Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilka har anime-inspirerade rum?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

Vet inte om det är rätt kategori men jag gör ett försök. Nedan är några bilder från mitt väldigt anime-inspirerande rum. Har ni själv nåt liknande? Är ganska nöjd över mitt rum nu :)

 

http://www.skogstorp.com/sebbe1985/blandat/anime_small.jpg

 

 

//EDIT: Var god länka till "större" bilder istället, Moderator Avathar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

nu ska vi se...

 

jag har en evangelion poster inramad, som jag fick med i dvdn till the end of evangelion.

så har jag unit 01 från evangelion som action figur också :) som står i bokhyllan. och bredvid finns en liten jiji plushie från kiki's delivery service.

och sist men inte minst så har jag en liten zodd the immortal docka som står på min högtalare :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå Kalle Anka och Långben är jue svensk anime :P. Jag byter ut dem när jag hittar några stora fina animeposters.

 

nja kalle o långben är inte riktigt teknade som anime det är mer vanligt tecknade

 

Pentus, jag tror han var ironisk ;)

 

Trodde alla skulle förstå det :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå Kalle Anka och Långben är jue svensk anime :P. Jag byter ut dem när jag hittar några stora fina animeposters.

 

nja kalle o långben är inte riktigt teknade som anime det är mer vanligt tecknade

 

Pentus, jag tror han var ironisk ;)

 

Spelar väl ingen roll, de är sköna i alla fall! :D

 

Btw, det jag har på mina väggar är medeltida vapen och en stor tavla med en spitfire som jag fick i julklapp, älskar den tavlan!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm... jag har mera Japan insperarat rum... eller jag har saker som tyder på att jag gillar japan. =P Har en Japansk flagga i taket, 6 olika kanjin inglasade. 2 lampor (en i taket o en på naduksbordet) gjorda i rispapper. sen har jag en golv lampa som typ har samma vit/svarta utsende. har även nån sak som jag har 0 aning om vad det heter för fönstret. Typ en rulgardin gjord i många smala trä pinnar... ser ut typ så....

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/Teh_Bed_agin.jpg

 

sängen stog på golvet förut utan ben... inte riktigt en futon (vet inte om det är så dom heter men jag har för mig det) men det var ju nästan iaf ^^ Sen står det en liten låda i fönstret med 2 kulor som är till för att av stressa sig... har för mig dom heter stress kulor... köpta i kina men iaf ^^

 

Fönstret flaggan samt tak lapmpan syns lite suddigt på denna bild

 

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/Flaggan.jpg

 

 

Och ja... min säng är råsa... den äger.....

 

//EDIT: Var god länka till "större" bilder istället, Moderator Avathar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Har tre stora posters från Akira och sånt.

Vilka då? Jag har bara två. Den vanliga med Kaneda+Laser åsså en på Tetsuo där han är halvt ihopsmält med en massa ledningar. Sen har jag en liten från Animerica med Kaneda gåendes mot sin hoj.

 

Inga av dem sitter dock uppe på väggarna i lägenheten. Där har jag en Ghost In The Shell och en Princess Mononoke Wallscroll, samt en vanlig Mononoke-affisch och en Nausicaa-affisch (och en Björk, men den hör inte hit :P ) En stor Astroboy pryder toadörren, och i bokhyllan står en Princess Mononoke-staty samt två Metropoloisstatyer och en Nausicaa plastmodell.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm enda manga-inspirerade jag har i mitt rum är mina dragonball och one piece som står i bokhyllan, har tänkt köpa några posters när jag har lite cash...Men jag har lite Japan-saker, ett par samurai svärd (riktiga, oslipade ;) ), två japanska ninjor som är gjorda i trä, en liten buddha staty, en japanska tavla och en liten tjej i kimono som också är gjord i trä. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, anime-inspirerade rum..

känns som att kraven fylls efter man satt upp nån anime-poster..

ingen som funderar att lägga in tatami-golv?

Eller fixa en kotatsu, helmysigt..

 

 

jag har länge velat ha en kotatsu, fatta vad soft att ha en sån. den skulle troligtvis inte komma till någon större användning i mitt nuvarande rum men när jag väl flyttar hemifrån ska jag leta som en tok efter en kotatsu. :D någon som vet vart man kan få tag på en?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, oj, oj... Jag har haft massa affischer i mitt rum. Men min snälla mor var snäll nog att riva sönder alla för mitt eget bästa eftersom Rollspel och Anime förstör ju mig och gör mig annorlunda...

 

Så det enda jag har nu är väl min hylla med Dragonball pockets...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, oj, oj... Jag har haft massa affischer i mitt rum. Men min snälla mor var snäll nog att riva sönder alla för mitt eget bästa eftersom Rollspel och Anime förstör ju mig och gör mig annorlunda...

 

Så det enda jag har nu är väl min hylla med Dragonball pockets...

 

Hoppas att du gav henne en smäll. >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, oj, oj... Jag har haft massa affischer i mitt rum. Men min snälla mor var snäll nog att riva sönder alla för mitt eget bästa eftersom Rollspel och Anime förstör ju mig och gör mig annorlunda...

 

Så det enda jag har nu är väl min hylla med Dragonball pockets...

 

Herid Fel vi lider med dig :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I mitt rum så har jag på väggarna pinnat upp bilder på flickor från animé serier. En flicka från varje bra animé jag sett Ganska många är det. Det är självklart den flicka som jag anser finas från varje serie eller den bild jag fick tag i.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...