arbetar massor i lager så kan jag visa hur hon ser ut under rustningen

avslöjandet

där ser det inte ut som om benen börjar lika långt ner lr hur?

möjligen att dom fortfarande är något för långt ner men inte lika mkt!

 

eftersom jag visar den bilden så slänger jag in lagret med kläderna oxå >)

Clothes

 

ah snyggt zaffe! Ser ut som en gladiator :3

Diggar designen på henne =) Ett fel tycker jag är att hon "lutar" sig med över kroppen =3

 

keep it up ^-^

tack!

jag har en "ursäkt" för lutningen oxå, försökte fånga henne i någon slags bakåtrörelse, men ja, det bidde som det blev!

 

mangaanime det är inte änns svårt att teckna på en vanlig tablet där man ser linjerna på skärmen!

när man vänjt sig så är det nästan lättare än på papper!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aja jag skall visa vad jag menar, eftersom jag arbetar massor i lager så kan jag visa hur hon ser ut under rustningen

avslöjandet

 

Mja, jag tycker fortfarande att de ser ut att sitta lite långt ner, men nu är det mycket lite. Men okej, det kanske bara är mina ögon och vinkeln som lurar mig. Snygg var den i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket fin bild, som du sa så ser det inte ut som benen börjar för långt ner utan rustningen. Men lite för långt ner vill jag säga att dom är ändå, kanske bara är att det inte passar in i perspektivet, jag har studerat bilderna mycket noga ;) *stoppar bomull i näsan*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mangaanime det är inte änns svårt att teckna på en vanlig tablet där man ser linjerna på skärmen!

när man vänjt sig så är det nästan lättare än på papper!

 

Jo, jag tecknar på papper i vanliga fall. Är rätt bra på det (inte bäst om ni tror de).

Men själv så tycker jag att det är lättare att se vart man drar pennan.

Det är lättare att dra fel när man inte har pennan i synfältet.

Men visst. Om man tecknar utan att se pennan så lär man ju sig tillslut.

 

Men det som är bra med denna skärm är att man kan också använda airbrushpennan och skärmen registrerar på hur man håller pennan.

Då blir det som en digital airbrush.

Visst finns det andra produkter med denna teknik från Wacom, men här har man allt i ett och så tar det mindre plats.

 

Ska nog fixa en vanlig allafall. Ingen billig för 300 men allafall en A4. blir då vid 5000.. Heh.... ^^' Eller finns det billigare men samma kvalité? Hmm.. *funderar*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

och så en ny bild jag skapade när det var nyheter mellan Beck igår!

jag försökte med mer realistiska propotioner på kroppen, så det blev som det blev!

bättre på en del ställen, på andra inte lika bra!

 

sur

fråga inte vad kanjit betyder, för det betyder antagligen inget, jag hittade bara på nått >)

ville promt bara ha nått tecken där!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själva kroppen tycker jag påminner om Eve units från Evangelion. Otroligt muskelösa samtidigt som de är otroligt smala. Men det är egentligen bara bröstkorgen som jag tycker är för smal på överkroppen.

 

Sen skulle jag också säga att halsen är för lång, eller så är det huvidet som ser för litet ut jämfört med resten av kroppen, men det kanske bara är jag som tittat för mycket på chibi det senaste :P

 

Muskelstrukturen på magen är jag inte helt okej med helller, men det kanske ser ut så. Själv har jag ingen direkt tvättbräda att jämföra med ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bluesteel

han ser lite 'skev' ut, han kastar inte stjärnorna som det kan se ut som att det är meningen att han gör, han duckar från dem!

orkar inte skriva vad mer som jag tycker är fel!

 

Fighting gal

ja det som är mest fel på den här är att posen är tråkig, gillar inte benen heller!

 

New age samurai

Var mest till för lite snabb träning av folds och väck i kläderna!

för er som undrar vad det står på hans rock så står det "Smith"

 

Alla tre bilder är gjorda under 20min

C&C om ni har lust!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...