Hoppa till innehÄll
Anime.se

Narutos likheter med DBZ

Herid Fel

Rekommenderade inlÀgg

PÄ begÀran av Anji sÄ skapar jag en ny trÄd för denna uttjatade serie...

Jag Quotar frÄn Mega Tokyos Forum

It's because of little stuff like that that seperates stuff like Naruto from DBZ. In DBZ, the point of the fights is often little more than to save the day or see who's stronger.

General theme of DBZ -> Villian comes to earth to destroy Earth and/or Goku. Goku fights henchmen. Obligatory 5-year-old Gohan penis shot that makes everyone a tad uncomfortable. Some minor battles showing off bad guy for 20 episodes.Goku charges up, another good guy has a internal monologue thinking about how great Goku's power is for roughly 15 episodes. Goku yells and holds a giant for 5 episodes. Brief fight between enemy and Goku. Filler for 5 episodes. More talking for 5 more episodes. Main battle for 20 episodes, with stops for more talking. Finishing of arc for 20 more. Repeat.

General theme for Naruto -> There isn't one. There isn't a predictable pattern (exception being there is usually a downer, slow episode right before a fight). Naruto also has -backstory-

MÄste jag sÀga att jag hÄller med denne som skrev detta?

Naruto var helt okej till runt episod 40 eller hur det nu var nÀr de började de preliminÀra fighterna i tornet. Naruto var bra frÄn dryga 4-16 men sedan dess har den bara varit okej eller sÀ,re. Det finns ett undantag, episoden med Gaara vs Rock Lee...

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Det kan jag faktiskt inte hÄlla med om.. Visst kan det bli lite tradigt med alla avsnitt dÀr det bara Àr figther men det Àr det vÀrt sedan nÀr t.ex. Naruto fÄr sina rykk... Men jag kan absolut inte sÀga att jag har tröttnat. Naruto Àr min favorit anime.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag hÄller nog med er bÄda men jag har inte sett naruto sÄ mycket men lite lik db,dbz,dbgt Àr den ju :| .
Det Àr ju klart att det finns lite likheter eftersom det Àr Akira Toriyama som har skapat bÄde DB och Naruto.. Men jag kan nog sÀga att jag gillar Naruto mer Àn DB.
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

DÀr hÄller jag verkligen med oja oja. enligt mig suger db jÀmfört med naruto.

Och om jag skulle ge dom betyg sÄ fÄr db:3/4 och naruto:7/9 ;) .

Hihi ;) Mjo, det Àr teep sÄ. DB blir lÀtt vÀldigt förutsÀgbart, vilket Àr ganska trÄkigt...
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Det Àr ju klart att det finns lite likheter eftersom det Àr Akira Toriyama som har skapat bÄde DB och Naruto.. Men jag kan nog sÀga att jag gillar Naruto mer Àn DB.

Har Toriyama Akira skapat Naruto? RÀtta mig ifall ja har fel men jag trodde det va Kishimoto Masashi som skapde serien, hans namn stÄr pÄ mangan iaf. Kanske missförstod dig.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Har Toriyama Akira skapat Naruto? RÀtta mig ifall ja har fel men jag trodde det va Kishimoto Masashi som skapde serien, hans namn stÄr pÄ mangan iaf. Kanske missförstod dig.

Du har rÀtt Anji, det Àr bara obildade tölper som tror att bara för att Toryiamas World subbar Naruto sÄ Àr det Akiras verk. Men sÄ Àr icket fallet.

Dragonball Àr mer förutsÀgbart Àn Naruto, sjÀlvfallet. Och Naruto Àr ju ocksÄ nyare Àn DBZ... Men, jag anser fortfarande att Naruto bara Àr en modern version av DBZ... För det Àr alltid sÄ att det kommer nÄgon starkare. Och sÄ blir de starkare, tar stryk och besegrar efter mÄnga om och men fienden. Och... SPOILER

i framtiden sÄ kommer ju alla slÄss mot en massa underhuggare till Oro, och falla en efter en för att Naruto skall nÄ toppen. SÄ onödigt.

Men Naruto fÄr en 5/5 för mig.. Den gÄr trots allt att se pÄ... Och Àr rÀtt sÄ bra ritad, men vem vet...

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag har sett tillrÀckligt pÄ Naruto för att kunna uppfatta vad det Àr för dynga jag slösat bort min dyrbara tid pÄ.

Det fungerar ungefÀr precis som Dragon Ball, dÀr slagsmÄl och slagsmÄl kommer tillbaka gÄng pÄ gÄng. Jag har dock inte sett hela Dragon Ball Z animen, jag kommer aldrig ha orken till det heller... inte nÀr det finns strider som drar ut pÄ över 5 episoder.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Du förstÄr vÀl att jag menar i mellan t.ex 5/6 annars skriver jag 7/10 B)

Njaaeee, jag försÄr inte riktigt menigen med det.. Skriver man 5/6 betyder igentligen 5 av 6 i betyg, vilket Àr rÀtt högt!

Here gud jag lÀgger ner den hÀr diskusionen (för du förstÄr ju inte :S ).

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag har sett tillrÀckligt pÄ Naruto för att kunna uppfatta vad det Àr för dynga jag slösat bort min dyrbara tid pÄ.

Det fungerar ungefÀr precis som Dragon Ball, dÀr slagsmÄl och slagsmÄl kommer tillbaka gÄng pÄ gÄng. Jag har dock inte sett hela Dragon Ball Z animen, jag kommer aldrig ha orken till det heller... inte nÀr det finns strider som drar ut pÄ över 5 episoder.

Helt rÀtt, fast jag kommer nog se den... Men jag vidhÄller min instÀllning om att det Àr DBZ stuk.

Herid Fel: Onödigt att förolÀmpa folk pÄ det viset!

Sumimasen...

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jo jag kan förklara t.ex 4/5 betyder alltsÄ att animen ligger nÄnstan i mellan just i detta fall 4a 5a sÄ dÄ skulle man kunna göra sÄ att den fÄr bÄde en 4a och en 5a (förstÄr du (?) ), men detta fortsÀter till 10 och om en serie fÄr t.ex 7/9 sÄ ligger betyget just mellan 7 till 9 och dÄ kan man ge den bÄde en7 en8 en9 (!)

(sÀg till om du inte förstÄr).

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jo jag kan förklara t.ex 4/5 betyder alltsÄ att animen ligger nÄnstan i mellan just i detta fall 4a 5a sÄ dÄ skulle man kunna göra sÄ att den fÄr bÄde en 4a och en 5a (förstÄr du (?) ), men detta fortsÀter till 10 och om en serie fÄr t.ex 7/9 sÄ ligger betyget just mellan 7 till 9 och dÄ kan man ge den bÄde en7 en8 en9 (!)

(sÀg till om du inte förstÄr).

Du borde övergÄ till att skriva 4-5 eller 7-9, dÄ skulle folk troligtvis förstÄ att det handlar om ett intervall.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag förstod iof vad han menade frÄn första gÄng... ;)

Dragonballs och Naruto har mÄnga likheter ja, men dÀr slutar det.

Naruto gör allt tiotals gÄnger bÀttre... DBZ Àr den sÀmsta serien jag kan komma pÄ, medan Naruto Àr ganska bra :)

Fast det handlar om smak som alltid...:D

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Hmm.. Du kanske har rÀtt, jag har för mig att det var sÄ. Men det kanske bara Àr sÄ att han har hjÀlpt till med animen eller nÄgot. Ska kolla upp det dÀr lite bÀttre. SÄ jag fÄr be om ursÀkt om jag hade fel.
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

...bara obildade tölper som tror att bara för att Toryiamas World subbar Naruto sÄ Àr det Akiras verk.

Herid Fel: Onödigt att förolÀmpa folk pÄ det viset!

Tack anji .. ;) Som sagt jag ber om ursÀkt. Men jag börjar faktiskt undra varför det stod Akira Toriyama pÄ en Naruto bok jag tittade pÄ... Hmm.. Skumt.
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter