Hoppa till innehåll
Anime.se

zaffes Wacom Galleri [53 bilder] (1ny) 31mars -CFP-


zaffe
 Share

Rekommenderade inlägg

det är det jag menar, jag har alltid hört från folk att jag har en stil som sticker ut mer eller mindre från andra alltså igenkänlig!

 

så som du säger, lägg en zaffe i en hög med OP love hina, dragonball kenshin ranma½, m.m. skulle inte du kunna plocka ut zaffen?

 

edit// när jag skrev det här såg jag inte Arla-kanninens inlägg, som hade typ samma argument >)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

@ Korinthian:

Grejjen du missar nu är att en stil eller som du kallar det "sin unika touch" inte är något man bestämmer sig för. Det är något som växer fram och formas ända fram tills den dag man dör/får handen avbruten/slutar teckna.

 

Därför kan ingen, notera ingen, säga åt nån hur den ska utvecklas när det gäller stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejjen du missar nu är att en stil eller som du kallar det "sin unika touch" inte är något man bestämmer sig för

 

Där håller jag inte med, man kan göra medvetna val i en viss riktning.

 

men så säger du att alla andra har en egen stil?

 

Det gör jag inte, men att dom etablerade manga-artisterna har det är väl knappast någonting att höja på ögonbrynen åt.

 

Korinthian

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag höjer inte ögonbrynen när jag ser akira toriyamas bilder heller, ÄVEN om han har en orginell stil, säger inte heller att min stil är bättre än andras!

allt jag säger är att jag har en stil och att den inte ser ut som alla andras

ögonbryn höjda lr ej!

 

//edit, orka debatera! stil är ändå inget jag kommer lr änns kan ändra på!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag förstog det, menar inte att typ döda dig heller, men jag försökte få ur dig vem/vilka som har samma stil som jag, och att som japs sa det är inget man kan ändra på, förutom om man vill teckna mer lr mindre realistiskt chobits vs GTO, och om det är det du menar så har jag redan gjort mitt val och förstår inte vad du vill att jag ska ändra på!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns säkert folk på deviantart.com som kan hjälpa dej med den saken.

 

är din åsikt absolut?

jag har redan sagt att jag inte vill ändra min stil! nu vill jag inte att du postar något mer om detta ämne i min tråd, tack på förhand.

 

vill inte ha hela min tråd sönderspammad!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det var sannerligen ett slöseri med tid.

 

Vet inte varför jag väntade mej en intelligent dialog.

 

Korinthian

 

Ok, se det såhär: Om du nu inte ens anser dig själv som en "estetiskt lagd person", hur kan du då förstå detta med att ha en egen stil och kunna skapa något originellt?

 

Du påstår att du ger konstruktiv kritik när du egentligen bara konstaterar att zaffe inte skulle ha någon stil på sina bilder. Vad vet du om det? Kan inte du se skillnad på zaffes vs andras bilder? Det tror jag nog att du kan, och isåfall har han väl en stil?

 

Vet inte vartifrån du kom, men att bara helt plötsligt börja påstå en massa snack och prata om sånt du inte förstår, det är bara ren idioti.

Alla har sin egen stil, precis som Japs sa föds den och formas av en själv.

 

Var snäll och håll tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Korinthian, jag tror (så var det iaf för mig) att man söker sig till något som är så strikt som manga tecknande för att man vill utvecklas och lära sig metoder för anatomi och i övrigt mkt annat som mangan innehåller..

 

Och jag kan inte hålla med dig att du säger att zaffe saknar en egen touch, jag förstår vad du menar men jag ser många egenheter i mångas tecknande här på anime.se konstplanket, och jag tycker att orginalitet är någonting som alla förr eller senare får oavsett man vill det eller inte...

 

jag ser inte heller nått fel i att stanna i denna stil då den är väl utbredd och där av är en stil (skulle vilja byta ordet "stil" mot konstform) som man kan gå mkt djupt in i och utvecklas otroligt mkt,. för det är ju trots allt det som det handlar om...

 

med dessa knepiga (?) argument vill jag avsluta denna diskussion ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vicious:

 

Så lekmäns åsikter spelar ingen roll? Hur naiv är du? Jag behöver inte kunna spela piano och läsa noter för att kunna njuta av Vivaldi.

 

Kan inte du se skillnad på zaffes vs andras bilder? Det tror jag nog att du kan, och isåfall har han väl en stil?

 

Nja, det var nog inte riktigt det jag menade när jag pratade om stil.

Låt mej ge dej ett exempel: jag kan inte rita så värst bra, men ändå skulle folk som hade sett mina alster känna igen dom - detta betyder inte att jag har en speciell stil (i min mening av ordet). Jag ritar bara efter min bästa förmåga och detta är en förmåga som knappast utvecklats sedan jag var tio år gammal. En konstnär med en viss typ av stil vill jag mena är någon som utvecklats över tid och har en distinkt signatur som är mer än bara "den där bilden har Kalle målat".

 

Svårförklarat.

 

Korinthian

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, nu är det så här att hela diskussionen är tillräckligt mycket off-topic för att moderatorerna ska kunna bli irriterade på det här.

 

Korinthian, om du prompt ska diskutera det här vidare så var god och starta en ny tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är bara här för att bråka och inget annat. Har du verkligen så jävla kul nu? Är det här vad som underhåller dig? Jag antar att du inte har nåt bättre för dig, men det kan inte vi göra nåt åt. Du har haft ditt lilla roliga, gå och besvära någon annan med din närvaro. Det här lilla ropet på uppmärksamhet bevisar bara hur löjlig du är. Jag tror inte ens du hade sagt din lilla "åsikt" till zaffe IRL, det hade du inte vågat.

 

Mitt sista inlägg som angår dig, Korinthian. Maken till omogen har jag sällan stött på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Roboten var snyggt designad, fina detaljer med.

 

Killen och monstret var också bra, fast killens arm, det ser inte ut som det är hans arm. :P

 

och tjejen var bra gjord också. Speciellt håret och kläderna var mycket fina. Fast jag tycket att huvudet ser ut att ha ganska lite skalle jämfört med hur mycket haka det har. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...