Hoppa till innehåll
Anime.se

Rai - Starzinger


Skald
 Share

Rekommenderade inlägg

Har ingen koll alls på folks åldrar här, men är det fler än jag som kommer ihåg dessa underbara serier?? Isåfall vilken utav dom föredrog/föredrar ni? Själv är jag faktiskt 100% på Rai sidan, men tycker dock att Starzinger har sin charm den med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sköna barndomsminnen...starzinger,robotech,cobra,silverfang, tigermasken <- verkar vara försvunnen , den var riktigt cool iiaf ^^;

 

synd att cobra e så svår att få tag på..skulle gärna se alla eps som släppts :'(..samma med starzinger.. finns 73 avsnitt i japan av den. hade varit kul & få se dem :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"prinsessan Aurora du e så söt, mycket sötare än jag, mitt nöt - för dig mitt hjärta så häftigt slår, ibland så fäller jag en tår - du är bättre än all den mat jag får ~ jag får"

 

Så underbart skön.. hakas kärleksförklaring till prinsessan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man bara räknar klassikerna så är ju Cobra lätt favoriten.

 

Cobra is the PIMP! B)

 

En liten kommentar till starzinger... När Cogo dänger Satan Golga är det sista Golga säger "Förbannelse över dig Jan Cogo. Tyck inte illa om mig!", eller något liknande.

 

tycker det är en lite konstig sak för "slutbossen" att säga.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha jaaa.. Starzinger rules..

Såg dem om o om o om igen när jag var liten.. så typiskt bara, köpte dem på VHS för några år sen, för att de sa att de förmodligen inte skulle komma på DVD, men nu har de ju ändå gjort det..

 

Skulle verkligen vilja se dem subbade ist för dubbade bara, när jag var liten tyckte jag serien var jättebra, men nu känns den lite fånig (även om nostalgifaktorn är hög) och tror att den skulle vara bättre med orginalrösterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cogo... Ja, Cogo kallas den vän som jag känner som sett Starzinger och ser om den fortfarande. Han är så... naiv.. Han påstår att han gråter fortfarande i till Slutet...

 

PA-TE-TIX!

Varför är det patetiskt? Barndomsminnen kan vara väldigt vackra, ser på Silverfang och spelar Shogo med nostalgi, tårarna rinner nästan ibland :)

Nostalgi trippar är verkligen härliga :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag faktiskt 100% på Rai sidan, men tycker dock att Starzinger har sin charm den med.

 

Åh vad trevligt med en likasinnad. Kollade ENBART på Starzinger och Rai när jag var liten och av dessa två var det Rai jag gillade mest. Videouthyrningsstället hade bara ett par volymer av Rai så dessa hyrde jag om och om igen. Faktist så är inledningssekvensen till Rai när han springer med solen i bakgrunden ett av mina få, starka barndomsminnen. Vilka tider det var. Jag drömde om ett eget Astrospjut och var rädd för enögde Chirano :P

 

Sen vill jag tacka min kära mor då hon, vid ett tillfälle då det inte fanns varken Rai eller Starzinger att hyra, valde ut en film årt mig istället; Vindens Krigare. Min första kontakt med husguden Miyazaki. Jag fick också Dagger Of Kamui av henne som påskpresent när jag var sju år.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...